Ik vind twee keer per week de max eigenlijk. Om de dag vind ik echt veel te veel. Sinterklaas is magisch, iets heel bijzonders, zo ook je schoen zetten. Ik wil graag dat die magie blijft, ik denk dus dat we gaan voor eens per week.
En dan zit er iets lekkers in de schoen. Chocolademunten of een letter, geen speelgoed.
@Pitje27 wrote:
hihi dat is denk ik ook het verschil de een met schoen zetten de ander met sinterklaas.
hier wordt dus bij opa en oma geen schoen gezet… alleen thuis.
ook hebben ze bij ons geen sportclub of vereniging of werk ofzo waar ze heen gaan.
Hier ook niet. Sinterklaas komt thuis, niet op andere plekken. De schoen wordt ook alleen thuis gezet.
bij ons de eerste 2 weken 2 keer in de week, 1 keer in het weekend en 1 keer wsl. op woensdag, de laatste 2 weken alleen op de woensdag want het weekend van 26/11 vieren we ook sinterklaas op hubs werk en het weekend van 3/12 vieren we het thuis. Dus in totaal 5 x (12/11, 16/11, 19/11, 23/11, 30/11).
Heb voor allebei 1 chocoladeletter in huis, voor dochter 4 van die zakjes met mylittlepony-paardjes en voor mijn zoon 2 auto’s, dus ik moet nog 2 schoenkado’s kopen, dat zullen wsl chocolademunten en een chocolade sint en piet worden en/of wat potloden/stiften en kleurboeken. Met sinterklaas zelf krijgen ze denk ik 2 tot 3 kado’s.
Hier ook elke zaterdagavond vanaf de dag van intocht…dus vanaf zaterdag 4 keer.
Doe er meestal iets lekker in en iets leuks, voor deze zaterdag heb ik chocoladegeld een wat make-up.
@sopje wrote:
bij ons de eerste 2 weken 2 keer in de week, 1 keer in het weekend en 1 keer wsl. op woensdag, de laatste 2 weken alleen op de woensdag want het weekend van 26/11 vieren we ook sinterklaas op hubs werk en het weekend van 3/12 vieren we het thuis. Dus in totaal 5 x (12/11, 16/11, 19/11, 23/11, 30/11).
Heb voor allebei 1 chocoladeletter in huis, voor dochter 4 van die zakjes met mylittlepony-paardjes en voor mijn zoon 2 auto’s, dus ik moet nog 2 schoenkado’s kopen, dat zullen wsl chocolademunten en een chocolade sint en piet worden en/of wat potloden/stiften en kleurboeken. Met sinterklaas zelf krijgen ze denk ik 2 tot 3 kado’s.
Mag ik vragen waar je die zakjes met my little pony vandaan hebt?? Mijn meisje wil ook mlp hebben en die lijken me ook leuk voor in de schoen.
Elke zaterdagavond tot de Sint weer weg is, dus 4 keer volgens mij. Zo ging het bij ons vroeger ook al, dit jaar mag hij voor het eerst, dus ben benieuwd. Hij heeft al wel even aangevraagd of er dan wel iets lekkers in komt. Eigenlijk was ik dat niet van plan, maar voor komende zaterdag toch maar wat kruidnootjes ofzo erbij doen, en een klein cadeautje, een autootje ofzo.
bij allebei de omas&opas 1 keer dus dat is al 2
dan thuis mag het wel elke dag maar krijgen ze niet elke dag wat … en ik heb ook gewoon sokken en zo gekocht voor in de schoen…
(kregen wij vroeger ook maar dan 1 sok per keer aan het eind van de rit had je een hele boel setjes :mrgreen: dat vonden wij wel grappig)
zullen wij hier ook wel doen maar dan met 1 paar verschillend doen of zo
bv een rode en een blauwe en dan elders in de week ook en dan hebben ze 2 setjes… en ja wat pepernoten en wat snoepjes en af en toe een klein cadeautje… ik heb wat kleine trekkers met aanhangers en wat losse autos dus dan ene keer een trekker en de andere keer een aanhanger en dan een keer een losse auto enzo en een kleurboek heb ik ook nog wel liggen
Zaterdag mag ze de schoen zetten. En misschien nog wel een keertje tussendoor, hangt ervan af hoe ze er mee bezig is dit jaar. 30 november komt de sint bij hub op zn werk en 4 dec bij opa en oma. Noëlle is ook eind dec jarig dus we houden het verder wel rustig qua cadeautjes…
poe heb er nog niet heel erg over na gedacht
heb 1 cadeautje voor in de schoen
elin een portomoneetje
kai een leg doosje met een brandweer auto(zat in een combi doos met nog een brandweer karzerne die krijgt hij met pakjesavond)
en heb 2 choco sinterklasen gekocht
en misschien koop ik wel een setje ondergoed voor ze
hebben ze nog nodig en is meteen weer een cadeautje voor in de schoen.
@Nikita wrote:
@sopje wrote:bij ons de eerste 2 weken 2 keer in de week, 1 keer in het weekend en 1 keer wsl. op woensdag, de laatste 2 weken alleen op de woensdag want het weekend van 26/11 vieren we ook sinterklaas op hubs werk en het weekend van 3/12 vieren we het thuis. Dus in totaal 5 x (12/11, 16/11, 19/11, 23/11, 30/11).
Mag ik vragen waar je die zakjes met my little pony vandaan hebt?? Mijn meisje wil ook mlp hebben en die lijken me ook leuk voor in de schoen.
Bij de blokker, 3 euro per zakje
Op zaterdag en woensdag. Maar zaterdag 3 december niet meer, dan hebben we al pakjesavond gehad thuis. Dus 6 keer in totaal. Ik heb alleen de eerste keer voor samen wat groters (de playmobil stoomboot), verder wat kleine cadeautjes van maximaal 2 euro. Of alleen iets lekkers.
Ik weet nog niet hoe vaak, wel wat ze gaan krijgen in de schoen en wat op pakjesavond zelf. In de schoen een keer wat lekkers (chocoladesint of zoiets), een keer een klein cadeautje en een keer een briefje van Sinterklaas. En nog een of twee keer niks en een keer wat pepernoten. Bij het cadeautje en bij het briefje wsch ook wel wat pepernoten. Kom je dus uit op een keer of zes.
En met pakjesavond houden we het ook beperkt, de hoeveelheid cadeautjes. Ben tevreden dat dat gelukt is, haha. Vorig jaar werd het toch meer dan ik van plan was :roll: :wall: . Nu ben ik al klaar op voor alle kinderen (mss N niet, voor haar heb ik al een pyjama) iets aan kleding nog.
Van mij mogen ze dat zo vaak als ze willen.
Wij mochten dat vroeger ook. Vaak zat er dan enkel een mandarijn in. En die ging dan mee naar school en was extra lekker natuurlijk, want het was niet zomaar een mandarijn.
Zo wil ik dat hier ook gaan doen. En dan zo af en toe, bijvoorbeeld in het weekend een kleinigheidje. En dat zijn dan echte kleinigheidjes. Ik heb hier nog wat buttons van de c en a-actie liggen en de disneypopjes van ah zijn er ook geschikt voor, dus geen grote of dure dingen.
Het is maar een korte periode dat ze gelovig zijn en ik vind het een heerlijke tijd, geniet van het liedjes zingen en de blije gezichtjes. Dus zolang het kan mogen ze dat van mij doen.
Het gaat dus meer om de traditie en gezellige tijd, dan om het materialistische hier.
Hier om de dag ongeveer en dan krijgt ze iets kleins (variërend van chocolademuntjes tot een klein cadeautje van maximaal 2 euro).
Zelf mocht ik vroeger elke dag mijn schoen zetten, dus ik vond dit nog redelijk weinig, maar als ik het zo lees hier, dan is het eigenlijk best vaak.
Ik vermoed dat dit wel eens het laatste jaar kan zijn dat ze er nog in gelooft. Ze komt af en toe met moeilijke vragen en ook heeft ze al wel wat opgevangen van oudere kinderen in haar klas.
Dus we gaan er nog even vol voor dit jaar!
@ingemamavan2 wrote:
(kregen wij vroeger ook maar dan 1 sok per keer aan het eind van de rit had je een hele boel setjes :mrgreen: dat vonden wij wel grappig)
Haha, goeie tip! Die kunnen wij doen met handschoenen :lol: :mrgreen:
Hier elke zaterdag (gaan 1x uit logeren, dus dan bij opa&oma)
- chocomuntjes + knipjes (1 euro)
- CD (1 euro)
- Vouwblaadjes/lijm (<1 euro)
- handschoenen (en dan maar eentje - de andere op sinterklaasavond
)
Dan is het alweer 5 december
Pitje27 ik bedoel gewoon niet zoals jij het opvat, daarom staat het ook tussen ‘’ ‘’
Zoals hieronder staat zo bedoel ik het…Het moet wel bijzonder blijven!
@D. wrote:
Ik vind twee keer per week de max eigenlijk. Om de dag vind ik echt veel te veel. Sinterklaas is magisch, iets heel bijzonders, zo ook je schoen zetten. Ik wil graag dat die magie blijft, ik denk dus dat we gaan voor eens per week.
En dan zit er iets lekkers in de schoen. Chocolademunten of een letter, geen speelgoed.
zondag nadat sint hier in het dorp is aangekomen, dan krijgen ze een klein cadeautje
en daarna nog een keer en dan krijgen ze iets lekkers erin.
waarschijnlijk wordt hij bij de opas en omas ook nog gezet
Wat een leuk idee met die losse sokken! Die onthoud ik!
nu hebben ze leuke sokken bij de ah met mickey en zo er op
(sorry voor meisjes weet ik zo wie er op staat daar kijk ik niet)
ook leuke pjyamas en zo …
daar heb ik ook sokken gekocht…
Hier ook 2x per week, op zaterdag en woensdag… Soms een cadeautje, soms alleen wat lekkers. Alleen morgen doe ik er kaartjes in voor dirk scheele, die heb ik al maanden liggen, weten de kinderen niet, dus die doe ik in de schoen