hoevaak poepen update

Noah poept maar 1x in de week (ben ik niet gewend van de andere 2 die poepten elke dag) Maar Noah heeft er ontzettend ast van. No weet ik dat het bij borstvoeding zelfs 10 dagen tussen mag zitten. Maar ik vind het zo sneu dat hij er echt veel pijn aan heeft.



Iemand tips?

Qua frequentie lijkt me dat normaal, maar dat hij er last van heeft weer niet. Maar ja, tips heb ik niet echt. MIsschien op de site bv.com of de site van la leche league iets over te vinden?

Dankje ik ga eens kijken. Het is echt heel sneu. Loopt helemaal rood aan , verkrampt helemaal zoo zielig. Als hij paar maand ouder was geweest had ik lepeltje olijf olie gegeven maar dat doen we nu nog maar niet

Oef herkenbaaaar! Alleen laat Floris er dus idd gerust 10 dagen of zelfs wat langer tussen. :shock: Casper was van het heeeeeel veel drinken mijn TSR was toen ook sterker en ik had meer melk is mijn idee, maar vooruit das niet meetbaar dus met zekerheid weet ik dat niet is puur gevoelskwestie. Maar Casper had dus ook echt van die spuitluiers dat het zo ongeveer in zijn nek terug was te vinden. :shifty: Bij Floris nog niet meegemaakt het is een hele luier echt vol maar niet tot in zijn nek.

Nu heeft Floris bv voor het laatst vrijdag de 13e gepoept en weet ik dat het er weer aankomt. Hij wordt jengelig, huilt vaker, vanavond bv ook weer. Hij komt dan zelf ook al wat vaker voor een voeding met als ‘toppunt’ meestal de nacht voor hij in de ochtend zijn luier vol heeft. De extra BV vermoed ik ‘gebruikt’ hij zelf als laxeermiddel. :think: Ik weet niet of je het ondertussen voor elkaar hebt dat Noah de speen accepteert? Floris vind hem niet echt boeiend omdat hij dus ook zijn duim heeft ontdekt. Maar om hem wat te helpen leg ik hem dus wat sneller aan wanneer ik weet dat hij weer bijna gaat poepen. Zo probeer ik te voorkomen dat hij meer last van krampjes krijgt. Zou dat voor jou een optie zijn? De eerste paar slokjes melk zijn (mits de wetenschap niet ondertussen weer wat anders heeft ontdekt) ‘dunner’ en meer om de dorst te lessen maar dus ook fijn voor de darmen en om meer vocht erin te krijgen. Zelfs wanneer Noah dan niet een volledige voeding binnenkrijgt kan het al voldoende zijn om hem te helpen met zijn ontlasting.

Hier vanavond dus een een flink huilende Floris gehad, krampjes want rondlopen en het was prima, stilstaan was weer huilen…ik hoop zoooo voor hem dat ie morgen de luier goed vol heeft. :angel:

Al is het wel zo dat deze periode dus het ‘toppunt’ is voor babies en krampjes… :shifty: dat heeft 1 voordeel; hierna wordt het beter!! :thumbup:

@Rhiannon wrote:

Oef herkenbaaaar! Alleen laat Floris er dus idd gerust 10 dagen of zelfs wat langer tussen. :shock: Casper was van het heeeeeel veel drinken mijn TSR was toen ook sterker en ik had meer melk is mijn idee, maar vooruit das niet meetbaar dus met zekerheid weet ik dat niet is puur gevoelskwestie. Maar Casper had dus ook echt van die spuitluiers dat het zo ongeveer in zijn nek terug was te vinden. :shifty: Bij Floris nog niet meegemaakt het is een hele luier echt vol maar niet tot in zijn nek.

Nu heeft Floris bv voor het laatst vrijdag de 13e gepoept en weet ik dat het er weer aankomt. Hij wordt jengelig, huilt vaker, vanavond bv ook weer. Hij komt dan zelf ook al wat vaker voor een voeding met als ‘toppunt’ meestal de nacht voor hij in de ochtend zijn luier vol heeft. De extra BV vermoed ik ‘gebruikt’ hij zelf als laxeermiddel. :think: Ik weet niet of je het ondertussen voor elkaar hebt dat Noah de speen accepteert? Floris vind hem niet echt boeiend omdat hij dus ook zijn duim heeft ontdekt. Maar om hem wat te helpen leg ik hem dus wat sneller aan wanneer ik weet dat hij weer bijna gaat poepen. Zo probeer ik te voorkomen dat hij meer last van krampjes krijgt. Zou dat voor jou een optie zijn? De eerste paar slokjes melk zijn (mits de wetenschap niet ondertussen weer wat anders heeft ontdekt) ‘dunner’ en meer om de dorst te lessen maar dus ook fijn voor de darmen en om meer vocht erin te krijgen. Zelfs wanneer Noah dan niet een volledige voeding binnenkrijgt kan het al voldoende zijn om hem te helpen met zijn ontlasting.

Hier vanavond dus een een flink huilende Floris gehad, krampjes want rondlopen en het was prima, stilstaan was weer huilen…ik hoop zoooo voor hem dat ie morgen de luier goed vol heeft. :angel:

Al is het wel zo dat deze periode dus het ‘toppunt’ is voor babies en krampjes… :shifty: dat heeft 1 voordeel; hierna wordt het beter!! :thumbup:




Ik leg hem nu wel vaker aan (ook ivm de warmte) maar nog geen luier vol. Wel heel veel krampjes en scheetjes en die stinken bleeeh



nee hij wil geen speen, hij heeft zijn vingertjes ontdekt dat het veel lekker sabbelt :inlove: :mrgreen: ziet er ontzettend lief uit. (deed ik ook altijd vroeger)

Op advies van de cb arts hebben we nu cinababy. Kon ook abc dolphius gebruiken maar dat kende de etos dus niet

Stinkscheetjes…Floris is daar ook erg euhm goed in…noem hem ook als overtreffende trap van ‘scheetje’ wel eens mijn kleine giertankje… 8) denk zelf dat het mss ook wel is omdat er zo weinig ontlasting (in vaste vorm) overblijft omdat de voeding zo goed afgestemd is op zijn behoefte. :think: Hij heeft wat ik al ong dacht de 21e gepoept en zelfs de 22e nog wat extra. Dus nu is het weer een dag of 9/10 afwachten.

Cina lees ik ook wel goeie dingen over. Het is meestal toch een beetje uitproberen wat werkt voor Noah. :-* Enneuh plaaaatje van een sabbelende Noah is welkom… :inlove: :wink:

Hihi zal eens kijken of ik hem met de vingertjes in de mond op de foto krijg ,maaaaaar hij heeft weer gepoept :dance: :inlove: (stinken zeg :sick: ) giertankje is wel een goede benaming. (weet nu niet of het van de cinababy komt.



Grappig trouwens dat Floris er ook zo last van heeft , maar lastig is het zeker.

Hangt wel typisch een beetje samen met BV. Flesvoeding is minder ‘efficient’ en er blijft dus meer reststof over om ontlasting van te maken. Moet zeggen de ontlasting zelf valt mee qua stank, het zijn echt de scheetjes die belabberd zijn. :shifty: Maar als ze er maar af komen! :dance: Dat arme lijfje heeft teveel tijd en ruimte om gassen te maken gni gni. Vandaag een miep en piep dagje gehad omdat het zo warm was. Arme kind vond het niet meer tof die 30 graden in de schaduw…en mama ook eigenlijk niet. :oops:

Misschien dat Noah zijn ontlasting wel wat meer stinkt idd door de Cina maar boeien! Als hij er minder krampjes door heeft is het alsnog top. :thumbup:

Het blijft een drama, krijsen verkrampen , overstrekken, met zijn beentjes trappelen. Nu kwam er een beste lading uiteindelijk uit 1e was erg dik .



Iemand nog meer tips? Bel morgen ook met de huisarts

Ook aan gedacht dat je evt een LK kunt bellen? Heel veel HA weten helaas niet al teveel mbt borstvoeding. :-* Hopelijk wordt het iig gauw minder met de krampjes ed al herken ik het wel hoor. Floris schijnt poepen ook niet echt een hobby te vinden. :shifty: Vanmiddag (eind vd middag heeft hij pas gepoept) heeft hij zelf gekrijst in de box en dat doet hij echt verder nooit. :oops:

Ik had van de huisarts lactulose gekregen maar helaas nog geen enkele verbetering.

Had contact via twitter met stefan kleintjes die heeft echt super tips gegeven. We gaan starten met 6/8 theelepels lijnzaadolie en ik moet borstcompressie gaan doen.

Ga morgen gelijk lijnzaadolie kopen. Ondanks dat ik dus absoluut niet wilde dat hij olie of iets dergelijks krijgt voor 6 maanden is dit op medicinale wijze HIj zit gewoon hardstikke vol, ik merk al aan hem dat als hij weer drinkt heel onrustig drinkt.

De Vit K is ook opgelost in olie dus ach…daarbij voor lactulose lijkt het me dat het handig is als een kindje idd al bijvoeding krijgt en dus wat meer uitgerijpte darmen voor het verwerken. Het zijn extra vezels maar als zijn darmpjes geen idee hebben wat ermee te doen? Olie lijkt me dan idd makkelijker verteerbaar. Hopelijk gaat dat meer helpen want niets zo moeilijk als zien dat je mannetje er zo’n moeite mee heeft. :hug:

Helaas gaat het gewoon niet goed met mijn mannetje. :cry: Eindelijk doorverwijzing gekregen naar een kinderarts. Zondag waren wanhopig. Heb een tijdje met hem mee gehuild omdat hij zo ontzettend veel pijn heeft.

Oh meis wat belabberd! Heb je al eens gedacht evt iets lauw water te geven? Bij ‘ons’ volwassen mensen wil dat nogal eens flink laxerend werken. En het is iig niet belastend voor hem. :hug: Maar kan me helemaal voorstellen dat je naar de KA wilt.

ondanks het minder prettige geurtje ben ik toch blij dat ik kindlief in de wipper iets fijns zie produceren… :oops: wat ik trouwens toch merk hoor, hij kan beter poepen als hij ‘rechtop’ zit… :think: misschien ook nog iets dat je zou kunnen proberen tot je eindelijk de afspraak hebt

He wat sneu zeg… :hug: :hug:

Hopelijk kun je snel terecht?

Gelukkig kunnen we morgen al terecht. Als Lijnzaadolie (dagelijks 6/7 theelepels) al niets doen , dan denk ik dat water ook niet werkt :think: :think:

Weet je, de huisarts in opleiding twijfelde of hij geen liesbreuk had , als de symptomen lees zal het mij niets verbazen als dat het is.



Nou had ik al stennis geschopt met de huisarts assistente want die was me toch een hork.

" ja dat is moeilijk te onderzoeken bij een baby van 5 maand"

" wat is nu je vraag"

grrrrrr goh wat was ik boos.

aarggghh… stomme ass.

Fijn dat je morgen al terecht kan.



Sterkte



:hug:

:wall: Nee joh wacht nog 1 maandje dan kan ie wel praten en verteld ie JOU wel wat het probleem is… :hand:

As if, heel profi houding. Hopelijk kom je een heeel stuk verder bij de KA, en als het een liesbreukje is dat ze hem heel snel verder kunnen helpen. :-*

Hoe is het gegaan?

Stom helemaal geen update geplaatst



Hij is helemaal onderzocht. Maar ze kunnen (gelukkig) niks vinden. Maar zijn groei blijft nu ook achter :frowning: :frowning: hij moet nu 3 maal daags 2ml mais olie. Kijken of dat gaat helpen. Tot nu toe poept hij nog niet veel (ondanks eerst lijnzaad olie) en ik merk nu aan hem dat hij weer onrustiger wordt, veel windjes.