Karin is het niet de ‘beruchte’ BV dip? Die dan welliswaar iets later is dan de standaard 4 maanden die er vaak voor staat maar hey ieder kindje volgt een eigen groeipatroon natuurlijk.
Hoop dat hij snel weer prettig kan poepen en dat zijn groei dan ook weer volgens een mooi lijntje gaat. :-*
Ik gebruikte bij Corinne al heel gauw (en doe het nog steeds) kindicol van VSM en bij haar helpt dat om de ontlasting niet te hard te laten worden.
Bij haar is het nu goed opletten dat ze genoeg drinkt, dat scheelt heel veel, maar met de leeftijd van Noah (en toen ook bij Corinne) krijgen ze best veel vocht binnen.
Ik moet wel goed bij haar opletten dat het niet te lang duurt voor ze weer drukt.
En wat ook wel eens wil helpen is wat vaseline naar binnen duwen heel voorzichtig uiteraard (dan glijdt het wat makkelijker).
En als je merkt dat hij gaat poepen over zijn billetjes wrijven zodat hij merkt dat hij daar de druk op moet zetten en niet op zijn hoofd zeg maar.
Bij Joran kreeg ik dat als tip toen hij klein was en dat hielp ook wel wat.
Ik hoop dat het snel beter gaat met je mannetje! Want dit is niet fijn! :hug:
Lijkt erop alsof ie een soort groeispurtje gehad heeft zowel in lengte als gewicht en dat nu compenseert. Welliswaar met een kleine uitschieter naar beneden maar als hij nu dingen ‘kan’ die hij eerst niet kon (bv meer babbelen ineens, proberen om te draaien, stabieler zitten proberen etc) dan kan het daarmee samenhangen. :think: Als je intuitie aangeeft dat dat niet het enige kan zijn dan zou ik er meer mee gaan doen. Wellicht is hij toch toe aan bijvoeding of komt er idd een tand aan waardoor je binnenkort met Rapley/bijvoeding zou kunnen gaan starten. Of je wordt binnen niet te lange tijd verrast met een aantal regeldagen…
Regeldag vind ik niet zo erg , altijd wel gezellig :oops:
Zijn lengte heeft inderdaad een spurt gehad en is wat stabiel gebleven maar zijn gewicht maak ik me toch wel zorgen over.
:oops:
Vandaag woorden gehad met consternatie arts :evil: :evil: zij vond dat we maar moesten starten met bijvoeden omdat het misschien wel kon helpen met zijn poepen. Nou nee had ik gezegd ik start pas met 6 maand. Ook uitgelegd waarom , zegt ja maar dat moet niet hoor houden aan het WHO het mag. Ja ik ga niet eerder bijvoeden dan met 6 maanden, toen was ze das erg pissed off.
Ja maar het kan zijn poepen helpen en minder pijn , eeeh hij heeft het al 3 maand moest ik dan met 2 maanden al starten???
Ik wilde gelijk al weer weg :evil: :evil:
Ze werd ook helemaal boos omdat mijn 2 jarige een lichtknopje zag en het licht uit deed Pakte haar boos op en zette haar bij speelgoed, toen had ik helemaal al zoiets ik wil weg.
Wat kun je blij zijn met een poepluier :mrgreen: Hij heeft gister 2x gepoept :dance: :dance: en vanochtend alweer een poepluier :dance: :dance: Hij ziet er dan zo opgelucht uit. Weer vrolijk en druk aan het lachen.
Das een feestje waard!! :mrgreen: :dance:
En die artsen…pfff je bedenkt altijd pas veel later wat je had willen/kunnen zeggen maar mijn neiging was geweest (vast ook achteraf maar heb zelf gelukkig weinig gedoe bij het CB) ja maar het CB en alle adviezen mogen maar hoeven niet…muts…
En bijvoeden helpt in het begin juist vaak niet met poepen!!
Het kan juist in het begin meer last geven (of je moet peer geven).
Net of je een kind van 2 er op kan aankijken dat ze het licht uitdoet!
Ze was duidelijk niet in haar hum.
Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt!!
Ik hoop dat het snel beter zal gaan.
Ik zou die druppels van vsm eens proberen.
Bij Corinne werkt het goed. Ook wel opletten wat ik haar te eten geef.