hoesten!! HA geweest!!

Ik denk er over om zo de HA te bellen want Maaike hoest zich uit elkaar (al 3 weken) en het wordt alleen maar erger. Of losser zou je kunnen zeggen en dat is dan misschien weer goed?

Ik weet het niet, we hebben nu in iedergeval het punt bereikt dat ze af en toe huilend in haar eigen slijm zit te stikken :cry: en er dus niet goed om kan slapen.



Wat vinden jullie?



Moet je met zoiets naar de HA? Zou ik voor mezelf niet doen namelijkā€¦

Maar het duurt al zo lang en wordt niet beterā€¦

Of zijn hier goeie hoestdrankjes voor?

Ik had het al ergens anders gevraagd maar kreeg geen antwoord; ik hoop dat jullie mij snel iets kunnen vertellen.

Ik zou de huisarts gaan bellen.

3 weken vind ik wel lang en als het niet minder is geworden zou ik absoluut de HA bellen.

Zeker omdat ze er zo slecht van slaapt en bijna stikt in haar slijm.

als je het niet vertrouwd altijd bellen!!!



ik heb dat ook een tijdje gehad met thomas, en hoefde niet eens te komen :think: , zolang hij maar dronk en genoeg plasluiers had, en als hij lusteloos werd moest ik bellen

thomas heeft er ook zoā€™n 4 weken mee gelopen

beterschap me je meissie

3 weken is voor mij persoonlijk al langer dan ik het zou volhouden zonder te bellen. Zeker als je meld dat je dochter er erg ellendig onder isā€¦



Ik zou dus de dokter bellen!

Ik ren ook nooit naar de huisarts maar met een kind vind ik dat even anders.

Ik zou na een week al naar de HA zijn geweest in jouw geval.

Zeker nu ze stikt in haar slijm, dan vind ik het geen discussie meer, dan MOET je gewoon heen, zoiets moet je niet verwaarlozen !!

Nou het punt was dat het begon als een klein hoestje.

Vorige week kwam echt het slijm en het snot en nu zit dat dus zo los dat ze er dus in blijft hangen :cry: .

Maar in de loop van de dag wordt dat beter. Het is vooral na het slapen (zo heb je dat zelf ook altijd hƃĀØ?).



Ik weet gewoon niet of je voor hoesten nou op een gegeven moment moet bellen of niet. Maar het wordt steeds meer zoā€™n darth vadertje.

Ik heb de HA gebeld:

Hij zei dat we moesten stomen en verder niks konden doen.

En hij vroeg wat mijn gevoel was over langskomen. Dus ik zei dat ik niet dodelijk ongerust was en dat ze nog wel vrolijk was tussen de hoestbuien door maar niet veel eet zo maar nog wel drinkt.

Hij vroeg of ze koorst had (en of ze dus nog at en dronk).

Nou ze heeft geen koorts.

Dus hebben we besloten het eerst zo te laten en even af te wachten.



Dinsdag moet ik zelf naar de HA om een verwijzing te bespreken dus dan kan ik daar altijd een dubbele afspraak van maken als het nog niet beter wordt.



Bedankt voor het meedenken.



HEbben jullie nog enig idee hoe je dat stomen het beste kunt doen?

Hoe krijg je het meeste stoom?

Ik blijf het vreemd vindenā€¦

Bart had dit ook onlangsā€¦en die is dus al 2ā€¦maar hij mocht gewoon komen en kreeg een drankje mee. Met name voor de nacht, zodat hij kon slapen. Het arme kind was er binnen 4 dagen vanafā€¦



Dat stomen kun je het beste doen in de douche.

Zet de warme kraan open en sluit de douchegordijnen/deuren. Ga zelf buiten bereik van de straal zitten op een stoel en houd je kind bij je. Ga spelletjes doen ofzo. Vanzelfsprekend moet de badkamerdeur ook dicht! Blijf gedurende 10 minuten in deze ā€œstoomcabineā€ zitten.

JE kan dit het best doen vlak voordat je kind gaat slapen.

Verder natuurlijk de normale hulpmiddelen als LUUF, neusspray en ui naast het bed.



Succes ermee.

Ik sluit me bij de adviezen van Loekie aan.



Je kunt ook druppeltjes halen van VSM voor vastzittende hoest en slijm.



Als je kindje nog veel melk krijgt, komt dat de slijmproductie niet ten goede,het slijm wordt ook alleen maar taaier. Dus zo weinig mogelijk melk geven, liever thee of roosvicee.



En toch denk ik dat als je meisje vaak wat benauwd is van het slijm, je wat moet gaan halen bij de apotheek. Stomen is erg goed, maar het kan ook een virus van de luchtwegen zijn. Ik begrijp niet dat de HA er niet iets meer aandacht aan besteedt. Tegenwoordig geven ze hele klieintjes ook niet zomaar iets en dat is natuurlijk wel goed, maar hij kan op zā€™n minst even luisteren en ook even de klieren voelen.



Maar goed, alleen jij kunt bepalen hoe erg het is, dat kunnen wij niet.

Als je niet naar de HA gaat, dan adviseer ik je om de druppels te gebruiken en Luuf.



Veel beterschap ! :-*

Dionne is hier ook al een tijdje verkouden. ik kreeg van de huisarts ook nog het advies om haar bedje schuin te zetten. Dus aan het hoofdeinde wat omhoog. (stapel viltjes). Hierdoor hebben ze iets minder last van het slijm bij het slapen.

Loekie had Bart ook van dat slijmhoesten dan?



Ze krijgt alleen 's avonds een flesje melk en 's ochtends soya; maar ik ga haar nu 's avonds ook maar soyamelk geven dan.



Ze is niet echt benauwd maar moet gewoon steeds hoesten dan door het ademhalen en heeft dan haar mond vol slijm.

Maar als ze 's ochtends even op gang is dan wordt het beter.

Ze slaapt nu ook zonder te hoesten.



Dat stomen; wij hebben geen douchecabine; moet ik dan de hele badkamer vol stoom zien te krijgen maar haar niet in bad zetten?

Of kan ik haar dan maar beter wel badderen; datze dicht bij de straal meer stoom binnenkrijgt zeg maar? Want ik weet niet hoe stomerig ik het krijg.



Die druppeltjes van VSM heb ik maar het zit niet bepaald vast :wink: dus ik geloof de HA wel dat dat niet meer helpt.



Bed omhoog heeft geen zin want ze ligt ook wel eens achterstevoren.



Ik zal dat LUUF kopen zo meteen en dan maar zien. Als het niet beter wordt dan gaan we dinsdag in iedergeval naar de HA.

mamalien: als het los zit, dan is het beter, dan komt het er (hopelijk) uit!



wat je kan doen als ze een erge hoestbui krijgt:

haar op schoot nemen en haar een beetje schuin voorover laten hangen over je ene arm

en met je andere hand zachtjes kloppen

als het slijm in haar mondje zit, dan zal ze het dan uit spugen

(maar als ze heel eigenwijs is slikt ze het door)



tis vreselijk om je kindje zo te zien he? :frowning:

ik vind het eerlijk gezegd wel raar van de ha dat hij je niet gewoon even liet komen. al was het alleen om even de longetjes te beluisteren :think:

het kan zijn dat het een infectie is. en als de longetjes niet vol zitten kan hij er inderdaad niks aan doen. maar dat hoort hij toch niet via de telefoonā€¦

10.40 naar de HA:

Vannacht koorts gekregen en het hele weekend niet gegeten (wel gedronken en dus wel pap uit de fles gelukkig; van soyamelk dus dan is dat niet slijmvormend toch?).

Ze heeft de hele nacht bij ons in bed gelegen terwijl wij dat echt nooooit hoeven te doen.

Maar nu is ze weer leuk aan het spelen en vanmorgen viel het gehoest ineens weer mee :? .

Gekke kinderen.

Maar ik ben het nu zat hoor; er moet nu wat gebeuren.

Ze heeft onstoken neusamandelen, keelontsteking, en dubbele oorontsteking. Allemaal niet heeeel erg maar wel alles tegelijk dus.



Nu amociciline(?) en hopen dat het bacterieel is.

Als het een virus was dan helpt het niet en kunnen ze alleen uiteindelijk de amandelen eruit halen als ze het steeds heeft.

Wij gaan dus voor de bacterien :pray: .

Zielig hƃĀØ :cry:

Het zat niet op de longen trouwens. Het snot komt door de neusamandelen.

:cry: :?



Jeetjeā€¦Arme Maaikeā€¦Wat veel dingen zegā€¦



:hug: :hug: :hug: van onsā€¦Hoop dat ze echt snel opknaptā€¦ :-*

He BAH arme Maaike :cry:



Amoxiciline is vrij stevig antibioticum volgens mij ik hoop dat het snel aanslaat! :-



Beterschap voor Maaike :-
:hug:

HƃĀØ getvermikke Maaike, ik hoop dat de amoxcilline helpen zal. Dan merk je het heel snel hoor!

beetje gek, mar duimen voor een bacterie dan maarā€¦

gossieā€¦ zielig he?

gelukkig ben je geweest

hoop dat de kuur helpt! :pray:

heb je geen zoutoplossing ampullen gekregen om te spoelen?

dat helpt goed om het snot/slijm weg te spoelen, ook bij diepere gedeeltes

Ach jeetje, beterschap :hug:.



Nog een tip voor als het volgende keer weer 's zou gebeuren (hoop het natuurlijk niet, maar is een tip die je bij iedere verkoudheid kunt gebruiken) is het spuiten met zoutoplossing in spray vorm (eigen merk van de bekende drogisten) en dan met zoā€™n ontsnotter (neuspeertje heet zoā€™n ding officieel geloof ik :think: ) de snot voor het slapen gaan uit de neusgaatjes zuigen. 's Nachts loopt het slijm de keeltjes in vanuit de holtes en dat zorgt voor hoestbuien en irritaties van de luchtwegen. Met dat ontsnotten voorkom je dat ietwat en als je het een beetje leuk brengt dan vinden die kleintjes het ook geweldig om dat snot in dat ding te horen en zien verdwijnen :sick: :mrgreen: !