3 dagen geleden heb ik de huisartsenpost gebeld omdat Kimberly zo hoestte. Ik kreeg het advies om een hoestdrank te gaan halen. Bisolvon gehaald, maar na 3 nachten van tobben toch maar een afspraak losgepeuterd bij de huisarts.
Ik moest accuut stoppen met Bisolvon, het is gevaarlijk, er is een grotere kans op wiegendood! :shock:
Ik ben gaan zoeken op internet, en inderdaad is het 4 februari bij Radar geweest.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1178
bij 4:14 minuten gaan ze het er over hebben dat het gevaarlijk is. De stof
Broomhexine zit inderdaad in de Bisolvon.
Die troep krijgt een enkeltje kliko!
Owja, Kimberly had geen ontstekingen ofzo, dus zoute neusspray en eventueel stomen in de badkamer was voldoende.
:shock: :o :thumbdown:
:think: :think: :think: Tawera heeft ook hoestdrank gehad…
en ik nog veel meer als kind :?
brittany ook bisolvon gehad toen ze 2 jaar was
:shock: :shock: :shock:
Zo, da’s wat zeg! Hier heeft onze jongste ook wel Bisolvon gekregen…
Ik ben er ook behoorlijk van geschrokken. Kimberly ging trouwens al over dr nek van de bisolvon zelf. Ik heb het geproefd en begrijp het nu heel goed dat ze zo “groen” deed als ze dat binnen kreeg, bah wat smerig :silenced:
Jeetje :shock: :shock:
Hier dan geen Bisolvon maar een hoestdrank van apothekersmerk ook voor Samaar, maar ik gooi het gelijk weg. Eng zeg!
Jeetje, ik keek net ff op de verpakking van de hoesdrank die ik voor Tyrone had gehaald toen ie 4 maanden was: bisolvon! Ik schrok me ook kapot, en begrijp nu waarom ie altijd zo moest kokhalsen! VOnd het zo raar, want die vitamine D druppels was nooit een probleem dus dat het vloeistof was, was het niet…
:shock:
Nancy heeft paar maanden terug nog een hoestdrank gehad waar letterlijk broomhexine op stond. Ze was nog geen 2…
Zelf gehaald bij de apotheek en gevraagd naar hoestdrank voor een baby/dreumes.
poooeh ben ik ff blij dat alles goed gegaan is.
Ik schrik er eigenlijk wel van!
maar dan zou zoiets toch gelijk uit de handel gehandeld moeten worden!?
Ga hier ook maar even in de kast kijken…
mischa heeft al meerdere keren bisolvon gehad…
Ik gebruik altijd prospan. Dat is op basis van kruiden dacht ik… Ik weet het zeker heb het flesje even opgehaald! Het werkt echt goed.
Daarnaast heb ik van de dokter prometazine. Komt dus in het foute lijstje voor maar dat heb ik pas gekregen toen Max 3 was en hij mag maar heel erg weinig hebben. helpt ook goed trouwens Ook voor ons, ik slaap er heerlijk op
Stukje gequote uit je link ook maar even…
De werking van hoestdrank is dus niet bewezen. Maar dat is het niet het enige. Hoestmiddelen kunnen ook voor ernstige bijwerkingen zorgen, vooral als er 'dextromethorfan' in zit. Met name voor kinderen kan dextromethorfan zorgen voor gevaarlijke bijwerkingen. Kinderarts Ben Semmekrot van het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis maakt zich daar zorgen over. Er is een verband tussen het gebruik van hoestdrank en wiegendood bij kinderen onder de 2 jaar. Liefst zou hij zien dat hoestdranken uit de schappen verdwijnen. En dat middelen die dextromethorfan bevatten, niet zo maar verkrijgbaar zijn.
Onduidelijkheid over dosering
Op de bijsluiter staan de bijwerkingen netjes vermeld. Maar als je kijkt naar de hoeveelheid dextromethorfan, dan is de bijsluiter niet duidelijk. Vicks Junior bevat 1.33 mg/ml dextromethorfan en mag pas aan kinderen gegeven worden als ze ouder zijn dan 12 jaar. Maar Daro bevat méér dextromethorfan, 1,5 mg/ml en is voor kinderen vanaf 6 jaar. En in Dampo voor Droge Hoest zit nóg meer dextromethorfan, namelijk 3 mg/ml en toch mogen kinderen vanaf 2 jaar het al gebruiken. Welke dosering is nu de juiste? Volgens dr. Semmekrot geeft de onduidelijkheid op de bijsluiter over de dosering aan dat onderzoek hard nodig is.
Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) beoordeelt welke geneesmiddelen op de markt komen en waar ze verkrijgbaar moeten zijn. Radar heeft het CBG gevraagd waarom een middel waarvan niet vast staat dat het werkt en dat ook nog eens bijwerkingen heeft, vrij verkrijgbaar is. Na deze vraag heeft het College over hoestmiddelen met dextromethorfan vergaderd, maar ze zien voorlopig geen reden om ervoor te zorgen dat je deze geneesmiddelen alleen op recept kan krijgen.
Als ik het goed begrijp is dat de gevaarlijkste stof van de 3.
Ik zweer dus bij bisolvon..maar R. krijgt de elixer maar C. de druppels die vanaf zuigeling mogen en zij dus bij hoest ook heeft gekregen.
Mijn verpakking is op maar zal volgende keer eens checken..
Weet dus niet hoe het met de druppels voor bisolvon voor kinderen zit,maar je gooit gelijk hierzo met de naam bisolvon en dat vind ik wat overtrokken..het gaat om stoffen in de hoestdrank en dus wel het advies om erop te letten.
Ik schrik enorm van je bericht omdat je zo precies met de naam gooit die ik altijd gebruik :shifty: misschien volgende keer je waarschuwing iets ''opervlakkiger'' houden? :oops:
Ik ga van de week nieuwe bisolvondruppels halen en zal de verpakking dan eens goed nalezen :angel:
niet te geloven.... :shock:
Jim krijgt al sinds ie een maand of 3-4 is Bisolvon druppels en echt heel regelmatig gemiddeld eens in de 2 maanden zeker wel een aantal dagen…
@renzosmam wrote:
Stukje gequote uit je link ook maar even…
De werking van hoestdrank is dus niet bewezen. Maar dat is het niet het enige. Hoestmiddelen kunnen ook voor ernstige bijwerkingen zorgen, vooral als er 'dextromethorfan' in zit. Met name voor kinderen kan dextromethorfan zorgen voor gevaarlijke bijwerkingen. Kinderarts Ben Semmekrot van het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis maakt zich daar zorgen over. Er is een verband tussen het gebruik van hoestdrank en wiegendood bij kinderen onder de 2 jaar. Liefst zou hij zien dat hoestdranken uit de schappen verdwijnen. En dat middelen die dextromethorfan bevatten, niet zo maar verkrijgbaar zijn.
Onduidelijkheid over dosering
Op de bijsluiter staan de bijwerkingen netjes vermeld. Maar als je kijkt naar de hoeveelheid dextromethorfan, dan is de bijsluiter niet duidelijk. Vicks Junior bevat 1.33 mg/ml dextromethorfan en mag pas aan kinderen gegeven worden als ze ouder zijn dan 12 jaar. Maar Daro bevat méér dextromethorfan, 1,5 mg/ml en is voor kinderen vanaf 6 jaar. En in Dampo voor Droge Hoest zit nóg meer dextromethorfan, namelijk 3 mg/ml en toch mogen kinderen vanaf 2 jaar het al gebruiken. Welke dosering is nu de juiste? Volgens dr. Semmekrot geeft de onduidelijkheid op de bijsluiter over de dosering aan dat onderzoek hard nodig is.
Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) beoordeelt welke geneesmiddelen op de markt komen en waar ze verkrijgbaar moeten zijn. Radar heeft het CBG gevraagd waarom een middel waarvan niet vast staat dat het werkt en dat ook nog eens bijwerkingen heeft, vrij verkrijgbaar is. Na deze vraag heeft het College over hoestmiddelen met dextromethorfan vergaderd, maar ze zien voorlopig geen reden om ervoor te zorgen dat je deze geneesmiddelen alleen op recept kan krijgen.
Als ik het goed begrijp is dat de gevaarlijkste stof van de 3.
Ik zweer dus bij bisolvon..maar R. krijgt de elixer maar C. de druppels die vanaf zuigeling mogen en zij dus bij hoest ook heeft gekregen.
Mijn verpakking is op maar zal volgende keer eens checken..
Weet dus niet hoe het met de druppels voor bisolvon voor kinderen zit,maar je gooit gelijk hierzo met de naam bisolvon en dat vind ik wat overtrokken..het gaat om stoffen in de hoestdrank en dus wel het advies om erop te letten.
Ik schrik enorm van je bericht omdat je zo precies met de naam gooit die ik altijd gebruik :shifty: misschien volgende keer je waarschuwing iets ''opervlakkiger'' houden? :oops:
Ik ga van de week nieuwe bisolvondruppels halen en zal de verpakking dan eens goed nalezen :angel:
Mijn huisarts zei dat Bisolvon gevaarlijk was nadat ik vertelde dat we die hadden gekocht.
En juist net die ik heb, die voor vanaf zuigelingen is, zou ik dan hier niet neer moeten zetten? Tegen advies van de huisarts in?
En jij schrikt ervan, maar wat denk je wat ik deed toen de arts vertelde over wiegendood onder de 2 jaar?
Dat ik fluitend naar huis ben gehuppeld? Ik ben meteen op internet na gaan zoeken en probeer zo andere moeders te helpen. Er is al genoeg verdriet hier op het forum met overleden kindjes, ik wil niet op mijn geweten hebben dat er kindjes overlijden door een rot hoestdrankje omdat ik de naam "te direct" geplaatst heb en anderen er van kunnen schrikken. Sorry.
Hier komt geen Bisolvon meer in huis, ik wil niet het risico lopen dat Kimberly gevoelig zou zijn voor 1 van die bestandsdelen en er aan overlijd :shock: :cry:
Deze topic had ik laatst ook al geopend
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=51532&highlight=radar
Sorry Nijntje, ik had het niet gezien. Toen ik thuis kwam was ik nogal in paniek en over de zeik van dit nieuws, dus heb zonder eerst te zoeken een nieuw topic geopend :oops:
@Bagheera wrote:
Sorry Nijntje, ik had het niet gezien. Toen ik thuis kwam was ik nogal in paniek en over de zeik van dit nieuws, dus heb zonder eerst te zoeken een nieuw topic geopend :oops:
Nee, maakt niet uit… zo bedoelde ik het niet.
Ik had hoestdrank voor jill daar zat 10 % alcohol in :shock:
:hug:
Ja en dat is dan homeopatisch…
Ik denk dat ik hier maar een dropje oplos in water en dat geef.
Een dropje zou even goed helpen volgens die arts alleen zitten daar die enge spullen niet in.