Hoeraaaaa....ik krijg een...hoe heet zo'n ding!??

Slow cooker

Dus niet een snelkoker, maar een langzaam koker. Wat is de Nederlandse naam???



Anyway…Ik wilde zoiets al maanden…nee…jaren…EEUWEN!!! EN vandaag zei Si dat ik er een kon halen in Asda. Ongetwijfeld omdat de vegetable stew al zo’n 8 uur in de oven heeft gestaan en NOG NIET KLAAR IS.



(Ik zal niet vertellen dat de groentes ietsie te groot gesneden zijn… :shifty: )



Maar…SLOWCOOKER!!! YAY!

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Geen idee wat het is… :think:

Maar slow kookse :smiley:

het heet hier



langzame kookSTER



Geen idee, ik ken het niet whaha ,



jij lekker langzaam koken hoor :mrgreen:



ongetwijfeld lukt het je vast zo lekker te krijgen als al je gerechten die je hier beschrijft :thumbup:

Kijken wat ik voor morgen kan slow cooken. :dance:

joehoeeeeeeeeeeeee, hartstikke leuk joh…

ik vind het voor jou erg fijn, al weet ik nog niet zo goed waarmee je zo blij bent :oops:



maar wat ik me afvraag: je mag een langzaam koker gaan halen omdat je overngerecht te langzaam gaat???> :think:



maarre: kooks ze!

Volgens mijn man, die hier de kok in huis is, is het iets als stoompan om rijst te stomen bijvoorbeeld…

@knipoogje1983 wrote:

ik vind het voor jou erg fijn, al weet ik nog niet zo goed waarmee je zo blij bent :oops:



maar wat ik me afvraag: je mag een langzaam koker gaan halen omdat je overngerecht te langzaam gaat???> :think:



maarre: kooks ze!


als de oven bezet is kan ik de grill niet gebruiken, en ik durf de oven niet aan te laten als ik weg ben. :lol:

@Nefarious wrote:

@knipoogje1983 wrote:
ik vind het voor jou erg fijn, al weet ik nog niet zo goed waarmee je zo blij bent :oops:



maar wat ik me afvraag: je mag een langzaam koker gaan halen omdat je overngerecht te langzaam gaat???> :think:



maarre: kooks ze!


als de oven bezet is kan ik de grill niet gebruiken, en ik durf de oven niet aan te laten als ik weg ben. :lol:




ahhh ik snap het :mrgreen:

Wij noemen dat een luie kokkin :mrgreen:

Deze luie kokkin heeft gisteren de pan opgehaald…en spontaan vergeten iets klaar te zetten voor vanavond. :wall:

Lemon en Artichoke risotto vanavond dus.



Ik denk dat ik de pan voornamelijk op Zondag gebruik, als we bij de rugby zijn. Zodat we een lekkere warme lunch hebben als we nat en koud thuis komen.

Vanavond even wat recepten doorspitten. :drool:

Heb je misschien een foto? Ik ben namelijk erg benieuwd! :slight_smile:


Alleen die van mij heeft maar 2 standen en is van Asda en niet Morphy Richards.

Aha! Ziet er goed uit, ik zou er bijna trek van krijgen :wink:

haha heet dat niet een snel kook pan dan???

Is dat niet het tegenovergestelde?



Deze zet ik in de ochtend aan met het eten erin, en 10 uur later is het klaar. Vandaag ga ik een Turkey Tagine maken erin. Voor morgen avond.



Een snelkook pan heet hier “pressure cooker”.

En waarom zou je het eten zo lang opzetten??? :think: :eh:

Het is voor groeten bijv veel beter om zo snel en zo kort mogelijk te koken, hoe zit dat hierin dan?

Wordt het eten dan niet helemaal prut?



Ik heb er nog nooit van gehoord en lijkt me helemaal niks, MAAR ik ben blij voor je dat je er nu 1 hebt :mrgreen: :mrgreen: :dance: :dance:

Ik snap hem ook niet…

Kost toch ook heel veel energie enzo… :think:



hahaha, leg eens wat meer uit, ook in combi met je enthousiasme…

Het is meer voor stews/casserolesdan voor bijvoorbeeld bloemkool of spinazie of aardappelen.

Nu staat er een tagine klaar. Stukjes kalkoen, ui, lente ui, abrikoos, en tomaat. Met kaneel ras el hanoet en peper/zout. Dat gaat morgen aan en op laag 12 uur koken. (Kost minder dan de electrische fan oven en droogt niet uit)



Stoofvlees zou er heerlijk in zijn. Cassoulet (franse bonen/worstjes schotel) ook.

interessant ding… nog nooit van gehoord.

Past dit bij een bepaalde voeding/leefstijl?

Wat is het nut dat het zo lang opstaat?

(nieuwsgierige vragen hoor, wil graag over op een gezondere leefstijl,

maar vind het erg moeilijk!)