Hoeraaaaa....ik krijg een...hoe heet zo'n ding!??

@Kroes wrote:

interessant ding… nog nooit van gehoord.

Past dit bij een bepaalde voeding/leefstijl?

Wat is het nut dat het zo lang opstaat?

(nieuwsgierige vragen hoor, wil graag over op een gezondere leefstijl,

maar vind het erg moeilijk!)


Je zet it in de ochtend op, en met 250 watt op 95 graden kook je een stoof gerecht in 8 of 10 uur klaar. Het droogt niet uit zoals in een oven (en niemand die een gas oven onbewaakt voor 10 aanlaat, en een electrische oven is een heel stuk duurder dan de slow cooker). Het is niet specifiek voor een bepaald dieet of zo. De kalkoen die ik gisteren in de tagine deed was heel erg zacht en mals, en totaal niet uitgedroogt.

De voedigns stoffen vervliegen niet, en het staat veilig op het aanrecht buiten bereik van handjes en katten.



Het is gewoon handig om in de ochtend je stoof schotel erin te gooien, en als ik thuis kom is het eten klaar. :thumbup:

aaawh dank voor uitleg. Lijkt mij lekker!

Misschien moeten we allemaal een keertje langskomen om het te proeven :mrgreen: jummie!!

de beef and ale stew staat nu in de slow cooker te pruttelen. het ruikt heeeeerlijk! :drool:



en ik heb de oven vrij om jam tarts te maken.

Daar hebben we het al eens over gehad, kan ik me herinneren.

Een meeting bij Nef en dan verzorgt Nef de catering (wij betalen netjes voor het eten en drinken natuurlijk en wat extra’s voor de moeite :lol: …)



Ik zie het wel zitten, heb wel zin in een f*ck-mijn-dieet-dag en lekker vol eten met Nef’s heerlijke chocolade-snacks en andere heerlijke gerechten…

@Nicje wrote:

Daar hebben we het al eens over gehad, kan ik me herinneren.

Een meeting bij Nef en dan verzorgt Nef de catering (wij betalen netjes voor het eten en drinken natuurlijk en wat extra’s voor de moeite :lol: …)



Ik zie het wel zitten, heb wel zin in een f*ck-mijn-dieet-dag en lekker vol eten met Nef’s heerlijke chocolade-snacks en andere heerlijke gerechten…


:lol: :lol: dat wordt dan een prijzig etentje…ik woon in zuid wales!!

Geeft niks, heb ik er wel voor over. Krijg altijd honger van jouw berichten :mrgreen:



Maar we kunnen jou ook hierheen halen :wink:

Onze KOK-kokkin :stuck_out_tongue:

Ik wil wel eens een foto verslag :slight_smile:

Ben erg benieuwd.

Op mijn blog staan fotos van mijn baksels en van de beef and ale stew. Ik vergat een foto te maken van de Quorn puff pie, helaas. Noah had geholpen met de vlindertjes op de korst. Maar het was erg lekker!



Ik heb net cinder toffee gemaakt. Die staat nu af te koelen. Straks te lijf gaan met de deegroller, en dan morgen de gember cupcakes maken en de stukjes toffee erdoor.



En als ik er klaar mee ben, en een foto geplaatst heb…gaan ze direct naar Si’s moeder! Anders eet ik ze alle 12 op. :drool:

@Nefarious wrote:

als de oven bezet is kan ik de grill niet gebruiken, en ik durf de oven niet aan te laten als ik weg ben. :lol:


Durf je die pan dan wel aan te laten als je weg bent??

@Danielle_M wrote:

@Nefarious wrote:
als de oven bezet is kan ik de grill niet gebruiken, en ik durf de oven niet aan te laten als ik weg ben. :lol:


Durf je die pan dan wel aan te laten als je weg bent??




yep. daar is het voor gemaakt. :wink:

@Nefarious wrote:



Alleen die van mij heeft maar 2 standen en is van Asda en niet Morphy Richards.


zoiets heb ik ook! ideaal ding, vooral nu in de winter weer :slight_smile:



flylady heeft er ook erg leuke recepten mee! :thumbup:

@Nefarious wrote:

@Danielle_M wrote:
@Nefarious wrote:
als de oven bezet is kan ik de grill niet gebruiken, en ik durf de oven niet aan te laten als ik weg ben. :lol:


Durf je die pan dan wel aan te laten als je weg bent??




yep. daar is het voor gemaakt. :wink:




aha!!

Hij lijkt op de rijstpan die ik heb.

Ik heb sinds een half jaar een actifry. Dat is ideaal.

Ik maak er vooral aardappeltjes in klaar of patat. Patat maak je zonder olie of boter. Gewoon wat aardappelen in repen. Verder doe ik er niets bij en gooi ze in de actifry en de pan doet z’n werk. Gezonde patat dus. En echt lekker.

@blue_fairy wrote:

@Nefarious wrote:


Alleen die van mij heeft maar 2 standen en is van Asda en niet Morphy Richards.


zoiets heb ik ook! ideaal ding, vooral nu in de winter weer :slight_smile:



flylady heeft er ook erg leuke recepten mee! :thumbup:




het is echt ideaal op zondagen als ik met noah bij de rugby ben. lekker thuiskomen in een heerlijke stoof lucht, als het koud en nat is buiten.

Ik ken het ook niet en heb het gegoogeld maar er zjin veel soorten zeg.Eet smakelijk!!!