hoera... ... vakantie...

@Lune wrote:

Die sfeer kunnen grotere kinderen gewoon echt al verzieken en dat is soms moeilijk om te buigen. Dat maakt het zwaar, vind ik dan.

Nou dat kunnen ze zeker zeg :shock:

Onze oudste kan dit momenteel echt heel erg goed en ja dat is erger in de vakantie nu (toch vind ik het wel nog steeds jammer dat ze hier geen 2 week aaneen gesloten vakantie hebben).

@Lune wrote:

Dan heeft ze zich vast lekker vermaakt :wink:

Hier is het ook volledig omgeslagen. Ze zijn heel de dag buiten al een paar dagen en spelen heerlijk, ook binnen af en toe en dan gaan ze weer naar buiten, spelen met buurkinderen.

Ik vind het ook echt wel heel leeftijdsafhankelijk. Ik ben altijd thuis geweest voor de kinderen en toen ze nog klein waren, bijv 1, 2 en 3 jr oud vond ik het echt stukken makkelijker als sommige vakantiedagen nu hoor. Het was druk toen, zeker wel, maar nu is het soms gewoon hectisch en vooral ongezellig. Die sfeer kunnen grotere kinderen gewoon echt al verzieken en dat is soms moeilijk om te buigen. Dat maakt het zwaar, vind ik dan.

Ja precies Lune!

Hier is het nog altijd afentoe op en top “gezellig”.

Maar goed, laat mezelf er niet door beinvloeden.

Ja SL had zich gister vermaakt in het zand, maar daarnaast had ze ook nog een behoorlijk volle (poep) luier :sick: werd het een vies zooitje van hahaha.

Ik hoor zo vaak na een vakantie dat ouders weer opgelucht zijn dat het normale ritme weer begint. Veel kinderen geven dat zelf ook aan, dat ze dan gemist hebben. (niet letterlijk natuurlijk, want ze beseffen meestal niet dat het dat is wat ze gemist hebben)

Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn als onze minimuppets over een paar jaar naar school gaan :slight_smile: Denk inderdaad dat je ze dan vooral op slecht weer dagen toch echt af en toe wel achter het behang wil plakken :smiley:

@angelbaby wrote:

Ik hoor zo vaak na een vakantie dat ouders weer opgelucht zijn dat het normale ritme weer begint. Veel kinderen geven dat zelf ook aan, dat ze dan gemist hebben. (niet letterlijk natuurlijk, want ze beseffen meestal niet dat het dat is wat ze gemist hebben)

Vond het vroeger heerlijk om zomervakantie te hebben, maar ik kan me zelf nog herinneren dat na een week of 4,5/5 ik toch ook wel weer heel graag naar school wilde… je vaste vriendjes en vriendinnetjes weer zien, dingen als sport en muziekles beginnen dan ook weer etc etc. Vakantie was leuk, maar school en de andere dingen ook :thumbup:

ik vind het heerlijk dat Milan nog een week vakantie heeft!! :dance: :dance:

Ik heb met veel herkenning dit topic zitten lezen.

Vandaag wel gemerkt dat onze kinderen zich samen heerlijk kunnen vervelen.

lekker op de bank, elkaar kietelen, overgooien met een ballon, tikkertje, etc.

Morgen gaat oudste logeren bij haar beste vriendin, ga ik met jongste naar de film, woensdag hebben we weer een rustdag, donderdag lekker met papa eropuit, dan vrijdag weer met oma op pad, zaterdag verjaardag, zondag communie, en dan mogen ze weer naar school.

pfft klinkt druk als ik het zo opschrijf, daarom is een dagje vervelen echt niet erg.

En ik vind het trouwens alleen maar een goed teken dat Th weer zo graag naar school wil. :thumbup:

Ik heb de hoop maar opgegeven dat het nog stopt die strijd tussen de kinderen. Het zal wel aan de leeftijdsfase liggen waar ze nu in zitten…

Ik ben maandag alleen met de oudste naar de bios geweest, gister kwam de huishoudelijke hulp weer en zijn ze naar het speeltuintje geweest, vandaag mag hij weer naar ballet, morgen gaat hij met mijn moeder naar het zwembad. En vrijdag gaat hij bij de regiseuse van mijn moeders toneelclub spelen :lol: . En wieweet als afsluiter van de vakantie nog een keer naar S.prookjeshof.

En tussendoor nog spelen, knutselen, tv kijken, voorlezen… enz.

Dat geeft toch wat kostbare quality time. :thumbup:

Nou, de vakantie is weer voorbij. Net een uur geleden waren we er helemaal klaar mee. Opeens was er te veel lawaai, kregen ze hooftpijn enzo. Dus lekker op bed met een paracetamol en morgen nog een dag met vroeg op bed en dan maandag het ritme van school weer.

Ik denk dat Max en Victor het wel fijn vinden. En ik ook. :mrgreen:

En Marite, inderdaad ook ik vind het fijn dat ze school missen. Dat geeft me in iedergeval het gevoel dat ze het daar naar hun zin hebben. Tenslotte zitten ze er een groot gedeelte van de dag.

he jammer de vakantie is voorbij… gelukkig over 8 week al zomervakantie! :dance: :dance:

Oh ik wilde al een topic openen met de vraag of iemand nog behang en plak over heeft… echt ik word GILLEND gek van die twee groten af en toe. Mamma, hij doet dit, mamma, hij doet dat, mamma, hij schopt, mamma hij slaat, mamma mag ik dit, mamma mag ik dat?? Om GEK van te worden. Nou ja maandag weer naar school voor drie dagen en dan zijn ze weer vrij. Donderdag is pappa ook vrij en ze zijn voor hem. :mrgreen:

@Greetje14 wrote:

Ik vind de reacties ook wel een beetje vreemd :?

Je kindje heeft vakantie en dan is mama niet eens blij?? :think:

Tja als ze op school zitten heb je er weinig “last” van… :roll:

Nou ja zal wel aan mij liggen… :oops:

Leuk voor de kindjes als ze straks 6!!! weken vrij zijn… :silenced:

Ik denk dat het scheelt dat je in de zomervakantie vaak mooi weer hebt. En hoe dol ik ook op de jongens ben, als ze elkaar constant in de haren vliegen, last hebben van acute infantiliteit en denken dat ik hun persoonlijke vakantiesloof ben en ze het recht hebben elkaar te domineren, pijn te doen en gewoon een wedstrijd wie haalt het eerste het bloed onder de nagels vandaan willen houden ja dan ben ik niet gelukkig. Dat betekent niet dat we onze kinderen graag op school dumpen en we zijn er vanaf.

Vandaag schijnt de zon, ze zijn heerlijk buiten en spelen lekker. Super, zo zijn ze enorm gezellig en gewoon op hun gelukkigst, maar constant binnen zitten daar worden ze niet vrolijk van.

Oessie, hoe heb je het kunnen schrijven, was gewoon een genot en herkenning alom. :mrgreen: