hier ook, bah, bah, bah!!!
gelukkig werk ik deze week zelf ook nog 2 dagen, maar ja dan zit ik ook in de kinderen. werk op de BSO en ja die hebben ook vakantie (maar is heel anders hoor)
Goh, ik heb vanochtend nog tegen de kinderen gezegd dat ik de laatste dagen niet eens meer wilde thuis komen omdat ze zo stront vervelend zijn in de vakantie. De een loopt te gillen, de ander te janken, de derde (het grote kind ) die kan ik ondertussen ook wel villen. Ik zal heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg blij zijn als ik morgen weer mag werken :roll:
En dan te bedenken dat ik volgende week vanaf donderdag tot die maandag vrij ben :wall: Zie er nu al tegen op.
Hier geen problemen!!
Ik vind het heerlijk als mijn meisje vakantie heeft!!
Het is nu wel druk met een tweeling van 10 weken, normaal blijft ze over op school en heb ik de hele dag tijd voor de baby’s maar nu wil de oudste ook mama’s aandacht.
Maar het gaat prima!!
Kijk nu al uit naar de Zomervakantie :dance: :dance: :dance:
Ik vind de reacties ook wel een beetje vreemd :?
Je kindje heeft vakantie en dan is mama niet eens blij?? :think:
Tja als ze op school zitten heb je er weinig “last” van… :roll:
Nou ja zal wel aan mij liggen… :oops:
Leuk voor de kindjes als ze straks 6!!! weken vrij zijn… :silenced:
@Greetje14 wrote:
Ik vind het heel leuk om mijn kind thuis te hebben maar als ze de hele dag, continue alleen maar aan het schreeuwen, vechten, zeuren en huilen zijn is dat echt niet iets waar ik blij mee ben…

Overigens is het hier nu al weer helemaal leuk.
Het waren echt de eerste paar dagen.
En iets te knutselen dan??
Mijn oudste dochter is momenteel helemaal gek van strijkkralen!
Misschien is er voor jongens ook iets leuks?
Mijn dochter is ook veel met Lego aan het bouwen.
Ze zit wel op de WII, ze kijkt heel af en toe TV.
Helpt nu ook veel mee met de 2-ling natuurlijk (flesjes geven, meehelpen in badje doen enz.)
Als het droog is buiten is ze aan het krijten buiten of schommelen, op de trampoline.
Verder doen we wel eens boodschappen.
Gisteren waren we lekker de stad in met z’n allen!
Morgen gaan we naar opa en oma.
Volgende week gaan we weer de stad in want ze moet nog een nieuwe jas hebben.
Daarna gaan we even naar papa’s werk
Verder gaat ze nog spelen met een vriendinnetje.
We gaan nog koekjes bakken :drool:
Ik kom haast tijd te kort met haar!!
@Madre wrote:
@Greetje14 wrote:
Ik vind het heel leuk om mijn kind thuis te hebben maar als ze de hele dag, continue alleen maar aan het schreeuwen, vechten, zeuren en huilen zijn is dat echt niet iets waar ik blij mee ben…
Overigens is het hier nu al weer helemaal leuk.
Het waren echt de eerste paar dagen.
Ik kan mij ook wel voorstellen als je kids de hele tijd zeuren en krijsen en ruzie maken dat je er gek van wordt…
Maar ik vind de reacties soms zo hard…
Ik heb er geen last van gehad de eerste dagen.
Maar ik bedoel, als ik zo die reacties achter elkaar lees dan denk ik wel eens “vinden ze kinderen wel leuk?”
Tuurlijk mijn dochter is soms ook vervelend maar goed dat ben ik ook wel eens

Kinderen zijn zo en soms moet je ze een beetje meehelpen om zich te vermaken!
Ik zie nog tegen mijn dochter vanmorgen “morgen naar opa en oma en dan zit je eerste week vakantie er al weer op!”
Ik vind het erg snel gaan :oops:
@Greetje14 wrote:
[
als ik naar je banner kijk kan ik dat wel verklaren.
degenen die hier die reacties geven, hebben allemaal 2 of meer oudere kids die ruzie met elkaar kunnen maken.
jij hebt een meisje van die leeftijd en 2 babies
ik neem aan dat jouw oudste geen ruzie maakt met je babies.

en het weer idd, als het de hele dag regent zoals maandag, dan ben ik het wel een keer zat om de hele dag binnen te zitten ja.
En daarnaast denk ik dat het ook iets heel natuurlijks is, dat je als moeder je kinderen af en toe een keer zat bent.
ik ken maar weinig moeders die dat nooit zeggen.
snap ook niet wat daar vreemd aan is eerlijk gezegd.
ik ben nou eenmaal geen supermom.
ja inderdaad esther, bij mij zit er tussen de meiden 2 jaar… ieder hun eigen wil. het niet samen kunnen delen, wat de een heeft wil de ander ook… fenna wil als ze het niet kan winnen, nog wel eens slaan of bijten… melissa pakt steeds alles af van fenna… melissa wil op straat spelen, fenna mag dat van mij niet dus die staat te janken achter het hek, om vervolgens dan maar de konijnenlos te laten… waar door mama weer achter die beesten aan kan vangen…
melissa komt binnen moet naar de wc… heeft 4 buur kindjes meegenomen, die dan ook maar naar de wc moeten… “mama mogen wij een ijsje” nou voorruit en dan snel weer weg zijn want anders heb ik het zelfde tafereel weer met je zusje…
etenstijd, melissa kom je binnen “nee ik wil buiten blijven” maar we gaan eten " ik hoef geen eten"
oke dan bij kop en kont naar binnen, boel gekrijs, gegooi en heel veel “stomme mammas” naar mijn hoofd…
oja even op de wc kijken, oke de buurkinderen hebben vanmiddag ook het fontijntje in de wc ontdekt… eerst maar dweil pakken… enz enz…
en ja dan geniet ik even zoals nu van de rust Fenna op bed, melissa voor de tv…
en ik hou zielsveel van ze… maar soms is een rol behang wel welkom :lol:
oooo zo herkenbaar, hier gaat het precies zo.
ik geniet ook op dit moment, met Yara in bed en Noa voor de tv.
en dat mag ook best even toch?
een uurtje mama-tijd tussendoor is ook belangrijk!
Sorry maar met 2 baby’s en een kleuter is het erg druk en moet de oudste heel vaak alleen dingen doen, die kan nog niet met haar zusjes spelen.
Dus dat is geen reden natuurlijk.
Ik reageer ook niet om boos te zijn maar ik denk “tjee 2 weekjes vrij en dan al zo reageren…”
Je kan toch samen dingen doen met je kinderen?
Verven, knippen, plakken.
Laat ze samen in de tuin spelen (krijten, tikkertje, verstoppertje enz.)
Samen koekjes bakken, samen zingen of spelletjes doen.
Hoeft echt niet 8 uur per dag…
Ik kreeg even het idee dat als het kind een keer vakantie heeft dat moeder in de stress raakt :naughty:
Nee hoor Greetje, ik raak niet in de stress Ben inmiddels gewend aan de vakantie’s en aan het feit dat de kids dan even uit hun doen zijn. Daar pas ik mijn schema op aan. Dat werkt best goed. Ook wij doen de dingen die de kids leuk vinden. En gaan er dagjes op uit. En opa en oma hebben we hier ook en vinden het ook leuk om logee’s te krijgen.
Maar als de kinderen niet weten wat ze moeten doen, klagen zeuren en klikken dan heb je dat na een poosje wel gehad. Dan wil je heeeeel graag een rol behang 8)
Waar ik af en toe tegen aan loop in de vakantie is dat ik mijn ritme mis. :lol: De was blijft liggen, speelgoed blijft staan, keuken is ontploft na de koekjes, we lopen langer in pyama :inlove: en slapen zelfs uit! Maar al die rommel ( hoe leuk ze ook met alles spelen) is mij een keer te veel en daar kan ik niet tegen. Dus nu spelen ze verplicht buiten en moet ik eigenlijk opruimen :think: Dus ik zoef maar snel weer van kok af :oops:
:lol:
Nee hoor, ik raak niet in de stress.
En ja hoor, ik probeer te knutselen en een treinbaan te leggen en buiten te voetballen en en en dan zijn ze na 5 minuten al weer verveeld.
Misschien heb jij een heel makkelijke meid of ik heel moeielijke jongens maar als ik uren lang gezeur aan mijn hoofd heb dan vind ik zelfs 2 weekjes te lang.
Het is pas gezellig als de sfeer ook gezellig is natuurlijk, als er lekker met je wordt mee gespeeld en getut en geknutseld.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat jij ook gek zou worden als je 2 ruziepottende, schreeuwende en hangerige kinderen in huis hebt die niets anders doen dan zeuren.
Maar nogmaals, hier is de rust wedergekeerd.
greetje het is ook meer wat sarcastisch bedoeld hoor… haha savonds denk ik wat heb ik toch een stel heerlijke meiden :lol:
Ohja, er zit natuurlijk wel een verschil in het druk hebben (wat ik absoluut geloof met twee babies én een kleuter!), en kids die elkaar in de haren vliegen…
Hier is dat net zo: de twee oudsten kunnen heerlijk samen spelen, maar ook heel goed ruziemaken… En dan moet ik meestal politieagentje spelen… Als het weer is zoals vandaag,e n we er de hele morgen opuit gaan, is er niks aan de hand: heb nu twee kids in bed, total loss. EN de andere is nadat hij een uur getekend heeft, op de bank gaan zitten en mocht een dvd kijken… (hoor nu toevallig de jongste wakker worden)
Maar ik geniet er wel van hoor, dat mijn oudste vrij is van school: geen geren om op tijd op school te komen, rustig ontbijten, later slapen? Prima, ben je morgen wel moe maar dan kan je ook terug je bedje in.
Lekker met ze naar de stad, ijsje halen. Naar het park, naar de speeltuin. EN als we zoals met koninginnedag binnen moeten blijven vanwege de vele regen, kijken we wat we daar kunnen doen. 's ochtends is dit bijv iets bakken, smiddags mogen ze een dvd opzetten…
Rond kooktijd is het vaak wel een gekibbel, maar dat was altijd zo…
Ja, ik geniet er wel van als ze lekker thuis zijn, maar dan moet het weer wel meezitten… En als dat het niet doet, is het wachten tot papa thuis komt, en ga ik nog ff boodschappen doen met ‘maar 1 kind’ zodat ik er ook ff uit ben…
Ohja, ik werk dan 3 dagen buitenshuis, dus dat scheelt ook heel erg: merk dat ik dan ook echt kan opladen.
@Greetje14 wrote:
Ik reageer ook niet om boos te zijn maar ik denk “tjee 2 weekjes vrij en dan al zo reageren…”
Je kan toch samen dingen doen met je kinderen?
Verven, knippen, plakken.
Laat ze samen in de tuin spelen (krijten, tikkertje, verstoppertje enz.)
Samen koekjes bakken, samen zingen of spelletjes doen.
Hoeft echt niet 8 uur per dag…
Ik kreeg even het idee dat als het kind een keer vakantie heeft dat moeder in de stress raakt :naughty:
Greetje, ik denk dus wel zo. De reden daarvoor is dat ik moeilijk tegen veranderingen kan. Ik moet in een bepaald ritme zitten en als dat niet zo is, dan draai ik echt door ja. Dat heeft zo zijn redenen.
Dingen samen doen met mijn kinderen.
Verven duurt maar 10 minuten hier. Knippen en plakken precies het zelfde. Dat zit ik nu op 30 min, koekjes bakken, 1 uur, zingen nog geen 10 minuten. Spelletjes doen 30 min. Dat zijn dus max 3 uur op een dag dat mijn kinderen iets doen. Want zodra het langer duurt gaan ze zich alweer vervelen. Ik moet dus hier de kinderen WEL meer dan 8 uur per dag vermaken want hier zijn de dagen 12 uur ipv 8 uur. En ja, dat kan ik niet opbrengen nee. Want ik werk daarbij 5 dagen in de week.
De jongste is alleen maar aan het huilen omdat hij het weer benauwd heeft. De oudste heeft gewoonweg teveel energie. Niet daar niet mee omgegaan kan worden, maar je merkt wel HEEEEL erg het verschil tussen school en vakanties.
Dus ja, als ik ook niet lekker in mijn vel zit dan denk ik zo.
debbie :hug: ik snap je hellemaal
@Greetje14 wrote:
Tja, twee weekjes vrij.
Ik vind het ook wel heerlijk hoor. En ben niet zo’n stresskip.
Maar ze zijn zo “gezellig” samen :shock: en dat lossen ze dan niet op met “mama hij deed dit, mama zij deed dat” nee dat doen ze gewoon zelf, ff snel een mep of om duwen, lelijke woorden roepen (en het is vooral de jongste die dat doet :shock:) .
Twee weken politieagent spelen vind ik niet bepaald leuk.
Als ik 1 kind had zou het denk ik wel makkelijker zijn. Geen competitie en alle aandacht voor 1 kind, maar ja dat heb ik niet :mrgreen: . Mijn oudste is niet zo’n knutselkind.
En samen in de tuin spelen is dus juist ook het probleem, de jongste snapt tikkertje/verstoppertje spelletjes nog niet zo, dat zorgt dan weer voor irritatie bij de oudste en huilbuien bij de jongste of ze pakken elkaars speelgoed af… :shifty:
En ooh ze kunnen ook erg goed en lief en leuk samen spelen. En elkaar helpen. Gelukkig maar.
En we doen ook elke dag wel wat, dierentuin, speeltuin, fietsen, wandelen, eendjes, voor het konijn zorgen, knutselen/post maken, samen boodschappen doen, pizza/koekjes/cake bakken en samen even een spelletje spelen… maar met de meeste dingen vul ik niet een hele dag.
En juist die ruzie momenten tussen de kinderen zorgt er voor dat ik denk “help!”.
Op het moment speelt de oudste nog even buiten met de buurjongens en ga ik nu de jongste in bed “gooien”.
@monique wrote:
debbie :hug: ik snap je hellemaal
:-*
Niet persoonlijk bedoeld hoor Greetje. Maar ik krijg hier op het forum steeds meer het gevoel dat als je zegt wat je denkt en voelt, dat mensen dan je gaan veroordelen. Ergens wel te begrijpen, maar leuk is het niet want wij zitten er zelf ook mee.
Gelukkig weet ik dat niet elke situatie hetzelfde is. Dat er redenen genoeg zijn om ergens heel anders over te denken. Jammer vind ik het dat ik er een rare nasmaak krijg van sommige reacties.
Uuuh… ik ga de jongste onder de douche door halen.
Ze zit van boven tot onder onder het zwarte zand… Fijn! :shifty:
Dan heeft ze zich vast lekker vermaakt
Hier is het ook volledig omgeslagen. Ze zijn heel de dag buiten al een paar dagen en spelen heerlijk, ook binnen af en toe en dan gaan ze weer naar buiten, spelen met buurkinderen.
Ik vind het ook echt wel heel leeftijdsafhankelijk. Ik ben altijd thuis geweest voor de kinderen en toen ze nog klein waren, bijv 1, 2 en 3 jr oud vond ik het echt stukken makkelijker als sommige vakantiedagen nu hoor. Het was druk toen, zeker wel, maar nu is het soms gewoon hectisch en vooral ongezellig. Die sfeer kunnen grotere kinderen gewoon echt al verzieken en dat is soms moeilijk om te buigen. Dat maakt het zwaar, vind ik dan.