hoera... ... vakantie...

Ben ik nu de enige moeder die er achter komt dat vakantie niet helemaal ons ding is?

Nou ja, als we leuke dingen doen dan is het gezellig, en we slapen iets uit (ik zeg tot 7uur/half 8) en doen het lekker een beetje rustig aan.

En het is zeker ook fijn dat Th en SL nu heerlijk elke dag kunnen spelen zonder dat we weg hoeven.

Maarrrrrrrrrrrrrr… ze slaan elkaar de hersens (nog net niet) in, maken om ALLES ruzie. SL is de halve dag aan het jammeren en huilen (want ze wil dit en moet dat, wil met haar slippers naar buiten als het regent, wil snoepjes als ontbijt of in elk geval chips, en wil morgen op haar fiets naar de dierentuin… ) en Th is chagerijnig en mist zijn vriendjes van school…

Als ze al samen iets leuks doen dan smeren ze mn ramen onder ("schoon"maken), proberen (proberen he) in 1 dag alle ijsjes stiekem op te eten, gooien al hun speelgoed over de woonkamer vloer.

Oh ja, daarnaast zijn we alle drie ook nog snot verkouden, zere keel, beetje koortsig, dat zorgt ook dat we mega sloom en hangerig/vervelend zijn.

Ik kan gewoon echt niet elke dag er op uit. Maar… hoe overleven we deze vakantie en zorg ik dat het gezellig wordt!?

TIPS!

Marite, heel herkenbaar! Het duurt een paar dagen en dan zijn ze gewend aan het vrij zijn. Wat hier helpt is op de kalender zichtbaar maken hoe lang ze nog vrij zijn. Dan weten ze dat ze nog tijd genoeg hebben.

Elke dag even naar buiten is ook goed. Al is het maar om boodschappen te doen. Of naar het bos om leuke dingen te zoeken. of om foto’s te maken van de natuur om dat de volgende week ook te doen en dan te zien wat er in die week allemaal is veranderd.

Oja, ik ruim ook altijd het speelgoed op. Bijna alles weg. Dat geeft rust, rommel maakt mijn kinderen erg onrustig. En mij ook :?

aansteller :hand:

wacht maar tot ze dalijk 6 weken hebben :lol:

:-*

ik herken het :mrgreen:

oh wat een herkennig… hier hebben ze 2 en halve week vakantie, en ben nu al aan het bedenken wat ik allemaal moet doen om ze tevreden te houden :oops: die van mij zijn omgetoverd in draken…

slaan elkaar constant, wat de 1 heeft wil de ander ook… zeuren constant om snoep koek en chips… en hoevaak ik wel niet een "stomme mama"naar mijn hoofd toe krijg gesmeten :shifty:

Hier ook herkenning.

Ik wilde vandaag met ze naar Ballorig, maar ze hadden het vanochtend al zo bont gemaakt dat ik heb gezegd dat het feestje niet doorgaat. Wat een hell is dit zeg.

Hoop dat ze snel ‘gewend’ zijn, want dit is zo niet leuk…

Dank je!

Ok, even een kalender maken dus!

Th mist vooral zijn vriendinnetje, want die was de week voor de vakantie ook al ziek en dus niet op school, gister hebben we post voor haar gemaakt en dat gaan we straks nog even posten.

En elke dag naar buiten gebeurt ook, ze spelen nu ook buiten, we hebben net samen de ramen gelapt en gisteravond hebben we nog een tijdje met zn drietjes buiten verstoppertje gespeelt. Zondag zijn we naar 't bos geweest, gaan we aankomende zondag weer doen… morgen naar de dierentuin… Dus er staan wel leuke dingen op de planning.

Maar ik zal dat eens op papier gaan zetten! :thumbup:

Net was SL weer aan het huilen zonder duidelijke reden en ik zei “nou jij moet maar even een middagdutje gaan doen”, loopt ze zo naar boven en gaat in haar bed liggen… maar Th wil naar het postkantoor en boodschappen doen dus heeft haar weer naar beneden gehaald.

Nu zijn ze weer samen happy dus dan gaan we nu naar de winkel!

Tjonge… nog meer herkenning!

Leuk joh vakantie, dolle pret :shifty: .

Ik heb na deze 2 weken 2 weken vakantie nodig om bij te komen… :stuck_out_tongue:

wat ben ik blij dat mijn kids gewoon doorgaan in de vakantie.

een weekend vrij kan hier al een hell zijn…

ik vind de mei vakantie totaal geen probleem maar wel lekker dat ik even lekker de kinderen om me heen heb maar idd die rot zomer vakantie de eerste twee weken is er geen land met ze te bezeilen om dat ze uit hun doen zijn want hun ritme is weg.

en de middelste twee weken zijn wel weer leuk en de laatste twee zijn weer rot om dat ze naar school toe willen.

oh ja, zomervakantie… help

Ik heb ook gewoon de puf niet nu om steeds vanalles te organiseren en ze vervelen zich gewoon.

Vorige zomer had ik een heel strak rooster opgesteld; elke dag wel een activiteit, de ene keer echt een hele dag op pad, de dag erna weer wat rustiger en thuis knutselen ofzo. Dat werkte heel goed!

Ze zijn hier met kapla aan het gooien (in het kader van opruimen :roll: ) en ik heb beloofd dat ze als het opgeruimd is even een filmpje mogen kijken. Even rust. Want ooh oh oh wat zijn die vrije ochtenden als ze op school zitten toch wel heel erg fijn…

hoewel onze kinderen ook heus weleens elkaar letterlijk in de haren vliegen en elkaar het licht in de ogen niet lijken te gunnen… vind ik het zo ontzettend jammer dat ze hier geen 2 hele weken vrij zijn :frowning:

Hier valt het ook nog mee…ze zijn tenslotte (Jo dan) 4 jaar thuis geweest voor school begon en dat ging ook goed…maar misschien komt de “klap” nog…voorlopig genoeg te doen iig…

Deze week werken man en ik om beurten nog,maar volgende week is mijn man vrij en ga ik wel gewoon werken…

Tussendoor genoeg te doen…

Eli zal die 2 ochtenden psz echt niets snel missen,dus voor hem werkt het gewoon anders.

Ruzie maken doen ze in het weekeinde of na school ook,dus het tijdstip van de ruzie maakt dan ook niet veel meer uit…

We gaan het meemaken…gaan sowieso wel wat dingen doen,maar niet anders dan dat we in een ‘normale’ week zouden doen…

Vandaag was buiten-speel-weer en dat scheelt hier een hoop. Gister dacht ik ook even dat ik gek werd.

Kan Thomas een keertje bij een vriendje of vriendinnetje van school gaan spelen?

Zo’n twee keer per dag leg ik aan Bo heel duidelijk uit wat we de komende uren gaan doen. Bo is erg gesteld op structuur en dat is ze nu natuurlijk een beetje kwijt. Ik merk dat het voor haar helpt, misschien voor jouw kinderen ook?

En o ja, ik moest vanochtend even 1,5 uur naar m’n werk en toen heeft het buurmeisje opgepast. Ik merkte dat ik weer helemaal opgeladen was om lekker met de meiden aan de gang te gaan. Dus als je ze ècht helemaal zat bent…kun je een oppas regelen? Dan zelf even iets gaan doen wat je afleidt en de kinderen zijn hopelijk ook weer even uit de dagelijkse gang van ‘‘elkaar dwars zitten’’.

Succes ermee!

Pfff hier dus ook al 2 dagen 2 (en soms 3) ruzie makende jongens in huis…gelukkig is hubbie morgen vrij en gaan we wat leuks doen.

Zie nu al op tegen die 6 weken in de zomervakantie.

Mijn oudste zoon heeft autisme en heeft heel erg behoefte aan ritme en regelmaat en doordat het nu vakantie is, is hij lastiger dan normaal (en normaal is het al pittig).

Ik zeg weekje opa en oma :mrgreen: :mrgreen: nee hoor geintje. HOpelijk trekken ze snel bij.

Ja natuurlijk is Th 4 jaar thuis geweest van school.

Maar hij weet nu gewoon hoe fijn school is en dat mist hij nu.

Hopelijk is zijn vriendinnetje opgeknapt en kunnen ze nog eens samen spelen.

Vanavond kwam oma even op de jongste passen zodat ik met de oudste naar de dodenherdenking kon… :oops: dat was wel even fijn!

Ga zo maar even een kalender in elkaar knutselen.

@Karin1981 wrote:

Ik zeg weekje opa en oma :mrgreen: :mrgreen: nee hoor geintje. HOpelijk trekken ze snel bij.

:lol: dumpen die handel!

Zal mijn moeder blij mee zijn (oudste heeft daar al van donderdag tot maandag gelogeerd, denk dat hij mede daardoor vandaag zo lekker dwars en ongezellig was).

@Marite wrote:

@Karin1981 wrote:

Zal mijn moeder blij mee zijn (oudste heeft daar al van donderdag tot maandag gelogeerd, denk dat hij mede daardoor vandaag zo lekker dwars en ongezellig was).

Zal het de volgende vakantie voorstellen… pap/mam nemen jullie even een weekje vrij, heb ik ook even rust :mrgreen:

@mamaMarije wrote:

@Marite wrote:
@Karin1981 wrote:

Zal het de volgende vakantie voorstellen… pap/mam nemen jullie even een weekje vrij, heb ik ook even rust :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: scheelt dat opa van Ivan zelf leraar is en dus ook vakantie heeft. :mrgreen: zal hem alvast voorbereiden

hier hetzelfde hoor.

Ik was ze gister op dag 2 van de vakantie al stront zat :silenced: