hoelang waterpokken en vliegen

Mijn oudste heeft sinds gisteren waterpokken die zich nog steeds uitbreiden. We gaan over 2 weken ongeveer op vakantie en las ik dat je niet mag vliegen met waterpokken.

Ik neem aan dat het over 2 weken de plekjes al zijn ingedroogd ?

En de kans is neem ik aan groot dat ons klein meisje ze ook krijgt, maar hoelang kan daar tussen zitten ? Als ze was waterpokken krijgt over 1,5 week bijvoorbeeld dan kunnen we onze vakantie zeker wel vergeten ?

Ik weet niet hoe het met vliegen zit, maar jinte heeft 2 jaar terug waterpokken gehad, en fenne volgde precies twee weken later… En fenne had het nog iets heftiger dan jinte… Niet helemaal het antwoord waar je op hoopte denk ik, maar zo ging het hier. Ik hoop dat je gewoon op vakantie kunt!

Oooeeeeeh, met blaasjes mag je niet vliegen.

Aangezien je oudste ze nu heeft heeft de jongste al 2 weken de kans gehad om het op te lopen. En dat heeft ze ook nog zo lang zus nog blaasjes heeft.

Ik hoop dat je een annuleringsverzekering hebt, just in case.

ZUCHT :cry: Had indd ergens anders op gehoopt dat onze jongste ze binnen een paar dagen zou krijgen nu…

Annuleringsverzekering hebben we.

Argg dat zou toch wel heeel erg balen zijn zeg :cry:

Dat zou idd balen zijn. Hopelijk krijgt ze het snel en is ze er snel weer vanaf dan.

Wij zouden vorig jaar een verre reis gaan maken en toen heerste het op het kdv, ik heb haar toen 2 weken thuis gehouden en ze heeft het toen gelukkig niet gekregen, anders hadden we ook moeten annuleren. Las dat ze je zo zonder pardon het vliegtuig weer uit zetten als ze het zien (ook al ben je door de incheck enzo gekomen). Dit jaar heeft ze het wel gehad, denk dat de blaasjes pas ingedroogd waren een week nadat de eerste pokjes verschenen.

Hier had Y.eline de waterpokken op 5 dec en indy kreeg ze net voor de kerstdagen.

Heb het enkele weken toevallig nagevraagd omdat iedereen ze hier leek te krijgen. (niet met het oog op vliegen, maar met bevallen :wink: )

Mij werd verteld dat en kind 1-2 dagen voor de eerste bultjes besmettelijk is, tot een aantal dagen nadat alles is ingedroogd/afgevallen. Tijd tot het zich bij je jongste laat zien is gemiddelt 13-18 dagen. Dan zou je dus net op vakantie zijn. Met waterpokken mag je niet vliegen, dus ook niet terug vliegen.

hier hetzelfde… jongste kreeg ze… oudste exact 2 wkn later, en nog veel heftiger…

wat je kunt doen om het indrogen te versnellen is met sudocreme insmeren

betreft het vliegen… zou even bellen, maar ben er bang voor dat ze niet mogen vliegen,

waar ga je heen?

stomme vraag, maar waarom mag je eigenlijk niet vliegen met waterpokken? :think:

@Amy82 wrote:

stomme vraag, maar waarom mag je eigenlijk niet vliegen met waterpokken? :think:

Dat vroeg ik me ook al af :think:

omdat het een besmettelijke ziekte is en je niet met een bekende open ziektebron mag vliegen… niet voor jezelf als risico, maar voor anderen.

vooral landen als turkije en tunesie doen echt moeilijk. 2 jaar terug was een jongetje daardoor pas 4 dagen later op school terug. hij was in Turkije 2 dagen aan de grond gehouden, tot hij niet meer besmettelijk was.

@Riz wrote:

@Amy82 wrote:

Indd het is erg besmettelijk voor andere kindjes, en zelfs gevaarlijk voor een zwangere vrouw.

Inderdaad voor sommige groepen mensen (verminderde weerstand, zwangere etc) kunnen de waterpokken wel gevaarlijk zijn. Aangezien er in een vliegtuig gecirculeerde lucht is, en de waterpokken via vocht/lucht overgedragen kunnen worden, wordt het risico niet genomen.

aha duidelijk, thanks :slight_smile:

en het kan natuurlijk zijn dat je een wat in onze ogen een onschadelijke kinderziekte is, is andere landen waar dit virus niet bekend is, voor veel meer “schade” kan zorgen (weet even niet hoe ik het laatste het beste kan omschrijven, maar denk dat jullie snappen wat ik bedoel)

denk maar eens aan al die ziektes die tegenwoordig naar nederland gehaald worden…

O, dat zou balen zijn. Ik ga voor je duimen :pray: dat je gewoon op vakantie kan gaan.

hier is al zeker zes weken waterpokken. Marijn overal vatbaar voor, altijd ziek… heeft ze nu pas, terwil hij de ene week twee en de andere week drie dagen in aanraking kwam met pokkekindjes!

He balen zeg. Hier inderdaad ook meegemaakt (toen we naar Turkije gingen) dat een meisje van een jaar of 3 met haar papa en mama weer uit het vliegtuig werd gehaald, omdat ze pokjes had. Echt zielig. Hoop dat het bij jullie mee gaat vallen en dat jullie gewoon lekker op vakantie kunnen!

@romata wrote:

@Riz wrote:
@Amy82 wrote:

Indd het is erg besmettelijk voor andere kindjes, en zelfs gevaarlijk voor een zwangere vrouw.

Alleen gevaarlijk voor een zwangere vrouw als ze het zelf nog nooit heeft gehad, of de anti-stoffen niet heeft. En dat komt vrij weinig voor.

Hier zat er ook 2 weken zoiets tussen

en hoe mijn jongens ze hebben gehad wil je niet weten :frowning: :silenced:

Waarom zijnmzendaarbzomstreng in dan? Ivm besmettingsgevaar…?

Nare situatie joh, eigenlijk maar hopen dat ze zsm ziek wordt en er snel vanaf is.