hoelang waterpokken en vliegen

Als je kind waterpokken heeft mag je ze ook niet meenemen naar een zwembad zolang de blaasjes open zijn :roll:

Mijn oudste heeft haar pokkenpiek gehad, waarschijnlijk zat het nu niet meer uitbreiden. Bij ons klein meisje nog geen pokje te vinden (nooit gehoopt dat ik zoo erg op pokken zit te wachten). Maja aangezien ik overal toch lees dat er 2 weken verschil tussen zit zal ze net voor vertrek de pokjes krijgen. Hopelijk een aantal dagen ervoor, hubbie zou ook aantal dagen later kunnen vliegen natuurlijk.

Maja het zal indd wel erg balen zijn als ze het op vakantie krijgt, zit je dan heel de dag binnen :wall:

Ik hoop zo dat ze ze gewoon niet krijgt! :pray: :pray: :pray: :pray:

@Cin. wrote:

Ja maar die kans is wel heel erg klein. Zat me al af te vragen of er geen vaccinatie zou zijn die het even kan uitstellen ofzo :shifty: :think:

Maar de kans is er :wink: :pray:

Nee denk het niet, toch? Volgens mij doe je er vrij weinig aan eigenlijk :think:

@romata wrote:

@Cin. wrote:

Ja maar die kans is wel heel erg klein. Zat me al af te vragen of er geen vaccinatie zou zijn die het even kan uitstellen ofzo :shifty: :think:

die bestaat wel, maar is niet om uit te stellen, maar dat ze geen waterpokken krijgen, deze wordt rond de 18 mnd gegegeven.

@Pitje27 wrote:

@romata wrote:
@Cin. wrote:

die bestaat wel, maar is niet om uit te stellen, maar dat ze geen waterpokken krijgen, deze wordt rond de 18 mnd gegegeven.

Mmmh oke, maar waarschijnlijk is ze al besmet en weet niet of het dan nog nut heeft ? Ik heb in ieder geval net even contact opgenomen met de assistente en gaat het overleggen met de huisarts ze wist er zelfs namelijk niets over. En kan straks terug bellen.

hun woonde in duitsland (wij aan de grens) misschien dat het daarom bekend is…

maar vermoed dat je jongste al besmet is.

wat zegt het reisburo?

wat een klote situatie joh. (en hier al tijden mijn nachtmerrie, dat onze reis naar afrika niet doorgaat omdat z precies dan waterpokken zou hebben :wall: ).

en ergens is het natuurlijk suf dat ze zo streng zijn. kinderen zijn ook vijf dagen voordat je iets van een waterpok ziet, besmettelijk. en daarbij mag je (godzijdank) met je kind met waterpokken elders wel gewoon in het openbaar verschijnen, ook daar hebben ze de kans dat ze risicogroepen besmetten (wat eigenlijk maar heel weinig mensen zijn he, vroeggeborene (zul je in vliegtuig neem ik aan niet treffen), mensen die pas zwnager zijn én zelf nooit pokken hebben gehad)

Pitje: Geen contact met gehad. Denk dat ze ons niet meer kunnen vertellen dan we al weten. Je mag gewoon niet vliegen met de waterpokken, mits ze zijn ingedroogd.

Fiep: Ik moet zeggen ik zou ook niet graag met mijn kinderen in het vliegtuig zitten naast een kindje met waterpokken. De kans is groot dat ze elkaar besmetten en dan zit je daar met je kind op vakantie met de waterpokken, kan me voorstellen dat je vakantie dan echt naar kl*te is. En ze kunnen dat verhalen op de vliegmaatschapij.

Maar lees overal dat kindjes besmettelijk zijn voordat ze de pokken krijgen, maar zijn ze dan ook besmettelijk als ze blaasjes hebben ? Want waarom moeten ze dan persee ingedroogd zijn ?

@romata wrote:

[

Maar lees overal dat kindjes besmettelijk zijn voordat ze de pokken krijgen, maar zijn ze dan ook besmettelijk als ze blaasjes hebben ? Want waarom moeten ze dan persee ingedroogd zijn ?

ja zeker… als die blaasjes open springen zijn ze juist het meest besmettelijk…

vandaar ook indrogen dan pas is het gevaar geweken.

dus als ze blaasjes heeft en niet ingedroogd mag je het vliegtuig niet in (waterpokken zitten ook heel veel in de haren :wink: iets om rekening mee te houden… onze beide dames krijgen ze op het hoofd als laatste… )

@Pitje27 wrote:

@romata wrote:
[

ja zeker… als die blaasjes open springen zijn ze juist het meest besmettelijk…

vandaar ook indrogen dan pas is het gevaar geweken.

dus als ze blaasjes heeft en niet ingedroogd mag je het vliegtuig niet in (waterpokken zitten ook heel veel in de haren :wink: iets om rekening mee te houden… onze beide dames krijgen ze op het hoofd als laatste… )

Ah oke. Ga ik mijn meiden vanavond eens samen in bad zetten :lol:

Maar de meeste blaasjes zijn nu wel weg.

Ja klopt T heeft ze ook op haar hoofd, merkte het met kammen omdat het pijn deed :shifty:

weer contact gehad met de o zo fijne assistente :wall:. Maar de huisarts kende het niet een vaccinatie tegen waterpokken. Aan het eind van het gesprek zei ze nogmaals ik weet 100% zeker dat het niet bestaat :wall:

http://www.rivm.nl/Bibliotheek/Professioneel_Praktisch/Richtlijnen/Infectieziekten/LCI_richtlijnen/LCI_richtlijn_Varicella_en_herpeszostervirusinfectie#primairepreventie

Kijk even bij kopje 8 Primaire preventie.

Er staat oa In Nederland is Provarivax® van Aventis Pasteur MSD beschikbaar.

Een vriendin van mij was op vakantie in malesie en kon dus in principe niet terug vliegen.

Daar kreeg ze echter medicatie voorgeschreven die als een tierelier alles indroogde (een dag of anderhalf was het kind er helemaal van af)

Ze heeft eens opgezocht wat het middel was en het is hier ook gewoon te krijgen hoor, Koortslipcreme óp de blaasjes smeren en het droogt acuut in.

Kittycat: Dankje, maar nog wat info opgezocht. Maar het heeft geen zin meer om op zo’n kortdag nog prikken helaas.

En daarbij zitten er ook risico’s aan de prik, ze weten niet wat het op langer termijn doet, dus daar vertrouw ik niet op.

Mamy: Heb je ook nog een naam van het product ? Er bestaan zoveel crémes voor een koortslip ?

Ik zag vandaag bij de Prenatal iets staan wat hielp met waterpokken. Volgens de verpakking althans, of het écht werkt is een tweede natuurlijk. Misschien even het bekijken waard? Het stond bij hun medicijnenrekje.

Romata, elke creme met aciclovir zou goed moeten zijn (zoals zovirax).

Het kan, alleen zou ik dat wel in overleg met de huisarts doen (al moet je misschien lang een draak van een assistente… als je ten minste de vorige huisarts van ons hebt :wink: )

Hier staat nog iets te lezen over behandeling met aciclovir bij kinderen met waterpokken:

http://www.bartmeijervanputten.nl/archief1991/Waterpokken_acyclovir.htm

Het maakt nu niet meer uit wanneer J de waterpokken krijgt. Hubbie zijn voet zit al 8 weken in het gips, en mocht vandaag uit het gips (5 dagen voor vakantie). En helaas pindakaas zijn voet is nog steeds niet goed, nu weer 4 weken in het gips. :cry: Dus vakantie kunnen annuleren :cry:

Ah dat is echt balen! :hug: