Hoelang hebben jullie Bv gegeven?

Ben nu 4,5 maand onderweg en voorlopig niet van plan om het te staken. :smiley:

Merijn 2,5 maand fulltime gekolft. Die wilde niet bij mij drinken. Daarna trok ik het kolven niet meer

Xander heeft afgelopen week voor het laatst bij mij gedronken, dus die heeft 9,5 maand BV gehad

Jarno heeft 8 maanden en 3 weken bv gehad, waarvan tot 8 maanden bijna alleen gekolfde melk. Alleen 's ochtend dronk hij aan de borst, maar omdat hij niet effectief genoeg dronk, kolfde ik altijd na en bood hem dat dan nog aan. Met 8 maanden gestopt met kolven (was toen alleen nog de ochtendvoeding, omdat ik vanaf 7 mnd combineerde met kv) en toen ging het snel bergafwaarts met de productie.



Veerle krijgt nu 11,5 maand bv. Dit keer ligt de kolf werkloos in een kast :dance: . Zou niet eens weten waar hij ligt. Twijfel nog over wanneer we gaan stoppen. Ik wil graag dit jaar mijn ogen nog laten laseren, maar dan schijn je eerst een tijdje gestopt te moeten zijn met bv. Eerst maar eens het jaar volmaken :smiley: .

1 1/5 week :frowning:

Ik wou heel graag maar de reuma is na de bevalling zo actief geworden dat ik mezelf en de kleine niet meer kon verzorgen. En lopen e.d. ging ook niet meer. Door de pijn was de bv ook een heel end terug gelopen waardoor ik bij moest voeden.



We hebben besloten te stoppen en ik moest accuut met mijn oude medicatie beginnen enzo.

Ik vind het echt heel vervelend en baal er enorm van, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd.

Bij Aniek 13 weken full time alles gekolft, ze hapte niet en dat is ook nooit gekomen. Ook drinken uit de fles was een enorm gedoe voordat dit goed ging.



Bij Peter maar een paar weken, de combi 13 maand oude dreumes die niet liep en aandacht vroeg en een baby die overmatig huilde en niet tevreden te krijgen was (voedde zo ongeveer aldoor) deed mij de das om, ik gaf over van vermoeidheid en kon gewoon niet meer.

20 maanden!

Ben kort geleden snel gaan afbouwen omdat ik weer zwanger ben.

8 maanden bij Jelmer

(en 12 dagen en helemaal niet bij de andere twee)

3 weken bij Bas en nu bij Sanne al bijna 6 weken. We zien wel hoelang het lukt en te doen is in combinatie met mijn werk.

Ondertussen bijna 20 maanden, en nog voedend :smiley:

heb bij Lara 8 maanden gekolfd. De voorraad uit de vriezer was na 9 maanden op. Dus ik heb 8 maanden bv gegeven, maar zij heeft 9 maanden bv gehad, ha ha 8) .



bij tessa nu vier maanden, dus ik zit al niet meer in de onderste categorie :dance: .

Bij Timo 7 maanden en bij Mila nu bijna alweer 5, en nog gaan we lekker door.



Even off topic antwoord op Inkie. Ik was bij Timo na 3 maanden weer gewoon regelmatig ongesteld ondanks zo’n voeding of 7-8 en zonder doorslapen van zijn kant. Was na 5,5 maand ook weer zwanger.

Mila krijgt nog steeds zo’n 6-8 voedingen en slaapt niet door en bij haar was ik ook na 2,5 maand weer ongesteld. Die vlieger gaat dus niet op voor iedereen…

Wow, wat geven veel van jullie lang bv!! Hartstikke goed.

Ik hoop de 8 weken volledige bv te halen (nu 5 weken) en dan afbouwen tot ik weer ga werken.

(Soms wil ik nu al stoppen, maar ik moet echt doorzetten van mezelf!!, Puur vanwege het belang van mijn kindje)

ook effe off topic: ik kolfde voor Lara vanaf drie maanden nog maar 4 keer per dag, later zelfs maar 3 keer en ik heb alleen een weekje toen ik een BO had 's nachts gekolfd. Toch werd ik pas weer ongesteld ruim een maand nadat ik helemaal gestopt was. Volgens mij was ik dan dus ook niet vruchtbaar? Je bent immer voor het eerste weer vruchtbaar zo’n twee weken vóór je eerste menstruatie? Of zou het kunnen dat ik daarvoor ook al een eisprong had maar niet ongesteld werd door de bv?



Nu bij Tessa voed ik 6 keer per dag, met 's nachts vaak twee periodes van 6 uur ertussen en ik ben ook nog niet ongesteld.



OliviaMay, zet lekker door, dan zul je zien dat het simpeler wordt. Misschien als je straks gaat afbouwen, dat je zelfs besluit om niet af te bouwen tot nul, maar bijvoorbeeld de voedingen die je thuis bent wel nog zelf te geven. Ik zou het niet plannen en gewoon kijken hoe het gaat en wat je tegen die tijd wil.

(ik moest ook doorzetten van mezelf en wil(de) het liefste gewoon stoppen. Maar steeds als het erop leek dat ik inderdaad zou moeten afbouwen, vond ik dat toch weer zo erg dat ik toch weer doorzette. Zo heb ik het bij Lara veel langer volgehouden dan ik ooit gedacht had en wie weet hoe ver ik met Tessa nog kom?)

4 maanden volledige borstvoeding, toen afgebouwd naar 's morgens en 's avonds en na 'n maandje was 't op, dus in totaal 5 maanden!

Mijn oudste 2 elk 11 maanden, mijn jongste krijgt nu al 25 maanden bv… Maar het is op dit moment vooral gemakzucht, want 's nachts even aanleggen is de weg van de minste weerstand, en dan heb ik de meeste kans snel weer in slaap te vallen. Overdag krijgt ie niet meer.

Ik heb Bas zes maanden bv gegeven

@lena3 wrote:





OliviaMay, zet lekker door, dan zul je zien dat het simpeler wordt. Misschien als je straks gaat afbouwen, dat je zelfs besluit om niet af te bouwen tot nul, maar bijvoorbeeld de voedingen die je thuis bent wel nog zelf te geven. Ik zou het niet plannen en gewoon kijken hoe het gaat en wat je tegen die tijd wil.

(ik moest ook doorzetten van mezelf en wil(de) het liefste gewoon stoppen. Maar steeds als het erop leek dat ik inderdaad zou moeten afbouwen, vond ik dat toch weer zo erg dat ik toch weer doorzette. Zo heb ik het bij Lara veel langer volgehouden dan ik ooit gedacht had en wie weet hoe ver ik met Tessa nog kom?)




Je hebt gelijk hoor, ik moet tegen die tijd beslissen hoeveel voedingen ik nog ga geven maar ik moet van mezelf in ieder geval die 8 weken halen, het is een soort mijlpaal voor me. Vanaf dan zien we het wel! Elke dag is er weer een he :thumbup:

Bij Joas precies 9 maanden…(6 volledig, daarna gecombineerd)



Bij Elias…geen idee…ik ben nog bezig…en het ziet er niet naar uit dat meneer het zat gaat worden…hahahaha…we gaan dus nog even door…

Hij krijgt vrijwel geen KV…althans, alleen als we de kolfvoeding vergeten zijn te ontdooien…maar verder gewoon de BV.

Ik heb niet gestemd, geef nog steeds volledige bv en hoop dit voorlopig nog wel te doen… :inlove:

Wesley bijna 5 mnd. waarvan 4 maand volledig en vanaf 4 mnd. met bijvoeding.

Bianca 12 dagen.

Babet 6 mnd. volledig en tot 9 mnd. met bijvoeding.

Falco: zie banner :lol: