Hoelang hebben jullie Bv gegeven?

Phoebe 5 weekjes maar

eerste 3 weken ging totaal niet goed en toen het eindelijk goed ging wou ze zelf niet meer :?



Angelina 8 weekjes ik kon het zelf niet volhouden door een erg zware zwangerschap was mijn lichaam gewoon op vond ik wel erg jammer het ging dit keer juist zo goed



en April 4 maanden ze was al 4 maanden enorm aan het spugen en aan de diaree en ik hoopte dat het beter zou gaan op fv maar na dat ik 2 weken al gestopt was met de bv kwamen we er achter dat ze kma en reflux had dus als ik het eerder had geweten had ik misschien nu nog wel bv gegeven

Isabel 5 maanden (en 2 weken) en toen stopte het gewoon…bleek achteraf ook zwanger.



Jasmijn 3 maanden, ben toen bewust gestopt en heb afgebouwd omdat ik de energie er niet meer voor had (en ook echt geen zin had om te kolven op het werk :oops: )

Niet…

mag ik een heel klein of topic vraagje stellen?

is het nu wel of geen fabeltje dat vrouwen sneller zwanger raken door het geven van borstvoeding? ik lees hier nu ook weer vrouwen die dus tijdens de borstvoeding al weer zwanger waren… :think:

@merel33 wrote:

mag ik een heel klein of topic vraagje stellen?

is het nu wel of geen fabeltje dat vrouwen sneller zwanger raken door het geven van borstvoeding? ik lees hier nu ook weer vrouwen die dus tijdens de borstvoeding al weer zwanger waren… :think:




Oke even offtopic antwoorden.

Nadat je bevallen bent krijg je na een bepaalde tijd weer een eisprong en daarna een menstruatie. Die eerste eisprong kun je uitstellen door uitsluitend zelf bv te geven minimaal 8 voedingen pd en maximaal 5 uur als langste tijd tussen 2 voedingen door. Zo gauw je dit ritme niet meer hebt. (bijv omdat je gaat werken en kolven of omdat je baby snachts langer als 5 uur doorslaapt of omdat je gaat bijvoeden) heb je kans dat de eisprong weer op gang komt en dus ben je vruchtbaar.



Of je sneller weer zwanger wordt na een bv periode als na een kvperiode? Geen idee, denk het niet maar als je kv geeft heb je geen last van een zwangerschap. Terwijl de bv wel minder kan worden en anders kan gaan smaken tijdens een zwangerschap en dus zo moeilijkheden opleveren. Wrs hoor je daarom vaker zwanger tijdens bv als zwanger tijdens kv.



Overigens lijkt het mij wel dat het voor je hormooncyclus beter is als je alles zijn natuurlijke beloop laat, en dus bv geeft na de bevalling…



Ontopic. Stijn wilde niet bij me drinken, allerhande foute dingen bij zijn geboorte in het ziekenhuis en een erg klein mondje versus grote tepels lukte dat gewoon niet meer. Voor hem heb ik dus 6 maanden gekolfd. En dat vond ik meer als voldoende met enkel en alleen kolven.

Lieke drinkt vanaf haar eerste dag en die krijgt morgen alweer 2 jaar bv…

Zie banner Wessel…

Jaimy een jaar

Yestin maar 13 weken

en nu al 11 weken waarvan 8 weken kolven :smiley:

1e ruim 10 maanden

2e ruim 15 maanden

3e :mrgreen: hopelijk ook weer zoiets ooit :wink: 8)

Ik heb Samara een jaar lang borstvoeding gegeven, toen ineens wou ze zelf niet meer…

Djanel krijgt nu ook nog bv en ik ga door zolang dat lukt… Ik hoop dat ik weer een jaar of zelfs langer mag geven…

check m’n banner! :smiley:

@merel33 wrote:

mag ik een heel klein of topic vraagje stellen?

is het nu wel of geen fabeltje dat vrouwen sneller zwanger raken door het geven van borstvoeding? ik lees hier nu ook weer vrouwen die dus tijdens de borstvoeding al weer zwanger waren… :think:
:lol:

Het fabeltje was juist vroeger dat je NIET zwanger zou worden als je bv gaf…stom bedacht…

Maar ze dachten dat waarschijnlijk omdat als je voed op verzoek het kán zijn dat je eisprong uitblijft.

Bij mijn 1e had ik dat de eerste 6 maanden idd,toen kwam het weer op gang.

Bij de 2e ben ik 16 :shock: maanden na de bevalling NIET ongesteld geweest en had ik dus niet zwanger kunnen raken…beetje jammer dat je niet wist van tevoren en wel braaf al die tijd met condooms heb lopen kl0ten :lol: :lol: :lol: 8)

Ik heb 6 tot 9 maanden gestemd



Sharon heb ik 6 maanden bv gegeven en bij Yari gaan we voorlopig nog wel even door hoor!!!

Ik heb gezegd in ieder geval 1 jaar en daarna zien we wel hoe ik en hij het vinden gaan.



Maar voorlopig stop ik nog niet want we genieten er allebei ontzettend van!!

@inkie wrote:

@merel33 wrote:
mag ik een heel klein of topic vraagje stellen?

is het nu wel of geen fabeltje dat vrouwen sneller zwanger raken door het geven van borstvoeding? ik lees hier nu ook weer vrouwen die dus tijdens de borstvoeding al weer zwanger waren… :think:




Oke even offtopic antwoorden.

Nadat je bevallen bent krijg je na een bepaalde tijd weer een eisprong en daarna een menstruatie. Die eerste eisprong kun je uitstellen door uitsluitend zelf bv te geven minimaal 8 voedingen pd en maximaal 5 uur als langste tijd tussen 2 voedingen door. Zo gauw je dit ritme niet meer hebt. (bijv omdat je gaat werken en kolven of omdat je baby snachts langer als 5 uur doorslaapt of omdat je gaat bijvoeden) heb je kans dat de eisprong weer op gang komt en dus ben je vruchtbaar.


Nog even wat linkjes naar meer info o.a. over de LAM-methode (wegblijven van menstruatie als gevolg van lactatie):

http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/borstvoeding-en-vruchtbaarheid-1.html

http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/borstvoeding-vruchtbaarheid-anticonceptie-2.html

Ik geef nu ongeveer 32 maanden bv aan twee zoons (jongste is ruim een jaar)

Ook kolf ik dagelijks een paar keer voor een ander kindje (moedermelknetwerk)

Oudste dochter heeft een jaar live gedronken en daarna een half jaar gekolfde melk.

Enzo heeft 2 maanden live gehad en daarna heb ik 4 maanden gekolfd.



Voor Mika ben ik begonnen met kolven vlak na de geboorte, ik kolf nog steeds en ik heb geen idee wanneer ik stop…

Lasse 5.5 maand en toen liep het erg terug ws ook omdat ik wisselende diensten draai en het me niet lukte om twee maal per dienst te kolven. Ik kon toen kiezen intensiveren en productie meer stimuleren of het voor gezien houden. Ik hield het toen voor gezien - ik was ook erg moe van alles en zag het niet zitten wederom tot het gaatje te gaan. Lasse had ook al tanden met vier maanden en dat was soms ook niet fijn.



Ik kijk er met tevredenheid op terug.



Bij Nena ga ik wederom voor minstens het half jaar en tot nu toe gaat het hartstikke goed.

mijn mannetje drinkt nu bijna 20 mnd tevreden bij mij, verschillend tussen de 1 en 3x per dag 8)



zelf had ik dit nooit gedacht, maar omdat het steeds goed ging zijn we door blijven gaan ermee,



soms vragen mensen me wanneer ik wil gaan stoppen, tja zelf heb een maximale stop gezet van 4 jaar ( dus naar de grote school )

maar het kan ook zijn dat hij binnenkort al zelf niet meer wil…



dusja hij mag kiezen en met 4 jaar maak ik de keuze :mrgreen:

Bij Mirte heb ik het 18 maanden gegeven. Bij Verle geef ik ook nog steeds. Nu dus ruim 1 jaar en we gaan nog door :mrgreen:

nu bijna 4 maanden(kort he)

Maar ben van plan om tot een jaar te geven door alle positieve dingen die bv heeft.

Ik geef nog steeds bv maar vanaf 4 maanden moest ik Luca de laatste 2 voedingen fles geven want ik kan nog maar 3 voedingen live geven daarna zit er niet genoeg meer voor hem in. Ik kolf de rest van de dag wel zodat het niet nog meer achteruit gaat en natuurlijk voor mijn voorraad :mrgreen: