Hoi
ik vroeg me af hoelang jullie de box al gebruiken of gebruikte.
Om mijn heen hoor ik dat veel mensen hem al voor de geboorte hebben staan en vaak na enkele maanden al weg halen.
Ik zelf moet er nie aan denken met 3 kids is het zo druk en mijn 2 oudste laten nog wel eens wat slingeren en dan is op sommige momenten de box juist super veilig voor mijn kleine ventje
Maar ook als ik heel ff wat moet doen in de keuken en ik kan heel ff niet opletten. Dus ik probeer fransje echt heel vaak er in te laten spelen en tuurlijk hij speelt ook heel veel zo in de huiskamer.
Vandaar mijn vraag en ben ook erg nieuwsgierig naar de redene
hier heeft ie bijna 2 jaar gestaan :oops: puur omdat ik het gewoon veel veiliger vond om hem daar even in te zetten als ik even naar boven, wc keuken of wat dan ook ging…en om hem nou overal mee naar toe te slepen :think: nee hoor dit was veel makkelijk!
Hoi,
Ik heb de box ook nog staan hoor! Onze kleine is nu net 11 mndjes.
Ik vind het handig en idd ook veilig.
Zo af en toe laat ik hem nu wel langs tafel of bank lopen, maar eerlijk gezegd komt hij verder nog niet veel uit de box.
Wel afwisselend even in stoeltje e.d.
We hadden hem een keer op de vloer laten zitten, toen ging hij meteen met zijn hoofd op de harde stenen vloer bonken (waarschijnlijk om te voelen hoe het voelt) maar ik had daar geen goed gevoel bij, dus verder proberen we het nog even niet.
Gelukkig vind hij het ook absoluut niet erg in de box, het lijkt zelfs alsof hij het juist prettig vind om zijn eigen stekkie te hebben.
Groetjes van MIj
Hier staat 'ie ook nog, ook voor de momenten waarop ik even naar boven of naar beneden ga en haar niet mee wil slepen. En als ze hangerig is wil ze zelf graag in de box.
1jaar. Maar eigenlijk omdat ik toen ging verhuizen. En Joy gewoon prima luisterd en ik me huis direct Joy-vriendelijk (haha) had ingericht…
Bij een tweede denk ik er wellicht anders over. Maar dat moet de tijd uitwijzen!
hoi
je huis kind vriendelink inrichten is inderdaad wel handig
voor mij was het wel; weer wennen mjn oudste 2 zijn al 11,5 en 9 dus was weer ff geleden om zo’n kleintje te hebben.
In het begin was ik nog van hij moet leren om van dingen af te blijven ik ga niks verzetten maar daar ben ik van terug.
Dus heb niks meer op de kleine tafel staan en heb gelukkig een kastje met een schuifdeur ervoor dus hij kan niet aan me dvd speler.
Maar zoals jullie ook al aangeven tis gewoon zo handig hem ff in de box zetten en tuurlijk heeft ie daar niet altijd zin in omdat ie nu het beloofde land buiten de box kent en dat natuurlijk veel leuker vindt maar als ie dan jengelt negeer ik hem en na een paar sec. gaat ie druk spelen met de spullen in zijn box.
Maar owee als ik hem aandacht geef dan wil ie er direct uit maar deze mama trapt daar nie in
een paar maanden…zodra ze konden zitten en teigeren heb ik ze er niet meer in gezet…
Persoonlijk vind ik een box nutteloos… 8)
Ik heb 'm ook nog staan en ik laat 'm ook nog staan, ook omdat ik het makkelijk vind voor als ik even niet op Amélie kan letten. Ik heb gestemd op max. 2 j.
Nou Lous ik vind de box echt niet nutteloos!!
Maar ieder zijn mening 8)
Juist de box ‘‘beperkt’’ je kind af en toe…dan ‘‘moeten’’ ze even met iets spelen op 1 plek…dat is goed om te leren vind ik. :eh:
En Renzo zat vaak in de box boekjes te lezen…
Op het laatst gebruikte ik het nog als veilige plek als ik even iets uit het zicht moest doen…
En de laatste maand was het even strafkamp :silenced:
Daarna weg gehaald…hij was ruim 2 jaar…
naast de reden dat ik het veilig vind als ik even naar de wc/keuken/deur oid moet, heb ik ook als reden dat ik de box een heerlijke plek voor Thijmen vind als we veel visite hebben.
Dan is dat zijn plekje, waar hij lekker rustig kan zitten.
Op zijn tijd vind Thijmen de box heerlijk, dan ligt zo een paar uur te relaxen.
Daarna heeft ie weer dagen dat ie het lieft door huis kruipt.
ik heb de box voor lucas tot anderhalf gebruikt, toen zijn we verhuisd en hebben we hem niet neer neergezet
thomas zal nu wel “moeten” met anderhalf omdat dan de beeb komt en dus de box weer omhoog zal moeten
Ik probeer de box zo lang mogelijk te gebruiken.
Ik ben alleen, en mijn huis is niet super kind vriendelijk. Dus als ik naar het toilet moet, vuilnis moet wegbrengen, douchen, in de keuken ben of wat dan ook, vind ik het prettig als Sam in de box zit.
En, het is voor hem echt zijn rustpunt! Hij is zoo druk, anders slaapt hij 's nachts niet, dus hij moet verplicht 3 keer per dag een uur in de box. (of langer… ben nu met een schema bezig :thumbup:)
Maar goed, aangezien Sam nog maar 8,5 maand is, weet ik niet hoe lang hij zal staan, maar probeer dus zo lang mogelijk! :thumbup:
Tja ik denk echt dat het per kindje verschilt. Eerst was het inderdaad ook echt een veilig plekje voor Joy. Maar later was ze alleen gefrustreerd in de box als ik weg ging. En juist toen in mn eigen huis zonder box, speelde ze juist vaker zelf omdat ze de vrijheid had om achter me aan te hobbelen. Maar het scheelt misschien dat mijn huis gelijkvloers is en ik niet met trappen zit. Bijv bij mn ouders nog als ik naar de wc moet en ze drentelt achter me aan zit de trap erbij en dat soort dingen is niks. Daarnaast hun keuken is “open” dus ook al weer minder. Bij mij is dat allemaal niet. En ja direct goed ingericht. Er zijn best dingen die ze moet leren wat ze niet mag maar niet alles in 1x… en mijn geluk is dat ik niks hoefde te verzetten want paste het voor me eigen gemak in 1x goed aan. Maar kastjes ed heb ik geen kinderslotjes op hoor moet ze gewoon uit blijven en dat doet ze ook. (Gelukkig)
Maar als je kind bijv heel moeilijk luisterd of het gewoon nog zo jong niet snapt. Of al vroeg gaat klimmen (deed joy dus ook niet) en al dat soort dingen lijkt de box me weer wel makkelijker en veiliger om langer te houden.
Ik vind de box ideaal. Bas leert er ontzettend veel in en tevens inderdaad een veilige haven als je even uit zicht bent. Ik weet niet hoelang ik Bas in de box wil houden, maar wel zo lang mogelijk tot maximaal de leeftijd van 2 jaar.
lucas heeft er tot het jaar ingezeten. Ik heb hem toen weggedaan, omdat het een parkeerplek werd voor rotzooi… en mijn huiskamer niet zo groot was… Bovendien wilde lucas alleen maar tijgeren en dat kan niet in de box…
Ik zie met daan wel hoe lang ik hem laat staan… nu voorlopig nog wel in elk geval :mrgreen:
Sophie wil altijd ‘op stap’ de kamer en de wereld verkennen. Maar de box is idd wel handig als je ff naar boven moet of even moet stofzuigen of zo. En ze kan er ook best een poosje in spelen hoor. Maar meestal niet te lang want dan wil ze weer kruipen of stappen :inlove:
Vroeg me idd ook af hoe lang je zo’n box laat staan meestal… maar zo te zien is dat errug verschillend dus
Mischa is nog geen 8 maanden, maar ik denk dat de box hier nog wel een tijd zal staan.
Wel makkelijk als je ff wat moet doen, en zijn plekkie.
De box is hier vlak na Sem zijn verjaardag op zolder gezet. Sem zat er toen al enkele maanden niet meer in en als hij er in zat dan was het gieren geblazen :?. De box werd zo een opslagplaats van speelgoed.
Ik heb geen enkel moment spijt gehad dat ik de box er zo vroeg op zolder heb gezet :D.
Hier is hij nu 2 maanden de deur uit. Ook hier werd het een rotzooidumpplek en we wisten ook niet meer wanneer de laatste keer was dat ze er in had gezeten. Dus meteen weg gedaan en geen moment spijt van gehad.
Hier is ie sinds 2 weken naar zolder verhuisd.
Ze lag steeds met haar beentjes klem tussen de spijlen of viel met haar hoofd tegen de rand met oefenen van staan/zitten.
Dus nu lekker op een kleed op de grond !
( ze heeft er de eerste 4 mnd veel in geslapen overdag maar verder eigenlijk weinig mee gedaan … het campingbedje heeft buiten veel meer nut gehad met warm weer ! )