Hoelang droogt jouw droger..?

Over 10 handdoeken, 2 theedoeken, vaatdoekje, en een paar onderbroeken?

















De mijnes dus 3 uur en dan is alles nog nat… dat kan toch niet normaal zijn?! We hebben een miele, t kreng is net 7 maanden oud…

das niet normaal neen.

Ik doe alles 100min lang en dan is t keurig droog.

Volgens vriendlief hoef ik daar de miele niet over te bellen want hij vind het normaal… (hij weet niet eens hoe tie aan moet, dus nee verstand heeft ie dr niet van…)

Ligt een beetje aan het programma dat ik draai, maar tussen de 1 en 3 uur, en dan is het goed droog. Wij hebben een AEG.

Hmm das ook best lang… maar ja bij jouw is het dan wel droog… bij mij is het nog nat, terwijl de wasmachine het bijna droog gecentrifugeerd heeft.

Ik zou maar even terug naar de winkel ermee.

3 uur draaien en alles nog nat, dan zou ik meteen aan de bel trekken.

Toch?

Karin, hij heeft er altijd langer over gedaan, (te lang naar mijn zin… maar goed ik heb ook niet zoveel gedult) maar dan was de was wel droog… dat nu dus ook niet meer.



Volgens mn pa moest ik er eens een sok inleggen en kijken of die van zn plek af komt, omdat anders de trommel misschien wel niet meer rond gaat. :eh: Naja het is het proberen waard…

@marloes vip wrote:

Heb je de waterbak van je droger wel schoongemaakt, en het filter? Bij mij doet hij er meestal zo’n twee uur over om het droog te krijgen, en dat is op een bespaarprogramma. Ik zou anders toch maar contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt.



Oh ja wij hebben trouwens een zanussi-droger.




Jup, als de waterbak vol is slaat ie ook af, dus die leeg ik van te voren. Zo ook de filters, vind ie dat ie te veel pluizen heeft, slaat ie ook af…

@Lala87 wrote:

Hmm das ook best lang… maar ja bij jouw is het dan wel droog… bij mij is het nog nat, terwijl de wasmachine het bijna droog gecentrifugeerd heeft.


Het duurt 2½ uur als ik een katoenprogramma draai en het dan extra droog wil hebben. Kies ik synthetisch en dan kastdroog dan is het binnen een uur klaar…

Heb je het filter onder in de droger wel eens schoongemaakt? Het kan zijn dat die vies is en daardoor bijna niet meer droogt… Dus niet het pluizenfilter maar die andere…

Dat heeft mijn vader dus ooit eens gehad :mrgreen:

Hier ook rond de 2 uur met een whirlpool

Maar dan zitten er 2 wasmachine’s in de droger

Bij mij doet hij over een volle was een uurtje, hij is vaak net eerder klaar dan de wasmachine en die staat op 1 uur en 10 minuten.



Ik zou gaan bellen, helemaal omdat je garantie er nog op hebt.

Dat hebben wij ook aan de hand gehad, en hier was er wel degelijk wat stuk. Er is een monteur gekomen om het te maken. Iets met een ventilatortje van de motor dacht ik :think:

Hier een AEG draait een volle trommel in ongeveer 1 1/2 uur kurkdroog.

Hier een Nordland en die doet er een uur en 10 minuten over met handdoeken bijvoorbeeld dus wat jij nu verteld klinkt absoluut niet goed en ik zou dan bellen voor een monteur.

Met 7 maanden oud heb je gewoon nog garantie :slight_smile:

@kimmiejj wrote:

Hier ook rond de 2 uur met een whirlpool

Maar dan zitten er 2 wasmachine’s in de droger


Heb even opgelet, nu net een volle droger gedraaid, en na 1 uur en 15 min was hij klaar

Ik heb een vrij nieuwe wasdroger en die droogt een was van 6 a 7 kilo in een uur. Vind 100 minuten wel erg lang voor zo’n beetje…

volle bak…85 min :thumbup:

Een volle droger is bij ons in 90-100 minuten droog (condensdroger). Drie uren is zeker niet normaal!

Ik heb een miele en die doet er ongeveer 70 minuten over en dan is het ook goed droog. Ik doe trouwens alles op kastdroog+ programma