Hoe zouden jullie reageren? (opgelost)

Sorry hoor, maar je wijkt echt helemaal van het onderwerp af.

Je spreekt alsof je ervaren bent in kindermishandeling, spreekt in de “ze zeggen” zinnen.

ALs jij denkt dat iedereen op het forum voor kindermishandeling is vind ik dat gewoon dom.Je wou bijstand en die kreeg je niet, so be it.

En als mensen de namen van je kinderen combineren met de naam van het jongetje weten ze echt wel wie je bent hoor.

“En ze zeggen in de straat” en " ze zeggen op het psz" en ik heb met mijn buurvrouwen overlegd dat.

Als jij zo zeker weet dat er kindermishandeling plaatsvind wees dan een grote meid en ga dan niet dit topic volspammen met allemaal details en roddelaarij |(ook al is dit waarheid)

Maar trek dan aan de bel bij de instanties waar je moet zijn ipv de buren.

:hand:

@Dune wrote:

Sorry hoor, maar je wijkt echt helemaal van het onderwerp af.

Je spreekt alsof je ervaren bent in kindermishandeling, spreekt in de “ze zeggen” zinnen.

ALs jij denkt dat iedereen op het forum voor kindermishandeling is vind ik dat gewoon dom.Je wou bijstand en die kreeg je niet, so be it.

En als mensen de namen van je kinderen combineren met de naam van het jongetje weten ze echt wel wie je bent hoor.

“En ze zeggen in de straat” en " ze zeggen op het psz" en ik heb met mijn buurvrouwen overlegd dat.

Als jij zo zeker weet dat er kindermishandeling plaatsvind wees dan een grote meid en ga dan niet dit topic volspammen met allemaal details en roddelaarij |(ook al is dit waarheid)

Maar trek dan aan de bel bij de instanties waar je moet zijn ipv de buren.

:hand:

Lees wat ik schrijf: instanties zijn al ingeschakeld! Ik geef de lijnen aan en dat wordt jullie al teveel, als ik in detail ga spreken, kletsen jullie wel anders. Maakt ook niet uit, heb gezegd dat ik andere reacties verwacht had, maakt ook niet uit, ik blijf rustig en zie hoe het gaat, jullie maken er meer drama van dan ik. Terwijl ik er met mn neus bovenop zit. Eens zien hoe jullie reageren als het zo dicht in de buurt komt.

Maar dan lijkt het me handiger om bij relaties een topic te openen over de ‘mishandeling’ van je buurtkinderen…en niet een topic over het tracteren op de peuterspeelzaal.

Sja, het gaat toch niet over de kindermishandeling?

Het gaat er om dat jij niet met haar in 1 ruimte wil zitten en dus de verjaardag van je kind op een andere dag wil vieren.

Kijk, het is jammer dat de datum al weken staat en er toch iemand (en uitgerekend zij) ook die dag daar zit voor een verjaardag.

En wij maken er drama van? :shock: Je schrijft zelf dat de Juf aangaf dat je even moest kalmeren en je dochter haar verjaardag anders helemaal niet meer mag vieren van je…

Ik merk dat het je enorm hoog zit en begrijp dat best hoor.

Als je het van zo dichtbij meemaakt grijpt je dit heel erg aan. Is ook heel logisch lijkt mij.

Ik zou er ook enorm van balen (zacht uitgedrukt) als ik in jouw schoenen zou staan. Helemaal omdat het vorig jaar al anders liep dan je hoopte en nu zit je met deze situatie.

Mijn keuze:

Ik zou de verjaardag van m’n dochter wel zou vieren op de psz, met in mijn achterhoofd: ik doe dit voor mijn kind, zij staat nu op nummer 1. Want als ik het niet laat doorgaan zal ze enorm verdrietig zijn op haar verjaardag, ze kijkt er enorm naar uit, en ik laat dit niet verpesten door &*^%.

Sterkte ermee! :hug:

Heb je verhaal gelezen en ik denk maar 1 ding.

Gun je dochter een fijne verjaardag op de psz en zet je frustratie e.d. aan de kant.

Denk je dat het ook maar iets oplost w.b. de mishandeling e.d. door haar verjaardag niet op dezelfde dag te laten vieren :think:

Jij hebt een probleem met de moeder. Jou kind heeft hier niks mee te maken.

Snap heel goed dat je die vrouw niet kan uitstaan, maar ik zou in dit geval aan je dochter denken en zorgen dat zij een fantastische verjaardag heeft.

Ik zou de situatie uitleggen aan de leidster. Dit, omdat er donderdag een gesprek/overleg komt, en ze dan misschien beter begrijpen waarom jij je nu zo rot voelt met deze situatie.

Misschien ook handig om te vragen wanneer ze het tegen jou kan vertellen, want jij zit er door in de zenuwen?

En dan afwachten wat er uit het gesprek komt. Meis, ik kan me heel goed voorstellen dat jij hiermee zit, daarom een dikke knuffel voor je. :hug: :hug:

Hopelijk wordt er een nette oplossing bedacht.

Ik heb het topic even naar speelzaal/kinderopvang gedaan, maar ik vraag me -persoonlijk!- af waar het nu om gaat.

Om het relationele (buren) of om de verjaardag?

Om wie draaien de verjaardagen nou eigenlijk? Om de kinderen toch?

Op zo’n moment doet het er niet toe wat er in het priveleven gebeurt. Laat de verjaardag gewoon een groot feest worden voor de kids. Dat je niet met de mw in kwestie gezellig wil lopen doen, dat kan ik me voorstellen, maar je hebt toch niets met haar te maken?

Jij concentreert je op je kind, en zij op het hare… :think: toch?

Wat ik me afvraag. Wat als het niet veranderd kan worden? Je zegt dat je dochter haar verjaardag dan niet meer daar mag vieren. En wat geef je als antwoord als je dochter dan vraagt waarom dat niet mag? Omdat jij je trots niet opzij kan zetten?

En een tip voor jou; vraag mensen niet om reacties als je geen andere reacties wil hebben dan die jij in je hoofd hebt zitten. Niet iedereen is en denkt hetzelfde. Jammer dat je dan meteen in de verdediging schiet. Je schrijft ergens: “Ik geef de lijnen aan en dat wordt jullie al teveel, als ik in detail ga spreken, kletsen jullie wel anders.” Dan moet je niet halve verhalen schrijven en daarna zeggen dat wij het nu niet begrijpen.

Voor degene die het willen weten. Vanmorgen ben ik eerder naar de psz gegaan om met de juffen te praten. Zonder boe of bah is het nu opgelost en kan Anne haar verjaardag de 23e houden, zo hebben ze ook een extra hand hulp bij het ijs gaan eten in het winkelcentrum en kan M zijn verjaardag gewoon de 20e vieren. Ik heb me er erg durk om gemaakt afgelopen weekend, maar het is opgelost en daar ben ik blij om. De ene juf en ik waren donderdag beide overrompeld, vandaar dat er toen niks uit de bus is kunnen komen. Nu was de andere vaste juf er ook bij en was het zo geregeld.

Bedankt voor jullie reacties.

ben blij voor je dat het is opgelost!

Ik was zelf ook altijd in de zomervakantie jarig en ik mocht samen met de andere kinderen die jarig waren in de zomer en de kinderen van de jehova’s getuigen (die tracteren niet met verjaardagen) op ijsjes tracteren.

De meester kocht ze en deelde de prijs door het aantal kinderen zo was het ook nog eens voordelig (ik zat toen in een klas en op een school waar behoorlijk wat kinderen zaten van ouders met een heel laag inkomen, o.a. de mijne zelf).

Er werd op het bord geschreven wie er tracteerden en de meester had een lied gemaakt met alle namen in. Hoe het in de lagere klassen ging weet ik niet meer maar dat van later dus wel, en ik vond het :thumbup: .

natas

@mama van anne wrote:

Voor degene die het willen weten. Vanmorgen ben ik eerder naar de psz gegaan om met de juffen te praten. Zonder boe of bah is het nu opgelost en kan Anne haar verjaardag de 23e houden, zo hebben ze ook een extra hand hulp bij het ijs gaan eten in het winkelcentrum en kan M zijn verjaardag gewoon de 20e vieren. Ik heb me er erg durk om gemaakt afgelopen weekend, maar het is opgelost en daar ben ik blij om. De ene juf en ik waren donderdag beide overrompeld, vandaar dat er toen niks uit de bus is kunnen komen. Nu was de andere vaste juf er ook bij en was het zo geregeld.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben, ondanks je opmerking dat ik ws. niet om mishandelde kinderen geef, blij dat het opgelost is.