Hoe zouden jullie reageren? (opgelost)

Ja wij mogen het dagdeel dat je kind de verjaardag viert erbij zijn. Traktaties worden aan het eind van het dagdeel uitgedeeld en dan zitten (als er 2 kindjes de verjaardag moeten vieren en dat is alleen aan het eind van het schooljaar) ze naast elkaar en komen de andere kindjes langsgelopen om een handje te geven en de traktatie uit te delen. Ook wordt er samen voor de jarigen gezongen en gefeest). Het komt over alsof veel van jullie het geen probleem vinden dat kinderen mishandeld worden? Dit komt zo op mij over. Ik wil niet met die vrouw in 1 ruimte zitten omdat ze haar kinderen mishandeld…Doordat ze mooi weer speelt krijgt zij alles geregeld en moet de rest maar wijken, terwijl alleen de straat hier weet wat er aan de hand is. Op de psz zeggen ze wel van 3 kinderen dat ze wellicht autistisch zijn (ook van Anne, omdat ze te spontaan naar vreemden is :wall: ), maar ze zien niet wat er scheelt aan die vrouw haar zoontje, die nog wijst met zn vinger en verder geen woord spreekt?

Hoe zouden jullie reageren als je weet dat je buuf haar kinderen mishandeld, dat vraag ik me nu echt af.

@joseetje wrote:

Wat vervelend he, dat je je zo rot hierover voelt.

Je gevoel is je gevoel en daar kun je weinig aandoen, je gaat je natuurlijk ook niet voor je lol zo stressig hierover voelen.

Waar de een het probleem niet ziet, kan een ander in de stress schieten.

Als ik me in jou verplaats zou ik ook niet blij zijn met de situatie.

Maar weet je als zij zich straks als een hork gedraagd kijken ze haar erop aan en niet jou.

Mischien houd ze zich wel in en valt het allemaal mee.

Ik zou er zelf niet teveel aandacht aan schenken, nog even en ze is weg.

De moeite al niet waard om nog wakker van te liggen.

Als ik je verhaal goed begrijp zijn er al instanties ingeschakeld, mischien geeft dat je rust.

BTW ja, dalijk ben ik idd het varken, omdat ik er moeilijk over doe en zij niet, maar het gaat zoooo vreselijk tegen mn gevoel in, en ook tegen dat van mn partner die Anne al meteen daar weg wilde halen toen hij dit hoorde. Maar goed, ik moet in mn achterhoofd houden dat de juffen niet weten wat er speelt in haar gezin.

Blijven de kinderen straks bij papa wonen?

Mischien kun je van het manneke wat leuke foto’s met Anne samen enzo maken, wanneer ze hun verjaardag samen vieren.

Dan heeft papa ook wat leuke foto’s straks.

Het probleem voorlopig is dat papa hele dagen werkt en moeders niet. Maar zoals het erna uitziet krijgt papa straks de kinderen vaker te zien dan normaal en papa komt terug in het ouderlijk huis wonen en moeders krijgt als het goed is een woning van de woningstichting toegewezen. Maar hoe het geregeld wordt hou ik me niet mee bezig maar als het aan mij zou liggen krijgt ze ze helemaal niet meer te zien. Normaal ben ik iemand die voor vader en moederschap is, maar zij is geen moeder, ze is een vrouw die kinderen op de wereld heeft gezet en daar blijft het bij. Ze geeft zelfs als er een oppas is die oppas op dr’… dat ze met de kinderen naar de speeltuin is geweest, ze betaald haar toch niet om naar de speeltuin te gaan, ze betaald haar om op te passen :evil: .

Maar als je al zegt dat de instanties ermee bezig zijn, is de boel toch al in gang gezet?

Ik zou doen alsof ze lucht is.

Edit: deze reactie is op je vraag wat wij zouden doen met zo’n buurvrouw.

Ik snap je frustratie en woede wel, wat betreft de omgang met haar kinderen. Maar zoals ik lees is alles al in werking gezet? En ik zou het ook heel erg moeilijk vinden, om het langs je heen te laten glijden… Maar als die kinderen er nou heel veel plezier van hebben, als ze met jouw dochter een feestje kunnen vieren is dat toch prima?! Ik vind dat je nu even naar haar kinderen moet kijken, en ervoor zorgen dat hun het fijn hebben. Je kan weinig doen nu denk ik, aangezien ze al bezig zijn.

Ik snap ook de frustratie. Uiteindelijk zou ik mijn woede en irritatie opzij zetten voor de vreugde van mijn kind maar ik snap helemaal je gevoel van woede…

Ik probeer me in te leven in jullie reacties, maar het is te moeilijk voor me. Ik hoop dat de juffen me donderdag kunnen vertellen dat Anne de 23e haar verjaardag kan vieren en dat zou een geruststelling zijn. Verder zou ik het ook niet weten.

@mama van anne wrote:

…Het komt over alsof veel van jullie het geen probleem vinden dat kinderen mishandeld worden?..

Tuurlijk vind ik dat erg. En juist daarom zou ik geen heisa maken om deze verjaardag. Dat jongetje heeft het al zwaar genoeg…laat hem lekker zijn verjaardag vieren! Hij kan er niets aan doen dat zijn moeder zijn moeder is. Als hij zijn verjaardag moet verplaatsen omdat jij niet met zijn moeder in 1 ruimte wilt zitten, krijgt hij daar vast iets over te horen…lijkt mij erger voor dat jochie, dan dat jij even je gevoel opzij moet schuiven.

Volgens mij schiet je je doel een beetje voorbij.

Ik vind het jammer dat je je zo voelt maar eigenlijk vind ik de dingen die je hier neerzet niet kunnen.

Je zet hier persoonlijke zaken neer die spelen bij je overbuurvrouw.Ik zou niet blij zijn als ik zo in de problemen zat en een buurvrouw zette dit allemaal in een topic op internet.Vete’s prima, maar vecht die thuis uit?

Want wat is nu eigenlijk het probleem? De buurvrouw en jij, niet Anne en het jongetje.Die kunnen vast heel gezellig samen hun verjaardag vieren.Het jongetje heeft waarschijnlijk al ellende genoeg, en nu is er om zijn verjaardag nog gedoe ook, de dag dat ook hij in het zonnetje mag staan…

Ik zou er zeker niet zo’n probleem van maken, desnoods doe je alsof je elkaar niet kent, maar ik zou de kinderen nooit de dupe laten worden…

Grow up, zou ik zeggen…

Het misschien niet de reactie waar je op hoopte en ik hoop van harte dat jullie het allemaal in goede orde met elkaar voor elkaar krijgen. :hug:

@Joepie! wrote:

@mama van anne wrote:
…Het komt over alsof veel van jullie het geen probleem vinden dat kinderen mishandeld worden?..

Tuurlijk vind ik dat erg. En juist daarom zou ik geen heisa maken om deze verjaardag. Dat jongetje heeft het al zwaar genoeg…laat hem lekker zijn verjaardag vieren! Hij kan er niets aan doen dat zijn moeder zijn moeder is. Als hij zijn verjaardag moet verplaatsen omdat jij niet met zijn moeder in 1 ruimte wilt zitten, krijgt hij daar vast iets over te horen…lijkt mij erger voor dat jochie, dan dat jij even je gevoel opzij moet schuiven.

Precies! En dan kan jij ook denken; dat jochie heeft het ook leuk gehad! En dat lijkt me ook heerlijk voor zo’n kleintje, aangezien het niet niks is waar hij in zit.

Tja, ik vind het prima dat jullie er zo over denken en ik kan me ook een klein beetje voorstellen bij jullie gedachtes. Net nog met een goede buuf gekletst, maar ik blijf erbij dat het dan maar de 23e of zo moet worden voor Anne, maar samen met haar gaat niet gebeuren. Met het straatfeest had ze ook al voor problemen gezorgd en laat me in jullie ogen dan maar kinderachtig zijn, ik ga niet met haar of tegenover haar daar gezellig zitten doen, daar is de ruimte gewoonweg te klein voor. Ik vind het fijn dat jullie je gedachtes neerzetten en ik denk er serieus aan, maar het zit me te hoog…hoe meer ik erover nadenk hoe erger het wordt, dus ik zal het donderdag wel horen en dan zien we wel weer verder.

Niemand weet wie mijn buuf is, de naam van haar kind kan van iedereen zijn, een enkeling weet waar ik woon dus ik schaam me niet dat ik dit hier neerzet en mn gevoel kwijt wil. Ik zou hier wel een verhaal mogen schrijven dat een straat verderop een paar jaar geleden een meisje door haar moeder is vermoord (heb ik toendertijd hier ook neergezet), maar over misbruik mag je het niet hebben? Van mij mag eigenlijk heel de wereld het weten, juist dat zulk soort mensen eens gaan nadenken over wat ze doen!

:think: wat heeft het een nou met het andere te maken?

Je kind viert haar verjaardag, samen met een ander kind.

Die twee hebben geen problemen met elkaar.

Waarom zou den de moeders dan een probleem moeten maken op een verjaardagsfeestje?

(kinderachtig)

Over misbruik mag je t zeker hebben, maar er worden toch namen bij genoemd…ook ik vind dat niet kunnen :naughty: .

Ik heb zoiets t gaan hier om DE kinderen, DE kinderen zijn jarig en het is HUN dagje en dat mama een probleem heeft met een andere mama dat is dan even pech, dat moet je dan opzij zetten, ongeacht wat ze d’r kinderen aandoet.

Heb je Anne uberhaupt eens gevraagd wat zij t liefste wilt???

Ik vind t zelfs een beetje egoistisch, omdat jij een probleem hebt moet iedereen maar gaan passen en meten om jou je zin te geven. :hand:

Als antwoord op je vraag over de buurvrouw: natuurlijk sta ik daar niet achter als een kind mishandeld word. Maar mag het ventje z’n verjaardag dan niet vieren die dag?? Dat zou toch van de zotte zijn?

En als het alleen aan het einde van de dag langslopen is voor de traktatie zou het wellicht toch kunnen op de ‘ijsjes-dag’.

Ik vind het nog steeds een beetje raar dat het zo ontzettend gepland moet worden.

Hier op de gym en kdv staan we gewoon spontaan met de traktaties op de stoep met verjaardagen. Het is nooit in me opgekomen om het te plannen of te vragen. Ik zeg het vaak nog wel een paar dagen ervoor maar niet als vraag maar als mededeling.

de een vat een probleem anders op dan de ander. misschien zit ze wel enorm in de stress hierdoor. dan kan jij het wel egoistisch vinden…

als ik zo indenk in de situatie (ik haal mn schoonmoeder voor de geest, want dat zou zo die nare vrouw kunnenz ijn). dan zou ik ook liever een andere dag kiezen. kinderen voelen erg goed aan hoe jij je voelt. als je daar erg gestresst gaat zitten dan krijgen de kdis daar ook wat van mee.

doe wat goed voor je voelt. je kunt het je kind toch gewoon vertellen dat ze een andere dag haar verjaardag viert op de psz.

Bij ons op het kdv wordt het wel gevraagd, omdat ze dan de hoed klaar kunnen hebben. En dat is het.

Maar goed… ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar gaat gebruiken… dat je geen zin hebt om bij iemand te gaan zitten waarvan je weet dat ze haar kids mishandeld (en weet je wat echt 100% zeker…) dat is jouw goed recht.

maar je hoeft toch niet MET HAAR gezellig te gaan doen? Je komt er toch niet voor haar?

Beetje vreemd ook… je vraagt wat we vinden, we geven onze mening en ineens zijn wij mensen die het niet erg vinden dat kinderen mishandeld worden :think: Vraag dan onze mening niet…

Ik lees ook 2 verhalen/frustraties door elkaar.

Wat betreft de moeder: geen oordeel want ik ken haar niet en ook niet “de verhalen uit de straat”…

Je schrijft dat je zo’n medelijden hebt met haar kindjes, maar vind je het dan niet extra zuur dat jij de verjaardag van 1 van die kindjes benadeeld? Hoe zou jij je voelen als de verjaardag van Anne verzet moet worden omdat een moeder niet met jou op zou kunnen schieten?

Ongeacht jouw gevoelens over de andere moeder, zet je eroverheen en laat je kind gewoon samen met het buurtjongentje kind zijn en hun verjaardagen vieren. Als het echt zo’n foute moeder is, komt ze niet. Zo wel, misschien is ze dan niet eens zo heel fout en zou je het echte verhaal misschien wel van haar horen ;).

Hier worden de verjaardag/het afscheid van 8 (!) kinderen waaronder mijn oudste in 1 keer gevierd vanwege de drukte voor de vakantie. Heb er totaal geen probleem mee.

Ik geloof dat er 2 verhalen voorbijgestreefd worden;

-Anne had vorig jaar ook al geen gezellig feestje op de psz(ivm extra gillend verjaarskind)

-de datum staat al 3 weken vast…

Ja, je wilt dit keer dat Anne een fijn feestje heeft(logisch, zou ik ook willen), en ja, je bent de eerste die de datum heeft vastgeprikt. Dit even terzijde aan het feit of de betreffende moeder wel of niet verschrikkelende dingen doet.

De vraag is dus nu, wat ga je nu hiermee doen? Ik zou eerst even die vergadering afwachten, tesamen met het antwoord.

Als het een ander kind was geweest, had je er dan net zo veel problemen mee gehad? Of is het specifiek dit kind zijn moeder?

Ik snap helemaal dat je moeite met haar hebt, maar ik snap dat jongetje van 3 jaar ook; hij wil ook een fijn feestje, en heeft waarschijnlijk helemaal niet door wat er boven zijn hoofd speelt wat zijn verjaardag betreft. En Anne ook niet. Wat Anne en dit jongetje betreft, vieren ze samen gezellig hun verjaardag; je zegt dat het jongetje een kei van een klein knulletje is. Wat jij hem dan kunt geven voor zijn verjaardag; is een probleemloos feestje op de psz. Want als de moeder echt zo is als je zegt, dan krijgt dit knulletje dit ook zeker te horen, en mag hij niet met Anne of andere kinderen meer spelen. Dan houdt ze haar mond niet en gooit alles over hem heen.

Ik zou donderdag nog even afwachten :hug:

@mama van anne wrote:

Ja wij mogen het dagdeel dat je kind de verjaardag viert erbij zijn. Traktaties worden aan het eind van het dagdeel uitgedeeld en dan zitten (als er 2 kindjes de verjaardag moeten vieren en dat is alleen aan het eind van het schooljaar) ze naast elkaar en komen de andere kindjes langsgelopen om een handje te geven en de traktatie uit te delen. Ook wordt er samen voor de jarigen gezongen en gefeest). Het komt over alsof veel van jullie het geen probleem vinden dat kinderen mishandeld worden? Dit komt zo op mij over. Ik wil niet met die vrouw in 1 ruimte zitten omdat ze haar kinderen mishandeld…Doordat ze mooi weer speelt krijgt zij alles geregeld en moet de rest maar wijken, terwijl alleen de straat hier weet wat er aan de hand is. Op de psz zeggen ze wel van 3 kinderen dat ze wellicht autistisch zijn (ook van Anne, omdat ze te spontaan naar vreemden is :wall: ), maar ze zien niet wat er scheelt aan die vrouw haar zoontje, die nog wijst met zn vinger en verder geen woord spreekt?

Hoe zouden jullie reageren als je weet dat je buuf haar kinderen mishandeld, dat vraag ik me nu echt af.

erm…i dacht dat de vraag ging over een verjaardag, niet over kindermishandeling. :eh:

@Nefarious wrote:

@mama van anne wrote:

erm…i dacht dat de vraag ging over een verjaardag, niet over kindermishandeling. :eh:

Ja dit komt denk ik doordat de reacties anders zijn dan ik dacht, maar dat maakt niet uit, ik voel zelf naarmate ik hier lees en schrijf dat me veel meer dwarszit. Ik zal moeten afwachten tot donderdag en misschien morgen al.