Hoe zouden jullie reageren? (opgelost)

Ik zit met iets sinds donderdag en het geraakt mn hoofd niet uit. Ik ben boos, teleurgesteld en verdrietig. Het gaat om het volgende:

Anne is 27juli jarig. Vorig jaar was dat ergens midden zomervakantie zeg maar. Ik vroeg aan de juffen wanneer we haar verjaardag zouden vieren en toen kreeg ik te horen dat z enog niet met de planning bezig waren. Een week later kreeg ik te horen dat Anne haar verjaardag op een door hun vastegrikte datum moest houden samen met een ander meisje. Blij was ik niet, maar goed, drukke tijd ronde de zomer, dus gedaan. Alles ging goed die dag tot het moment van het uitdelen van de traktatie en toen begon dat andere meisje te gillen en te tieren, want ze wilde Anne s traktatie uitdelen en niet die van haar. Ze stopte pas met gillen toen iedereen naar huis ging, dus niet bepaald gezellig. Dat was dus vorig jaar…met dat in het achterhoofd ben ik een 3 weken geleden naar 1 van de juffen gegaan om te vragen hoe het zit met de indeling van de verjaardagen. Ik had het voorval van vorig jaar aangehaald en het was geen probleem, ik mocht zeggen wanneer ik wilde. Dit jaar valt de vakantie laat, en 20 juli stond nog niks op de aganda van de juffen. De 23ejuli gaan ze met de hele groep ijsjes eten, dus geen gecshikte dag om een verjaardag te vieren en dat doen ze normaal ook niet (behalve vorig jaar). Dus 20 juli staat Anne s verjaardag al 3 weken gereserveerd.

Afgelopen donderdag toen ik Anne ging ophalen van de psz zegt 1 juf tegen mij: M.itchel viert ook zijn verjaardag de 20e. Toen sloegen bij mij de stoppen door. De juffen konden dit niet weten, maar dat is mijn overbuurjongetje. Niks mis mee hoor, kei lieve kinderen (2 meiden van 7 en 5 en 1 jongen die 19 juli 3 wordt). MAAR: hun moeder is een echte feeks en dat is dan nog ligt uitgedrukt. Ze ligt in scheiding omdat ze vreemd is gegaan, het vriendje waarmee ze vreemd ging had gezegd dat ze haar wel wilde maar de kinderen niet en dit heeft ze de kinderen ook maar verteld :evil: . Tegen haar moeder zegt ze: als je nu niet komt oppassen zie je je kleinkinderen nooit meer. Hun naaste buren zien haar weggaan zonder oppas in huis en uren later terug komen en nog meer van die fratsen. De oudste voed de andere 2 op en de middelste voed samen mee de jongste op. Als haar kinderen Anne zien zijn ze heel spontaan en willen ze spelen, maar als ze iets naar Anne roepen worden ze meteen afgesnauwd dat ze door moeten lopen.

Jullie begrijpen hopenlijk dat ik dus absoluut geen zin heb om met dit monster in 1 lokaal te zitten en dan zogenaamd gezellig de verjaardag van de kinderen te vieren. Daarnaast ben ik ook niet zo dat ik uitgelegd heb waarom ik de verjaardag niet met haar wil vieren, wel had ik bijval van een moeder die ons beide kent en ook al zei dat dat nooit goed zou gaan. Die moeder bood aan om m.itchel met haar dochter te ruilen, dan had M.itchel zijn verjaardag 1.5 week eerder en haar dochter de verjaardag wat later, maar dat maakte haar niks uit. De juf wilde dit niet want ze vond dat M meer recht had om de 20e zn verjaardag te houden dan Anne omdat hij de 19e jarig is. Nou, kinderen die in de zomervakantie jarig zijn moeten zo vaak hun verjaardag weken eerder houden, maar goed de juf wilde dit niet. Ik heb de juf gezegd dat ik Anne s verjaardag al 3 weken vast heb staan en en niet van plan ben haar verjaardag eerder te houden. Vorig jaar is ze al weken jarig geweest, nu willen we het in 1 week gedaan hebben. Ik heb een keer voet bij stuk gehouden en gezegd dat Anne de 20e haar verjaardag zonder M viert (ander kindje maakt niet uit, desnoods die vorig jaar zo n stampij maakte), of ze viert m de 23e als ze ijs gaan eten (niet ideaal, maar voor mij een optie)(de juf zei dat ze dat nooit deden, maar ik gooide haar meteen vorig jaar aan haar voeten, dus toen was ze ook stil), of Anne viert haar verjaardag niet. Mocht het laatste aan de orde zijn haal ik haar direct van de psz af, krijgen ze geen rotcent meer. Maar ben ik wel verdrietig voor Anne omdat ze graag haar verjaardag daar viert, ze vraagt nu al naar haar kroon en het duurt nog zolang. Volgens de juf moest ik even kalmeren en zouden ze as donderdag in het overleg erover hebben. Maar ik blijf bij mijn standpunt, maar ben zo bang dat ze niet zwichten en Anne s feest niet doorgaat. Wel ga ik dan al haar klasgenootjes uitnodigen voor een dag speeltuin, maar goed, liever zonder gedoe gezellig op de psz zonder die moeder waarover iedereen het in de straat heeft enniemand kan wachten tot het 1 augustus is en zij het huis uitmoet en papa terug komt wonen. Ook is er al iemand bezig met aangiftes ivm geestelijke mishandeling, maar ik ga me daar verder niet mee bemoeien.

Wat vinden jullie, moet ik de juffen wel meer uitleg geven waarom ik niet met haar wil? Ik ben nu zo gestressed totdat ik weet wat er uitkomt. Morgen moet Anne ook naar de psz, maar blijkbaar weten ze dan nog niks aangezien ze het er donderdag pas over hebben. Ik kan niet zo goed tegen die onzekerheid en ik wil nu ook eens mn poot stijfhouden, waar ik normaal niet goed in ben.

Ik moest het even kwijt :cry:

BTW telkens als ik haar kinderen zie krijg ik een brok in mn keel, zo n lieve kinderen, ik zou ze zo graag willen zeggen dat ze belangrijk zijn en dat ze zo lief zijn enzo :?

Ik vind het een hele lastige siutatie. Wat zou er gaan gebeuren als ze het wel samen vieren?

Kan zij zich niet volwassen gedragen en gaat schelden als ze jou zit ofzo? :think: Ik denk dat je als volwassenen je “ruzie” aan de kant moet zetten in het bijzijn van kinderen.

Als ik het goed begrijp heb jij moeite met de moeder, maar heeft A.nne geen moeite met het jongetje? In dat geval zou ik diep ademhalen, en het laten zoals het is.

Dus ik zou moeten slikken wetend dat ze haar kinderen verwaarloosd en naar buiten toe ‘leuk’ doet? En foto s hebben van Anne s afscheid van de psz met die vrouw erop. Ik ben niet zozeer bang dat zij iets zou doen, ik zou ook niks zeggen, maar ik sta dan wel heel de tijd onder giga stress omdat ik een grote hekel heb aan ouders die hun kinderen iets aandoen, geestelijk en/of lichamelijk. BTW het is idd alleen tussen de moeder en mij, haar kinder zijn kei lief.

Jeetje wat een gedoe, joh.

Stan is 11 juli jarig en ik vind het ook vervelend dat hij “zijn verjaardag” moet delen met een ander kindje, maar als het ook nog eens op die manier moet.

Emma is 27 aug jarig, dus ook al zo’n vakantiedatum. Toen Emma afscheid nam bij de psz hebben we haar verjaardag gevierd met alle kindjes die jarig waren in de vakantie. Samen met de andere moeders hadden we een leuk feestje gepland. Iedereen deed wat. De een zorgde voor limonade, de ander voor een tractatie, enz.

Ik vond het een hele leuke oplossing en er was voldoende aandacht voor elk verjaardagkind.

Waarschijnlijk is dat niet haalbaar met je overbuurvrouw, helaas. Hopelijk kom de psz nog met een passende oplossing.

Sterkte en succes!

@Elka wrote:

Jeetje wat een gedoe, joh.

Stan is 11 juli jarig en ik vind het ook vervelend dat hij “zijn verjaardag” moet delen met een ander kindje, maar als het ook nog eens op die manier moet.

Emma is 27 aug jarig, dus ook al zo’n vakantiedatum. Toen Emma afscheid nam bij de psz hebben we haar verjaardag gevierd met alle kindjes die jarig waren in de vakantie. Samen met de andere moeders hadden we een leuk feestje gepland. Iedereen deed wat. De een zorgde voor limonade, de ander voor een tractatie, enz.

Ik vond het een hele leuke oplossing en er was voldoende aandacht voor elk verjaardagkind.

Waarschijnlijk is dat niet haalbaar met je overbuurvrouw, helaas. Hopelijk kom de psz nog met een passende oplossing.

Sterkte en succes!

Dat is een leuk idee wat je aangeeft, echter ieder kindje heeft zn verjaardag al gepland. 6 Nemen afscheid en M.itchel wordt 3 jaar en dus geen afscheid. Ik baal er zo van :cry:

Begrijp eigenlijk niet dat ze dit niet handiger kunnen regelen op een psz, ik bedoel, het is toch geen klas met 25 kinderen ofzo? Laten ze een lijstje ophangen ofzo waar mensen op kunnen intekenen, kinderen die in de vakantie jarig zijn en terugkomen op de psz ,ná de vakantie laten vieren etc. Ik vind verjaardagen een big deal, is voor een kind toch leuk om helemaal in de belangstelling te staan? Maar goed, ik zou in jouw geval dus ook helemaal niet blij zijn, blehhh.

Speeltuin trouwens wel een leuk idee :mrgreen:

Heb zelf voor m’n dochter een verjaardagsfeestje gedaan thuis met kinderen van de peuterspeel. Ze wilde dat zo graag, had haar broer gezien natuurlijk. Was erg gezellig met al die peuters :inlove:

Ik vind dat je wel heel erg moeilijk doet eerlijk gezegd…De kinderverjaardagen moeten dus aangepast worden omdat 2 volwassenen “problemen” met elkaar hebben? Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat jij jouw probleem het probleem van de PSZ en dus de kinderen maakt, en vind dat niet terecht…

Ik denk dan ook diep ademhalene n het belang van je dochter voor ogen houden, en niet jouw eigen belang…

Ik zou toch je eigen problemen op zij zetten die je hebt met je overbuuf, want de kinderen kunnen blijkbaar wel met elkaar overweg. Natuurlijk speelt ze ‘mooi weer’ naar de buitenwereld en zolang ze dat doet kan je dat toch ook terug doen?

Anne zou er niet onder mogen lijden dat jij een probleem hebt met de moeder van andere kindjes en daarbij, jullie kijken alleen maar toe en is het hun feestje toch?

Is het trouwens normaal dat je als ouder mag blijven bij een viering van een verjaardag? Hier gaan ze niet naar een psz, dus dat weet ik niet.

Ze kunnen heel simpel het probleem oplossen door geen ouders erbij te laten :think: Maar misschien zeg ik iets geks :shifty: Op het kdv mag ik er ook niet bij zijn namelijk.

@Becca wrote:

Is het trouwens normaal dat je als ouder mag blijven bij een viering van een verjaardag? Hier gaan ze niet naar een psz, dus dat weet ik niet.

Ze kunnen heel simpel het probleem oplossen door geen ouders erbij te laten :think: Maar misschien zeg ik iets geks :shifty: Op het kdv mag ik er ook niet bij zijn namelijk.

Wij hier ook niet, altijd wel jammer gevonden :slight_smile: . We mogen wel kijken als ze toegezongen worden, maar verder niet.

Ben het met de anderen eens. Ik denk dat je paar keer die moet adem halen, en het over je heen moet laten komen. Als die kleine meid ervan geniet, dan is het toch voor een groot deel goed? Snap wel dat je boos en teleurgesteld bent, maar het is de dag van je dochter en die moet het toch gezellig en leuk hebben?

Ik zie ook niet zo heel erg het probleem. Het gaat om de kinderen. Wat maakt het uit wat de 2 moeders van elkaar vinden. Feit blijft wel dat ze het hadden toegezegd en nu opeens is er toch een kindje op dezelfde dag.

Ik vind het ook een beetje gek dat het zo ‘ingewikkeld’ gepland moet worden.

Het zou een beetje gek zijn als een kind de 19e jarig is en de 20e er is en het dan niet mag vieren. Ik vier de verjaardag van L op de dichtstbijzijnde dag dat hij ergens heen gaat. Als ik hier een planning zou krijgen voor 3 weken later zou ik het over laten gaan.

ik zie ook het probleem niet zo. Als jij het echt zo erg vind, vind ik dat je nu open kaart moet spelen met de leidster.

@mama van anne wrote:

Dus ik zou moeten slikken wetend dat ze haar kinderen verwaarloosd en naar buiten toe ‘leuk’ doet? En foto s hebben van Anne s afscheid van de psz met die vrouw erop. Ik ben niet zozeer bang dat zij iets zou doen, ik zou ook niks zeggen, maar ik sta dan wel heel de tijd onder giga stress omdat ik een grote hekel heb aan ouders die hun kinderen iets aandoen, geestelijk en/of lichamelijk. BTW het is idd alleen tussen de moeder en mij, haar kinder zijn kei lief.

Ik vind dat je idd moet slikken. Allebei de kinderen kunnen niets aan deze situatie doen!!

En dat je giga stress hebt…daar moet ik eerlijk op antwoorden dat ik dat een beetje overdreven vind. Zet het lekker van je af en ga lekker de verjaardag van je kind vieren! En ‘die vrouw’ hoef je toch niet op de foto te zetten!?

Ik zie het probleem ook niet zo. Victor is gelijk jarig met een meisje in de klas. Ze vinden het juist heel leuk om samen in de belangstelling te staan :thumbup:

En bij het maken van de foto’s kun je echt wel langs die mevrouw heen knippen hoor. Lukt mij altijd prima :angel:

Daarnaast begrijp ik dat het jongetje wel jullie buurjongetje blijft. En het blijft zijn moeder. Hoe erg een moeder ook handelt. Voor jongetjes van 3 blijft ze zijn moeder. En moeders zijn altijd belangrijk.

En tja als je de 19e jarig bent vier je je verjaardag de eerst volgende dag dat het kan. En dat is de 20e. Lastig voor de kinderen die in de vakantie jarig zijn. Maar niet onoverkomelijk lijkt me.

Ook dat, en word dat niet na elkaar gedaan? Dus eerst 't eerste kindje, en dan de ander? Zo werd het bij ons op de psz wel gedaan! Elk kindje kreeg de aandacht, en alle twee apart. Soms is het niet te voorkomen, dat twee verjaardagen op één dag vallen. Soms zaten we echt vol met verjaardagen in één week, en dan moet je toch een besluit nemen. En nee, niet alle ouders zijn daar altijd even blij mee. :roll: En kinderen raakte ook helemaal op de hobbel, want het hele rooster gaat door de war… En dat paar keer achter elkaar, is ook niet altijd een feestje. :roll:

Ik denk dat je anders gewoon open kaart naar de leidster moet spelen, wat je nou precies dwars zit. Want ik denk dat hun ook ongetwijffeld hun best doen, om iedereen tevreden te stellen. Maar dat lukt niet altijd, en ja… dat is vervelend.

Ik zou ook diep ademhalen, je zult nog vaker geconfronteerd worden met zulke situaties. Wat te bedenken dat je meegaat als begeleider op een schoolreisje over een paar jaar en moeder X uit het voorbeeld gaat ook mee? Ga je dan ineens niet mee zodat er onvoldoende begeleiding is. Ik begrijp je echt wel hoor maar beter tot 100 tellen.

En ik begrijp overigens niet dat ze verjaardagen samen vieren hoor, dan zit je met 2 tractaties etc.??

Hier mag je als ouder er ook bij zijn en wordt er in de week dat je kindje jarig is getracteerd, is je kindje samen met een ander kindje jarig wordt er gevraagd of jezelf met de andere ouder wilt kortsluiten over de tractatie.

natas

Wat vervelend he, dat je je zo rot hierover voelt.

Je gevoel is je gevoel en daar kun je weinig aandoen, je gaat je natuurlijk ook niet voor je lol zo stressig hierover voelen.

Waar de een het probleem niet ziet, kan een ander in de stress schieten.

Als ik me in jou verplaats zou ik ook niet blij zijn met de situatie.

Maar weet je als zij zich straks als een hork gedraagd kijken ze haar erop aan en niet jou.

Mischien houd ze zich wel in en valt het allemaal mee.

Ik zou er zelf niet teveel aandacht aan schenken, nog even en ze is weg.

De moeite al niet waard om nog wakker van te liggen.

Als ik je verhaal goed begrijp zijn er al instanties ingeschakeld, mischien geeft dat je rust.

Blijven de kinderen straks bij papa wonen?

Mischien kun je van het manneke wat leuke foto’s met Anne samen enzo maken, wanneer ze hun verjaardag samen vieren.

Dan heeft papa ook wat leuke foto’s straks.