Hoe ziet jullie ritueel eruit na een dag crèche (moe kind)?

zo zou ik het ook wel zien zitten Ilaan :thumbup:

ik heb ook pas een artikel gelezen over een internationale creche in Den Haag waar een kok aanwezig was.

vers eten, veel fruit en groenten, letten op verzadigd vet en suiker, en veel afwisseling/eten uit verschillende culturen.

helemaal leuk lijkt me dat :thumbup:

hier bestaat het kerstetentje dat ze 1x per jaar doen uit tomatensoep uit blik, poffertjes en roomijs.

natuurlijk, ze hebben geen keuken en geen kok, en het is 1x per jaar.

maar ik zou echt niet willen dat mijn kinderen die vast 3 dagen per week zouden eten.

Peuter is hier ook vaak moe dus eet ze meestal op mijn schoot op de opvangdagen. Dan eet ze tenminste nog wat en huilt niet de hele tijd. Daarna gaat ze heel snel het bad in. Gek genoeg knapt ze daar juist van op. Ergens tussen 7 uur en half 8 ligt ze dan in bed.

dat kdv bedoelde ik :-)))

gister allemaal gekleurde bakjes op tafel gezet toen ze thuis kwamen er zat van alles in en in ieder bakje iets anders ze vonden het een feest en hebben gegeten als bootwerkers. dus druifjes, komkommer, paprika, pizza :-), kroepoekje, avocado en wij aten lekker Thais. yoghurt dipsaus met ketchup er voilà . nou heb ik nu even wat meer tijd omdat ik ziek thuis ben, maar die bakjes kun je ook vast afgedekt in de koelkast zetten. om maar een antwoord te geven op mijn eigen onderwerp :mrgreen:

Ik baad ze niet op die dagen. Eten doen ze op die dagen nog slechter. Maar ze eten op het KDV veel. Ik zit er dan ook niet meer mee.

Ik haal ze op om 17 uur. De oudste ( 3 j 8m) mag een filpje kijken, de jongste (1j 7m) speelt zelf of met mij of papa, de andere ouder kookt simpel. 18 uur eten, 1830 naar boven, 19 uur rust in huis.

Toen de oudste jonger was, huilde ze wel meer op die dagen en was ze ook minder in contact. Sinds ze op een andere groep zit met minder jongetjes gaat het beter. Ik heb niks tegen spelen met jongetjes verders, maar merk wel het verschil. Maar misschien is ze ook gewon ouder geworden.

Beide kids slapen wel op het KDV.