Hoe ziet jouw plakplastic (tegen inkijk) op het raam eruit?

Het is al weeeeken een doorn in m’n oog: het plakplastic op het keukenraam. Okee, het werkt. Er is geen inkijk.



Maar verder… creativiteit is nul komma nul. Bedenk me íedere keer dat ik er iets leuks mee wil doen. Blokken knippen, rechthoeken, ruiten, weet ik veel. Paar open stukjes en daar een plantje zetten, zoiets…



Hoe ziet jullie plakplastic op het raam eruit? Rechttoe rechtan of zelf een motief of patoon erin gemaakt?



(foto’s… ! :pray:)

Das dus de reden dat Roy het niet wil, hij vind het lelijk! Omdat het juist zo… saai is.

En / of wat hebben jullie dan voor de ramen staan?



Of net als mijn man: het maakt hem niet uit al staat er niks. Ik heb al snel het gevoel ‘bekeken’ te worden en met family in de etalage te zitten. ( :mrgreen: en we wonen in een heel rustig dorp, haha)

Heb vitrostatic briljant gekocht voor in de woonkamer, en die er "gewoon " voor gemaakt.

Dat is folie met relief erg leuk!! :inlove:

Ik vind plakplastic echt zoo lelijk! Als je het gevoel hebt te kijk te zitten en je zoekt een mooie oplossing, dan zou ik kiezen voor plissé gordijnen. Dan kun je kiezen wanneer je wel of geen inkijk wilt hebben.

Maar dat is mijn bescheiden mening :wink:



Ik bedoel dan plissé gordijnen die je omgekeerd gebruikt. Even foto zoeken.

ik heb ook zn hekel aan dat folie :sick: sorry



ik heb 2 hele kleine stukjes van dat statiese folie voor naast de lange ramen bij de deur zodat de hond niet overal op begint te blaffen en in de woonkamer heb ik vitrage van boven na beneden dus geen inkijk

Ik heb geen plakplastic…Omdat ik het afschuwelijk vind :silenced:



Ik heb vitrage hangen. En een heel klein stukje in het midden opengelaten. ( dus een stukje waardoor je naar buiten kan kijken ) Daar heb ik 2 vetplantjes gezet en een 5vaasjes aan elkaar.



Ik zal van de week een foto maken. Nu zijn ze hier aan het renoveren voor mijn raam, dus het raam is afgeplakt met 2 houten platen :mrgreen:



En je kunt er ook voor kiezen om het gordijn alleen aan de bovenkant open te doen. Maar dat plaatje kan ik jammer genoeg niet vinden.
Maar goed, daar zit je ook niet op te wachten 8)

Heej die plissé-gordijn op die foto ziet er ook wel super interessant uit.



Dat is eigenlijk precies wat ik zou willen, open aan de bovenkant, een ‘strook’ in het midden, open aan de onderkant.



Ik heb nog nooit van zulke gordijnen gehoord joh :oops:.



:think: :think: :think:



dat zou een veel mooiere oplossing zijn…

heb ook aan korte gordijntjes gedacht (aan zo’n koord), maar dat past niet omdat er een keukenkastje net in de weg zit bij dat stukje kozijn.

Ik heb de plissé gordijnen en vind het echt super gordijnen. Kan ze altijd anders hangen.

Voor in de keuken zou ik dat Plisse spul niet doen hoor!



Juist in de keuken is het (ook al maak je veel schoon) vettig en stof blijf daar in plakken en dan zijn dit soort dingen niet schoon te krijgen :wink:



Ik heb wel plakplastic overal, behalve in de keuken :slight_smile: , in grote blokken naast elkaar met een klein streepje open (Dit zat al in het huis toen wij het kochten!) daarboven hebben we bamboe rolgordijnen, die zo’n 10cm boven het plakplastic hangen.



Vitrage vind ik persoonlijk vreselijk oubollig ondanks dat je dan zeker geen inkijk hebt!!

Wij hebben het wel!

in de keuken , Luna dr kamertje en onze slaapkamer…

Die zijn aan de galerij kant…

En een hele!!! irritante buurman die elke keer maar blijft stilstaan om

naar binnen te kijken :wall:

Zal morgen is een foto maken…

en wij vinden het niet lelijk…

Alleen zou ik het ook niet zo snel in de woonkamer plakken… :roll:

Ik heb ons huisje goed beplakt 8) Keukenramen een hele rand onder van 45cm. Rechter raam voor het washok heb ik beetje met rest stukken gedaan dus die is creatief met blokken.



Onze slaapkamer heb ik beplakt met zon rustig motief erin.



Woonkamer heeft een bloemenprint



Ryan’s slaapkamer heeft net zoals de keuken een egale zonder print.



:mrgreen:



Wij wonen dan ook op 1 hoog op de hoek en als ik de woonkamer niet zou hebben beplakt. Kijkt echt iedereen recht je kamer in vanaf de stoep :? En we hebben die als eerste beplakt. Toen de woonkamer nog zonder gordijnen en ik wilde bv geven ook gewoon lekker relaxt in de woonkamer :shifty: Dus het raam beplakt en niemand zag me meer 8)

Ik heb ook plakfolie en vind het duizend keer beter dan vitrage of van die halve (tut) gordijntjes.



Wij hebben juist gekozen voor effen, omdat we ramen hebben met van die ruitjes. We hebben 3 keer een raam van 6 ruitjes, waardoor door de onderste twee ruitjes een strook plastic loopt.

Misschien ooit, met de tijd als de heg hoog genoeg is dat het weg gaat, maar ik vind het niet storend. Staat wel lekker strak.

Ik vind dit bijvoorbeeld best mooi al heb ik zelf niks in de keuken(woon op 2 hoog en als de overburen naar binnen willen kijken- laat ze maar 8) )





Er bestaat ook speciale raamfolie met dessins en zo Ook mooi vind ik de raamfolie van ZUUZ(via google of met de bekende .nl erachter :wink: ), raamfolie met een knipoog :mrgreen:

Ik vind dit bijvoorbeeld best mooi al heb ik zelf niks in de keuken(woon op 2 hoog en als de overburen naar binnen willen kijken- laat ze maar 8) )





Er bestaat ook speciale raamfolie met dessins en zo Ook mooi vind ik de raamfolie van ZUUZ(via google of met de bekende .nl erachter :wink: ), raamfolie met een knipoog :mrgreen:

Wij hebben raamfolie op het keukenraam, gewoon mat met een motiefje.

Het scheelt heel erg met de inkijk en zo kan ik overdag gewoon de gordijnen open houden. 's Avonds zie ik er zelf niks van met mijn gordijntjes er voor, ik vind het niet het allermooist maar het is maar een klein raam en andere dingen zijn zo slecht schoon te houden.

Je kan ook eens kijken op kleurmijninterieur.

We hebben nu geen raamfolie, maar dat komt er wel weer en dan idd in de keuken. Daar hangt nu vitrage en dat moet ik om de haverklap wassen.



Overigens ben ik van plan om er zelf nog iets mee te doen met letters of woorden (cuisine, kitchen, keuken of cook, bake, fry etc.)

Wij hebben de keuken voor maar wij hebben luxaflex ervoor!

Helemaal naar beneden maar wel open.

Wil je iets minder inkijk dan draaien we ze een beetje dicht :thumbup:

Ik heb het zo gedaan