Hoe zet je drukknoopjes vast op kleding?

Er zijn zoveel crea bea’s hier op kok, er is er vast wel eentje die me kan adviseren hoe ik drukkertjes op kleertjes zet.



Zo tussen half juli en half augustus zal Rody geopereerd worden aan zijn wigschedeltje. Omdat er dan een poosje geen kleding over zijn hoofdje getrokken mag worden (en het waarschijnlijk voor hem ook niet prettig voelt) wil ik een paar hempjes maken die ik aan de bovenkant los kan maken zodat ik ze via zijn benen aan kan trekken.

Het handigs lijkt me om er drukknoopjes op te zetten maar ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt.

Moet je dan gaatjes in de kleding knippen of kun je die drukkertjes er met een bepaalde tang inknijpen? :think:



Wie kan mij op weg helpen??

je hebt pakketjes die je kan kopen en daar zit dan een hulpmiddel bij waarmee je die drukknopen door je stof heen kan slaan…



niet echt duiderlijk he?.. hoop dat iemand anders beter is in het uitleggen ervan :mrgreen:

Bij een fournituren winkel (waar ze naaigerei ed verkopen dus) kun je idd pakketjes kopen voor drukkers in kleding te zetten. Het werkt echt heel makkelijk.

Dus je hoeft geen gaatjes te knippen enzo?

nee dacht het niet… zit er ook bij in!

Dat klinkt heel simpel! Bedankt!

@Gemmama wrote:

Dus je hoeft geen gaatjes te knippen enzo?




Bij dat setje zit een pijpje en een onderlegschijfje en daarmee sla je dan een gaatje in de stof. Door dat gaatje gaat de onderkant van de drukker, de bovenkant komt in het houdertje, op elkaar houden en een paar flinke tikken met de hamer en le voila!



Google maar eens op fournituren drukkers.

Mag ik je wel even een tip geven voordat je drukkertjes gaat inmeppen :lol: Koop in die zelfde winkel ook wat vlieseline om op de onderkant van de stof te plakken (dus de kant van het stof dat je niet ziet). Dat plakken doe je met je strijkijzer op stand … (let op dat je de plakzijde van de vlieseline niet aan je strijkijzer krijgt) .

Als je nl. de stof niet verstevigd met vlieseline heb je kans dat de stof uitgaat scheuren direct naast de drukkertjes.



Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk, anders moet je het maar even vragen in de winkel waar je de drukkertjes koopt.



Succes ermee

Poeh ik hoor het al, dat wordt nog een hele klus :wink:

Ook fijn dat die hemdjes maar een heel klein stukje dunne stof hebben, door die dikke (gestikte) kant sla ik vast niet zo’n drukkertje doorheen :think:

Ik verstevig niet altijd de drukkers en er is er nog nooit een uitgescheurd. :think:



Dikte van de stof is niet perse moeilijker, heb van de week nog een drukker in een winterjas geslagen.

Probeer het gewoon even, het is echt amper werk.

OO dan zal het wel wat meevallen.

Ik bedenk me wel dat als ik de bovenkant van zo’n hemdje los haal en er drukkertjes in zet, het hemdje dan ineens een stuk hoger komt natuurlijk. Eerst maar eens goed kijken hoe dat gaan lijken :think:

Er zijn ook drukkersetjes te koop die je erop kunt naaien met de hand, net als bij een gewoon knoopje :wink:



Zitten ook niet van die pinnetjes aan die wel eens scheef zitten bij zo een drukker ( dat gaat namelijk krassen als een van die pinnetjes uitsteekt).

niemand in de buurt die handig is? tis dat je niet in de buurt woonden, maar wilde je wel op weg helpen, tis best heel eenvoudig!



Anders idd ff naar zo handwerkwinkel gaan waar ze die dingen verkopen en ff vragen of ze het voor willen doen.



Kan je niet net zo goedkoop op mp ff wat overslagrompertjs en shirtjes halen die geheel los kunnen? Weet niet, amar dan ben je misshcien ngo wel net zo goedkoop uit.

Konijn, ja ik heb ook al gezocht op mp. Maar overslagrompertjes in maat 80 zijn bijna niet te vinden :?

Ik heb al wel wat blousjes en een paar strandpakjes met drukknoopjes over de hele buik.

is het niet mogelijk om het met klittenband te doen?!!?



En er is volgens mij en merk met drukkers op beide schouders… ga voor je zoeken!

kan die met knopen op beide schouders zo niet vinden, maar de rompers van rainbowbabies hebben sowieso knoopjes op 1 schouder… ik weet niet hoe ver de romper open moet kunnen?

Het handigst is dat ik ze via de beentjes kan aantrekken, overslagrompers zijn eigenlijk het handigst maar die kan ik echt niet vinden in maat 80.

Ik heb hier een tang van prym om drukknopen mee in te knijpen. Werkt echt ontzettend makkelijk. Die hulpstukjes waar je anders met een hamer op moet meppen, klem je in de tang, daar de drukknoop in, stof er tussen en knijpen maar. En vast zit de boel.



Even een foto zoeken…









Dit is dan een doos incl drukkers, maar je kunt ook de tang (vario-tang van prym) los kopen en losse drukkers. Er zitten bij de tang ook hulpstukjes om gaatjes te maken, maar als je kleine drukkers hebt kun je net zo goed even met een tornmesje een paar draadjes doorsnijden tot de drukker er door past. Bij van die babydrukknopen die je op rompers ziet hoef je helemaal geen gaatjes te maken eerst, die gaan direct door de stof heen.

@Gemmama wrote:

Konijn, ja ik heb ook al gezocht op mp. Maar overslagrompertjes in maat 80 zijn bijna niet te vinden :?

Ik heb al wel wat blousjes en een paar strandpakjes met drukknoopjes over de hele buik.


Bij de V&D kwam ik een tijdje geleden overslagrompers in grote(re) maten tegen. Geen idee of ze ook een jongensvariant hadden, maar dat zal vast wel. Misschien daar even kijken?



Petit Beteau heeft ze ook, maar ja, die zijn wel aardig aan de prijs…



Maar gewone rompers kunnen ook via de benen aan en uit, hoor. :slight_smile: (Wij doen ze altijd zo uit als ze te vies zijn om over haar hoofd te gaan. ;))

gemmamma. bij de hema hebben ze overslagrompers… ga zo kijken of dit ook in mt 80 is, edit… kan ze op @ niet vinden… :evil:

maar wij hebben hier een hans textiel en die verkopen ook overslagshirts enzo… mocht je deze niet in de buurt hebben dan kan ik hier wel kijken als je wilt en mocht je ze willen hebben dan koop ik ze wel en stuur ik ze naar je op…