Hoe werkt dat indexeren met alimentatie??

Of zeg ik het nu echt niet goed… Dat de alimentatie (heel weinig :wink: ) omhoog gaat elk jaar…



Moet ik daar zelf achteraan of krijgt mijn ex daar automatisch bericht van?



De alimentatie voor januari is nl keurig overgemaakt…maar misschien hebben de kinderen wel recht op een paar euro’s meer… 8) :mrgreen:



Wie weet dit en zou mij even kunnen helpen… :mrgreen: :-*

daar moet je zelf achterheen… n.a.v. de index gooi je er dat aantal procenten bovenop, en meldt hem dat ff(hee… de ali moet dit jaar met uhh(vul in) procent omhoog… dus het wordt dit jaar €… (vul in) per maand, ok?? Zorg je daar ff voor?



whahaha… nee dat wordt helaas niet voor je geregeld, ik kwam er in het tweede jaar per toeval achter… en sindsdien moet het dus zo… hij houdt het nu zelf bij(als ie nu maar weer ali gaat betalen :wall: )

WAAR??? moet ik dan kijken… Waar kan ik dat vinden?? Bij mijn advocate? :oops:



Toch erg he…dat je dat niet weet… :mrgreen:

http://www.echtscheidingswijzer.nl/indexering-alimentatie.html



Hij rekent het zelfs voor je uit! Succes :wink:

Hé bedankt! :-*

Zo…Dat is gewoon 12 euro en 10 cent meer!!! Hahahah zal íe niet leuk vinden! :mrgreen:

Ik had iets van 5 euro meer :shock: Nou ja, ik moet nog kijken of ie het aangepast heeft…vorig jaar heeft ie het niet gedaan, maar dit jaar ga ik d’r wat van zeggen :snooty: (indien nodig)

hmmm ik heb die pagina ff opgeslagen, voor straks als ie weer mag gaan dokken hiero(hij moet het eigenlijk nu al, maar we hebben het maar ff zo gelaten nu)

Wij betalen al 6 jaar hetzelfde bedrag alimentatie voor het dochtertje van mijn man :oops:

Nooit aan gedacht dat dat ook geïndexeerd moet worden.



Maar ik geef wel fortuinen uit aan kleertjes voor haar :mrgreen:

Maakt toch al iets goed, haha .

Je zou denken dat vaders het beste voor hun kind willen, en daar dus ook voor mee willen betalen. Maar misschien ben ik te simple :oops:

Hier een coouderschap dus voor ons ligt de alimentatie weer anders zegt ex, maar goed dat zijn we dus nu aan het uitzoeken.

@Nefarious wrote:

Je zou denken dat vaders het beste voor hun kind willen, en daar dus ook voor mee willen betalen. Maar misschien ben ik te simple :oops:




dat blijkt dus in de praktijk niet zo te werken… :wall:

www.lbio.nl daar kan je je bedrag invullen wat je via de rechter te horen hebt gekregen, dan kan je zien wat hij wettelijk moet betalen.



Ik krijg er wel 1,23 bij per maand dus ik kom nu op ja ja schrik niet € 27,23.



En je moet er zelf achteraan bij je ex. Succes!



Groetjes, Christa

@christa wrote:

www.lbio.nl daar kan je je bedrag invullen wat je via de rechter te horen hebt gekregen, dan kan je zien wat hij wettelijk moet betalen.



Ik krijg er wel 1,23 bij per maand dus ik kom nu op ja ja schrik niet € 27,23.



En je moet er zelf achteraan bij je ex. Succes!



Groetjes, Christa




whaaaaaaaaaaah dat meen je niet??? zo weinig maar??? Dat is nog geen fooi zeg… schandaalig, durft ie daarmee over de brug te komen, en verwacht hij dat je daarvan je kind onderhoudt?? wat een lapzwans zeg( je kunt ook tussentijds vragen om herberekening he)

@mv2kids wrote:

@christa wrote:
www.lbio.nl daar kan je je bedrag invullen wat je via de rechter te horen hebt gekregen, dan kan je zien wat hij wettelijk moet betalen.



Ik krijg er wel 1,23 bij per maand dus ik kom nu op ja ja schrik niet € 27,23.



En je moet er zelf achteraan bij je ex. Succes!



Groetjes, Christa




whaaaaaaaaaaah dat meen je niet??? zo weinig maar??? Dat is nog geen fooi zeg… schandaalig, durft ie daarmee over de brug te komen, en verwacht hij dat je daarvan je kind onderhoudt?? wat een lapzwans zeg( je kunt ook tussentijds vragen om herberekening he)




Nou wil niet veel zeggen maar ik heb een coouderschap en dit bedrag klopt wel aardig hoor. Hier werd eerst ook altijd 150 betaald maar sinds dat hij het herberekend heeft komen we ook op zo n soort bedrag uit. Bij coouderschap ligt het heel anders he je draagt namelijk samen de kosten.

@mv2kids wrote:

@christa wrote:
www.lbio.nl daar kan je je bedrag invullen wat je via de rechter te horen hebt gekregen, dan kan je zien wat hij wettelijk moet betalen.



Ik krijg er wel 1,23 bij per maand dus ik kom nu op ja ja schrik niet € 27,23.



En je moet er zelf achteraan bij je ex. Succes!



Groetjes, Christa




whaaaaaaaaaaah dat meen je niet??? zo weinig maar??? Dat is nog geen fooi zeg… schandaalig, durft ie daarmee over de brug te komen, en verwacht hij dat je daarvan je kind onderhoudt?? wat een lapzwans zeg( je kunt ook tussentijds vragen om herberekening he)




Sorry hoor, maar ik neem aan dat dat door de rechter bepaald is op basis van zijn draagkracht.

Beetje vreemde nare reactie.

Dat wil dus zeggen dat hij niet meer KAN betalen, en dat heeft niets met WILLEN te maken. Ben je dan meteen een lapswans?

Of omdat je een coouderschap heb, en mijn ex is zeker ook geen lapzwans de beste vader die ik voor mijn kindjes heb.

Ik denk dat mv2kids denkt dat dat totaal is… terwijl dit alleen de verhoging is na indexering… :wink:



(ik praat nu voor mijn beurt misschien…, maar dat hoor ik dan wel…)

Miekske, ik denk dat het totaal is na indexering. Maar zoals ik al zei is het berekend op draagkracht. ( Of co-ouderschap ). Sommige alimentatieplichtigen hoeven helemaal niets te betalen op basis van hun draagkracht.



Maakt dat je dan direct een lapswans?!?



Sorry, ik zou hier niet moeten reageren, maar ik vind dit zo kort door de bocht. Alsof je alleen het beste met je kind voor hebt en een goede vader kan zijn als je veel ali betaald. :?