Hoe weet ik of ze voeding krijgt.

Lieverd, is je meisje verder wel tevreden? genoeg plasluiers?

dan zou ik me nu nog geen zorgen gaan maken hoor even afwachten :hug:

Oh zie net je berichtje…nou dan lijkt het me dat ze de komende dagen echt wel gaat groeien hoor :hug: heeft soms even tijd nodig had ik met Indy ook… :-*

ooh meis laat je niet gek maken door de kv :hug: :hug: :hug: zolang je meisje tevreden is en poept en plast doe je het echt goed hoor, het kost soms wat dagen dat ze gaan groeien.

Enne ik zou die kv gelijk wegsturen :naughty: wat een twut zeg

grrrr… schiet die kraamhulp af, een mama die onzeker is door de borstvoeding ook nog eens die borstvoeding zo af te kraken!!! :twisted:

Als ze poept & plast en tevreden is, is het idd goed hoor! Hier ook angsten gehad met begin van de BV bij Jesse doordat hij zo was afgevallen en hij dus bijgevoed moest worden, ik moest kolven, enz. Ik heb hem (mede door mijn angsten ) daarna helemaal niet meer Live aan de borst gekregen en ben ruim 3 maanden aan het kolven geweest…

heb vertrouwen in jezelf! Als ze goed drinkt voor jouw gevoel en poept & plast, vertrouw daar dan op! En evt. anders klein (gekolft!!!) flesje melk geven als dat lukt… Maar daar kan je weer tepel-speenverwarring van krijgen ( al geloofden ze in ons ziekenhuis daar niet echt in en hebben geen van mijn kids daar last van gehad hoor…)

JE KAN HET!!!

SUCCES!!!

wat een onmens heb je zeg…helaas herkenbaar, ik had ook echt een niksnut.

Helemaal niet groeien moet natuurlijk niet te lang duren, maar meteen roepen dat je maar over moet gaan op kunstvoeding en dat je het niet goed doet is natuurlijk onzin.

Als je niet over kunt stappen op een andere kraamhulp, zou ik contact opnemen met je vk (als ze niet sowieso al langs komt vandaag), en gewoon aan haar vragen wat zij van de situatie vindt. En anders een lk inschakelen, allicht kan dat via je kraamzorg-bureau.

Ik ben even kwijt of je nou wel of niet begonnen bent met kolven? Zo ja: hoe loopt dat? Zo nee, waarom heb je besloten dat toch niet te doen?

succes, klote dat het zo loopt…

Jullie woorden zijn lief, ik ga later in de middag in op de vragen, ben nu erg emotioneel…

@Sweet-Love wrote:

Jullie woorden zijn lief, ik ga later in de middag in op de vragen, ben nu erg emotioneel…

:hug: :hug: :hug: :-*

Er zijn meedere kraam-instanties Sweet! Moet ik voor je bellen? Serieus hoor, ik bel zó even voor je rond! En anders direct een lactatiekundige benaderen! Kop op wijffie… :hug:

wat een kutwijf zeg, sorry dat ik het zo zeg… wegsturen dat maffe mens…

sterkte :hug:

ok, een k*twijf dus :stuck_out_tongue:

Ik kolf idd fiep , dat gaat goed ti’s niet veel maar toch… ( heb een medela harmony )

Morgen komt de vk en dat ga ik voorleggen en anders idd een lk.

Heb haar net gevoed, afgekolfde melk van vanmiddag gegeven … Bij voeden doe ik dus wel weer maar geen kv.

Luna blijft slecht aankomen…Sinds maandag 120 gram… :cry:

Tis niet veel meid, maar tis wel wat! Alles beter dan afvallen.

:hug:

Wat zei de vlos?

Verloskundige was er niet, Consultatiebureau was er.

Die woog haar nu op 3060 gram (maandag was dit 2940), ik bedacht me, dat ze maandag wel MET volle buik is gewogen en nu had ze nog niet gegeten, kan dit schelen?

Ik heb haar curve maar weer eens bekeken… en heb maar weer afgekolfd er bij, dat zal ze ook maar weer er bij krijgen…

Ik mag namelijk niet naar buiten met haar omdat haar geboorte gewicht niet bereikt is, we zijn van de week wel even geweest, het was zo heerlijk, maar nu doe ik dat dus maar niet weer…

Ja dan kan zeer zeker wel schelen.

Maar als ik 1 ding heb geleerd en ik ben verre van een expert met mijn 2 weken borstvoeding, is niet meer af te gaan op het wegen. Niiv was de eerste week dik 3 ons afgevallen… en toen ze aankwam was het eerst 20 gram en toen 40 gram… bij de laatste weging van de kraam was ze 3740 gram Dus was ze bijster weinig aangekomen. (60 gram in 4 dagen…)

Het advies wat ik van de kraam kreeg (oude vrouw met ervaring) was om vooral te letten op de luiers en haar gedrag, als ze tevreden was en elke keer een plasluier had met verschonen en zeker 1 poepluier per dag dat ik me geen zorgen hoefde te maken want zoals zij zei was dat ze vroeger ook geen weegschaal hadden…

Ik heb nu dus geen idee hoeveel Niiv weegt, maar ze is tevreden, drinkt goed en plast en poept goed.

En ik geef toe stiekem denk ik wel eens van goh zou ze aangekomen zijn, maar ik ga maar geen weegschaal huren anders krijg ik een obsessie denk ik.

Ik moet er wel bij zeggen, dat ik wel kv geef als bijvoeding omdat ik echt niks eruit krijg met kolven en Niiv niet altijd verzadigd is.

En denk maar zo als ze nu toch is aangekomen op hoe je het nu doet, is dat volgens mij alleen maar goed :slight_smile:

En als je echt blijf twijfelen, leg het dan eens voor aan een lactatiedeskundige. Maar als je meisje verder goed plast, drinkt en blij is, zou ik me nog niet meteen super veel zorgen maken hoor, al is dit makkelijker gezegd als gedaan.

Dikke knuffel en sterkte!

:hug:

Sweet dat kan zeker schelen hoor ik weet neit hoeveel ze drinkt maar dat kan zeker 50 gram schelen :-*

@Sweet-Love wrote:

Luna blijft slecht aankomen…Sinds maandag 120 gram… :cry:

dat ‘slecht’ is dat een kwalificatie die je er zelf aanhangt, of heeft het cb er ook zoiets over gezegd?

Wat was haar geboortegewicht?

En heb je een prof-iemand die je wel tips geeft over hoe het aan te pakken? Heeft het cb er iets over gezegd, of je vk eerder?

Sterkte, kop op, jullie komen er vast bovenop!!

(maar kan me je twijfels heel goed voorstellen hoor! hier denk ik soms ook stiekem: wat is het toch &&#*^$@ dat je met bv nooit precies weet waar je kindje aan toe is. Maar je leert op een gegeven moment echt wel waar je dan wél op kan letten. Wegen is een manier, maar wel eentje waar je je gek mee kan maken, terwijl bv nou eenmaal niet helemaal mooi netjes in een recht lijntje aan laat komen)

sweetje hebben ze bij jou al geprobeert met een sondeslangetje je afgekolfde melk via je borst met de gewone voeding mee te geven

t is eva-linde dr redding geweest ( in de zin dat de borstvoeding er me is gered en eva-linde er in no tempo mee aan kwam) het is een hele fijne methode omdat je gewoon de borst geeft en dan t slangetje langs de borst in t mondhoekje op t tongetje schuift, doordat je baby dan van de borst drinkt zuigt ze ook de afgekolfde voedng mee…door t flesje hoger of lager tehouden kun je zelf regelen hoe makkelijk ze t binnen krijgt

de voordelen zijn

-je hoeft geen flesje te geven, ook niet met de afgekolfde melk

-je baby merkt t niet

-ze krijgt doordat ze meer voeding binnen krijgt ook meer kracht en gaat dus zelf beter en langer zuigen waardoor je dit maar tijdelik hoeft te doen

-doordat je kolft blijf je je productie stimuleren zolang als je kindje dat zelf niet doet

misschien sla ik de plank helemaal mis, moet bekennen dat ik door tijdgebrek niet je hele topic heb gelezen en dus is dit misschien wel al geprobeert of gesuggereert door iemand, of is t niet van toepassing, dan doe je maar net alsof je me niet gelezen hebt

mocht je er wel wat aan hebben je mag me altijd pb en voor meer info hoor :-*

Weegschalen verschillen ook, de laatste keer dus met die van het CB, waardoor je altijd verschil zult hebben.

E.lina was 2 jaar terug ook aan het eind van het kraambed (dag 7) afgevallen en daarna weer langzaam gegroeid. Dat wegen maakt je helemaal gek niet doen, probeer idd te letten op je meisje.

Op BV.com staan ook goede tips:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/genoegdrinken.html

dat van die weegschalen wilde ik ook zeggen, dat maakt echt uit hoor!

En waarom mag je niet naar buiten als ze het geboortegewicht nog niet bereikt heeft? Dan zou ik met Jesse toen een maand! niet naar buiten gemogen hebben… Nou was het erg sneeuwerig toen, maar ben wel een X in die eerste maand naar buiten geweest hoor… :think:

maar hoe gaat hij nu? De eerste weken komen ze niet zo veel aan he? soms 15, soms 25 gram… Ze drinken ook niet zo erg veel nog…!