Hoe weet ik of ze voeding krijgt.

Morgen kan ik kolven om dat die dan binnen komt, en bijvieren in overleg met vk, ze valt te snel af. Van 3130 naar 2760 nu.

Ik denk dat je geduld en tijd moet nemen om de borstvoeding op gang te brengen en haar de tijd moet gunnen om goed te leren drinken.

Zet alles lekker uit; tv, tablet, gsm, deurbel, ga douchen, pak daarna je kind bij je en laat haar ontdekken.

Op zich hebben mini’s van nature al de juiste manier te pakken maar soms hebben ze meer tijd nodig. Je kunt ook van houding gaan wisselen en kijken hoe je dat bevalt. Hoe voed je nu?

idd sweet, neem de tijd.Het klintk alsof je vanaf het eerste moment het gevoel hebt dat het niet goed zit met de bv. Maar het heeft tijd nodig, Luna Fay moet er nog een beetje inkomen, jouw borsten moeten (weer) even snappen wat de bedoeling is. Dat gaat maar zelden vanaf het eerste moment goed.

Als je vk zegt dat je moet bijvoeden,dan moet je dat doen (al vind ik dat ze er redelijk snel bij is met concluderen dat ze te veel is afgevallen, dacht altijd dat ze dat pas rond dag 4 wogen. Heeft ze je goede instructies gegeven over hoe te kolven? Krijg je een dubbele medela?

Probeer je niet helemaal gek te maken, jullie zitten op de goede weg. Opstarten kost even wat energie, maar daarna gaat het vast (bijna) vanzelf!

En vergeet niet te genieten he!

Sluit me aan bij mama’s boven mij… :angel:

Geef het wat tijd… jij kan dit… bij mij kwam de BV pas na 5 dgn op gang en ik weet van een vriendin van mij pas na 7 dgn…

Dat het nu bij jou begint te komen is een heel goed teken… dus heb vertrouwen…

Kan verder niks toevoegen, je hebt alle goede tips al gekregen…

Oh en ZORG GOED VOOR JEZELF… drink goed… eet goed… en SLAAP TUSSENDOOR wanneer mogelijk…

En krijg kapsones… :wink: :mrgreen: :-*

Zet alles lekker uit; tv, tablet, gsm, deurbel, ga douchen, pak daarna je kind bij je en laat haar ontdekken.

:thumbup: En ook haar op jou blote buik/borsten leggen, ze weet zelf de weg naar jou borsten te vinden, goed voor haar, en goed voor jou :)

x

veel drinken is ook belangrijk! En na de voeding wat melk op je tepel smeren en even laten luchten :wink: of bepanthem, heerlijk spul, werkte bij mij heel goed :slight_smile:

hoe is de nacht gegaan met voeden sweet?

nog even belangrijk voor als je dadelijk gaat beginnen met kolven: niet schrikken als je er echt maar 1 druppel uit krijgt he. Ook dat is heel normaal. Ik heb het zowel bij z als bij n gehad, en echt: na een paar dagen kwam er gewoon een goede hoeveelheid uit.

Het kan zo onzeker zijn he, die opstartperiode. :hug:

De nacht is erg goed gegaan, ik heb haar vannacht om half 3 (heerlijk die rust en nacht zeg!), en ik hoorde haar echt klokken, zuigen en slikken :inlove:

Geweldig meisje… :hug: :-*

@Sweet-Love wrote:

De nacht is erg goed gegaan, ik heb haar vannacht om half 3 (heerlijk die rust en nacht zeg!), en ik hoorde haar echt klokken, zuigen en slikken :inlove:

wow :inlove: je zal zien, het gaat gewoon helemaal goed komen!!

Ze komt aan! :dance: :dance: :dance:

En… ze had zo onwijs lief toen net een melk mondje van mijn melk!! :inlove: :inlove: :inlove:

Sweet, hier precies de zelfde problemen! En dan had ik nog een kraam die ff mijn bv om zeep wilde helpen.

Niiv viel ook heel veel af, van 4000 naar 3680 gram in 4 dagen :frowning:

Maar nu lukt het aardig, ze drinkt goed, mijn borsten hebben meer melk dus ik blij.

Ze krijgt nog wel bijvoeding maar dat wilt ze steeds minder wat dus betekend dat ze vol zit van de borst.

Ook ik moet kolven en dat is nogal frustrerend want veel komt er niet uit.

Ben je dus erg dankbaar dat je dit topic heb geopend want ik heb ook veel gehad aan de tips van alle mama’s.

Dus mama’s dank jullie wel!! :thumbup:

En mooi dat Luna nu wat is aangekomen.

Niiv was gisteren 20 gram erbij en vandaag stabiel :inlove:

We komen er wel!

Lesley, ben je Luna nou nog aan het bijvoeden, of niet?

@Sweet-Love wrote:

Ik zie wel slik bewegingen idd hoor der ook soms klokken, maar omdat het dan pijn doet moet ze opnieuw aangelegd worden.

Het voeden doet namelijk pijn en achteraf branden ze ook dus verkeerd aangelegd meerdere malen.

Ik ga morgen toch kraamhulp aan der jas trekken anders vraag ik meteen een ander.

Wegen lijkt me nu te frustrerend voor mij voel me al onzeker terwijl gister in ziekenhuis probleemloos ging.

bij mij deed het ook pijn en legde steeds opnieuw en opnieuw aan

en toen kwam er een goede kraamhulp en heeft meegekeken en ze lag wel goed bleek dat mijn tepels gewoon erg gevoelig zijn

als pijn doet betekend dus niet dat ze niet goed ligt als de pijn na 30 sec nog is (dat was bij mij ) dan lag ze niet goed

succes hopelijk lukt het :pray: :hug: :-*

Maar meestal is het wel zo dat ze dan niet goed aangelegd zijn, dus een keertje opnieuw proberen zou ik zeker doen.

Fijn dat het al beter gaat :smiley:

Het gaat zo goed ( buiten mijn pijnlijke tepels soms overigens niet bij voedenbzelf meer).

Bijvoeding krijgt ze niet meer ze komt aan is tevreden. Kolven gaat ook goed kreeg er meteen melk uit… :dance:

Super toch! Ik had bij beide kids zeker 3/4 dagen nodig voordat er uberhaupt melk kwam, jij bent een snelle hoor!

Gaat dus de goede kant op Sweet! Top! Ga zo door!!

Ik voel me zo kud… :cry:

Luna komt niets aan… (valt ook niet af), ze is van 3130 naar 2760 gegaan, en daarna in 1x 120 gram gegroeid en nu blijft ze al paar dagen daarop hangen…

Ik had eerst zoiets ‘Stabiel!’, beter dan afvallen ja toch?

Maar nu trapt die trut van een kraamverzorger mij volledig de grond in.

:cry: Dat ik maar over moet op KV, ik krijg niet genoeg melk, ik geef niet genoeg, ik doe het niet goed, Ik heb al gebeld met de instantie, woensdag middag al, maar ze hebben niemand anders beschikbaar… en nu is het nog tot morgen, maar word ik zo onzeker van… en voel me zo onwijs klot.e nu! :cry:

Luna is trouwens goed aangelegd, drinkt erg goed… poept veel (& geel), plast heel goed…