Weet iemand dit…?
Ze is opzich tevreden, maar door onvoldoende hulp mbt tot kraamhulp doet het soms pijn, vannacht ook heb haar zodra het pijn deed meteen afgekoppeld en opnieuw ( en opnieuw enz…) aangelegd tot de pijn er niet was.
Ze heeft plas en meconium luiers gehad.
Je zou haar kunnen horen klokken.
Voor en na een voeding wegen kan ook helpen om te weten of ze wat binnen krijgt.
En verder als ze tevreden is en goed plast dan is het goed hoor.
Hey Sweet, gefeliciteerd met je meisje!! Dat had ik ff gemist!
Plasluiers/meconium zijn goede tekenen hoor! Zolang ze telkens een natte luier heeft is het volgens mij goed. Bij geen goed gevoel/begeleiding van de kraamhulp gewoon de betreffende instantie bellen he? Ik had de 1e dag ook een draak van een vrouw. Meteen gebeld en zó blij met degene die toen bij ons kwam! Vinden ze echt niet gek hoor!
En als je pijn blijft houden zou ik een LK laten meekijken.
Je dochter is 1 dag oud :inlove: gefeliciteerd. Jullie moeten nog een beetje wennen aan elkaar. Opnieuw aanleggen kan prima, soms helpt een klein beetje afkolven ook.
Morgen gewoon even vragen aan de kraamhulp of ze het nog eens duidelijk uitlegt. Je zult zien over een paar dagen gaat het vast gemakkelijker. :thumbup:
@ollie wrote:
Je zou haar kunnen horen klokken.
Voor en na een voeding wegen kan ook helpen om te weten of ze wat binnen krijgt.
En verder als ze tevreden is en goed plast dan is het goed hoor.
ze is pas een dagje oud he, dan hoeft er nog niet veel uit te komen. Maagje is zo groot als een knikker, daar is dus niet veel melk voor nodig om dat te vullen. En de borstvoeding moet bij de meeste vrouwen echt wel even op gang komen.
Sweet; ik sluit me verder aan bij affie: als je bv wilt geven en je hebt een kraam die je daar niet bij kan helpen, trek aan de bel!! Bij een goede opstart is goede hulp belangrijk!
Die pijn, is dat een pijn die blijft, of die enkel bij het aanleggen voelbaar is? Het mag in principe alleen maar in het begin pijn doen, maar je tepels moeten wel ook de tijd krijgen om te wennen aan dit intensieve gebruik.
Heb je bij de eerste ook bv gegeven?
Ik hoorde mijn jongste toch echt duidelijk klokken hoor.
Edit: ik zag iig geval slikbewegingen.
Dat lijkt me toch prima met een dag oud
Ik zie wel slik bewegingen idd hoor der ook soms klokken, maar omdat het dan pijn doet moet ze opnieuw aangelegd worden.
Het voeden doet namelijk pijn en achteraf branden ze ook dus verkeerd aangelegd meerdere malen.
Ik ga morgen toch kraamhulp aan der jas trekken anders vraag ik meteen een ander.
Wegen lijkt me nu te frustrerend voor mij voel me al onzeker terwijl gister in ziekenhuis probleemloos ging.
En bij riley geen eerste weken bv wel gerelacteeerd maar niet echt live.
Gefeliciteerd met je meisje!
Ik had de eerste week ook wel last van mij tepels, bepanthencreme hielp. Verder voelde ik ook het tsr erg (naweeen :silenced: ). En ze slikte volgens mij ookwel al vrij snel.
succes!
Ja ik heb ook vooral als zij drinkt na weeen like hell!!
Dat is juist goed.
Als zij drinkt, trekt je BM samen.
Voelt niet fijn, maar is heel normaal.
Gefeliciteerd met je dochter! Knappe meid hoor :inlove:
Dit komt van borstvoeding.com en vond ik wel handig in het begin. En ik vind het onvoorstelbaar dat een kraamhulp niet kundig is wbt BV! Dat moet niet kunnen, toch?
De baby drinkt genoeg als:
-De baby een mond vol met borst heeft en duidelijk zichtbaar drinkt. Het zuigritme is dan als volgt: de mond gaat open, dan is er een pauze, dan gaat de mond weer iets dicht (kijk naar de kin). Tijdens deze pauze stroomt de baby de mond vol met melk. Hoe langer de pauze duurt, hoe meer melk de baby krijgt;
- Voordat de melk toeschiet, vóór het intense drinken, zie je de baby oppervlakkige zuigbewegingen maken. De intense zuigbewegingen wisselen af met momenten van oppervlakkig zuigen;
- De eerste dagen heeft de baby meconium en op de derde dag of eerder verandert de kleur van de ontlasting. Die wordt uiteindelijk geel;
Aan het eind van de kraamweek moet de baby minstens twee tot drie flinke poepluiers hebben;
- De hoeveelheid plas neemt de eerste dagen toe. De eerste dagen weinig, maar neemt gestaag toe. Rond de vierde of vijfde dag heeft de baby vijf goed zware wegwerpluiers. Rond de zesde dag heeft de baby zes goed zware wegwerpluiers of zes tot acht kletsnatte katoenen luiers;
- Indien dit alles niet het geval is, dient de borstvoeding geëvalueerd te worden en het borstvoedingsmanagement bijgesteld te worden
Thankyou, ze zuigt inderdaad meerdere malen en stopt dan ( ik dacht dat ze lui was en dacht doe het zelf maar)! :lol: :roll:
Dat over het pauze nemen tussen de slokken door zei mijn kraamhulp: ga jij maar 10 minuten intensief aan een rietje zuigen heel hard, daar wordt je moe van dus nemen ze ook even pauze.
Met die pijn goed opletten op wondjes en kloofjes en anders goed insmeren met bv bepathen na het voeden.
@ollie wrote:
Dat is juist goed.
Als zij drinkt, trekt je BM samen.
Voelt niet fijn, maar is heel normaal.
Niet fijn is wel zacht uitgedrukt, ze waren erger als de bevallings weeen :?
trek alsjeblieft aan de bel als je twijfelt over genoeg binnen krijgen.
en een kraamhulp MOET je er echt goed bij kunnen helpen, vraag anders een andere.
maar mijn meisje heeft de eerste 4 dgn geen/ tot bijna geen voeding binnen gekregen.
ivm niet op gang komen na ks.
en ik wilde niet dat ze bijgevoed werd, met mn oudste 2 kwam het namelijk toen ik huis was gelijk op gang.
Het komt op gang vanaf morgen kan ik er bij kolven alleen moet ze bijgevoed worden.
dat is mooi
@Sweet-Love wrote:
Het komt op gang vanaf morgen kan ik er bij kolven alleen moet ze bijgevoed worden.
Waarom?