Hoe warm is het bij jullie boven op de slaapkamers?

mammavb je hebt verwarming beneden ook niet aanstaan?



Ik vond 7 graden wel koud lijkt me :shifty: :shock: :shock:

Hier flanellen pyama aan en slaapzak met lange mouw en een dekbedje en kachel aan anders is het echt veelste koud ligt ze te rillen in bed. als je bij haar voor het raam staat komt de kou naar binnen dat voel je gewoon!

15 graden ongeveer als de thermostaat nog aan staat beneden (staat boven een beetje open).

En 's nachts koelt het dus nog meer af.



Maar dat lijkt mij prima hoor!



Warmer is echt niet lekker slapen bbrrr :sick: dan wordt ik ook zwetend wakker.

Maaike slaapt bijna altijd alleen in ondergoed onder een dun dekbedje; die vind het altijd warm.

De verwarming staat hier altijd een beetje aan omdat we anders natte kleren in de kast hebben :? (heel oud huis).

De babyfoon zegt dat het boven 16 graden is.

We slapen gewoon in pyjama, onder een dun dekbed en een wollen deken.

Wel slapen we met zn drietjes in 1 bed, dus we houden elkaar lekker warm.



Ik heb het met deze kou meer te doen met mn konijn… die staat buiten in zijn hok met extra lading stro en een doek/zijl voor het gaas… maar toch!

Hier ook geen kachel aan boven.



Ik krijg echt koppijn van een warme slaapkamer…

Hier is het snachts altijd 20 tot 23 graden nooit kouder :thumbup:

@melanie wrote:

Hier is het snachts altijd 20 tot 23 graden nooit kouder :thumbup:




Meen je dit echt serieus?

Dat is toch vreselijk ongezond?



Ik kan mij er gewoon echt niets bij voorstellen he.

De hele dag een huis rond de 20-23 graden, zelfs als je slaapt. Ik krijg al migraine bij de gedachte… :slight_smile:

@Madre wrote:

@melanie wrote:
Hier is het snachts altijd 20 tot 23 graden nooit kouder :thumbup:




Meen je dit echt serieus?

Dat is toch vreselijk ongezond?



Ik kan mij er gewoon echt niets bij voorstellen he.

De hele dag een huis rond de 20-23 graden, zelfs als je slaapt. Ik krijg al migraine bij de gedachte… :slight_smile:




Ja, echt, heerlijk :wink:

anders vind ik het dus echt koud.

hier gaat 's nachts de verwarming naar 15 gr. Boven is het dan ook op de slaapkamers een graad of 14-15. Heerlijke slaaptemperatuur :thumbup:

Volgens het CB waar ik het een keer vroeg vertelde ze dat dit echt prima is. Te warm is gevaarlijker voor babies.

bij melinda op de kamer is het 18 graden…

Ze ligt in een pyama jasje …

En dan in de combisleeper met mouwen maar geen dekentjes

de verwarming beneden staat overdag op 20 graden.

Maar die verwarmt alleen beneden en niet boven dus.

Omdat wij beneden een houtkachel hebben en 's avonds flink stoken, slaat de verwarming niet aan. Op onze slaapkamer is het dan een graad of 11 en bij C. 13-15 graden. E. slaapt in het midden van het huis en heeft het rookkanaal op haar kamer en bij haar wordt het zo’n 17 graden.



Mijn moeder vertelde dat ze vroeger altijd wakker werd met ijs op de dekens. Ze woonden in een bakkerij en hadden geen centrale verwarming.

Lekker slapen met een kruik, lange onderbroek en dikke pyjama, lekker gezond :thumbup:

@Madre wrote:



De hele dag een huis rond de 20-23 graden, zelfs als je slaapt.


Hier is het volgens de babyfoon in Jinthe’s slaapkamer ook 20-22 graden, alleen vorige week was het 19 oid. En er staat toch echt geen verwarming aan in haar kamertje…wil ik het kouder krijgen, dan zou ik er een airco neer moeten zetten… Ik had het er graag wat koeler gewild (omdat ze 18 graden aanraden als ideale temperatuur), maar hoe ik dat dan zou moeten bereiken…?



Ze slaapt trouwens in romper met korte/zonder mouw, dunne pyjama, sokjes en slaapzak zonder mouwen.

Een dikke winterslaapzak (bijvoorbeeld de combi sleeper) is voor nu warm genoeg zonder deken. Ik legde er bij mijn kinderen soms een dun katoenen dekentje overheen voor het idee.



16 graden is prima, maar ik zou dus geen twee dekens over een dikke winterslaapzak leggen eerlijk gezegd. Dit is echt niet gezond.



Bij baby’s moet je aan het halsje voelen hoe hun temp. is toch?? Klammig is te heet, koel is te koud, het moet precies lekker aanvoelen. ik denk dat dit ook voor een dreumes opgaat.

@melanie wrote:

Hier is het snachts altijd 20 tot 23 graden nooit kouder :thumbup:


Echt waar Mel? Jee zeg dat is het bij mij in de huiskamer overdag

nog niet eens …



Ik heb 's-nachts boven het raam op een kiertje…lekker koud.

En bij de kinderen de roosters ook nog lekker open.

hier is het nu geloof ik 14 graden op de slaapkamer.

de ideale temperatuur op een slaapkamer is tussen de 15 en 18 graden.

Mijn meissie slaapt in een dunne(zonder mouw) slaapzak met een katoenen dekentje en een romper met lange mouw. Op haar slaap kamer is het 15 graden. Ze heeft nu s nachts ook een shirtje over haar rompertje.

ik heb eens op de thermometer gekeken in de kinderkamer en daar was het 19 graden

zal midden in de nacht vast wat kouder zijn dan staat de thermostaat ook lager

geen idee eigenlijk :shifty: maar boven staat er ip geen verwarming aan.

Op ze slaapkamer vindt ik hoe kouder hoe beter, ik slaap echt super slecht in een warme slaapkamer en wordt duf wakker met hoofdpijn.



Alleen op de slaapkamer van mijn zoon staat de kachel aan en is het standaart rond de 23 graden.

Hij slaapt in romper met lange mouw, slaappak met voetjes er aan + lange mouw, dikke winterslaapzak met mouw en dan daar over heen een deken + laken.

Menig van jullie zullen nu :shock: denken maar hij heeft een probleem met het vast houden van zijn warmte :slight_smile:

ondanks dit alles heeft hij een temp van net aan 36C

Dekentje wil Steven niet trapt net zolang tot hij er niet meer onder ligt. Hij heeft een slaapzakje met mouw niet echt dik, en daaronder een rompertje tot vorige week zonder mouw en nu rompertje met mouw maar das niet tegen de kou maar omdat hij zijn armen tot 2x toe helemaal heeft open gekrabt :cry: , weet 1 armpje van binnenuit uit zijn mouw te wurmen om zo te krabben. De verwarming staat wel aan maar erg laag geloof op 15 graden 's avonds, maar door de warmte overdag in huis, zal het wel niet afkoelen tot de 18graden, weet dit alleen niet zeker. Weet wel dat hij het warm genoeg heeft.