Hoe warm is het bij jullie boven op de slaapkamers?

Bij ons dochtertje is het nu 16 graden op haar kamer, is dat niet veel te koud?

Ze heeft twee dekentjes over een een dikke winterslaapzak met lange mouwen.

Wij hebben zelf een elektrische deken aan…



P.s. ik maak me hier druk over omdat M. afgelopen week longontsteking had/heeft.



Komende week kan het -10 worden:

Nederland begint de eerste dagen van het nieuwe jaar met ijskoude nachten.

Het KNMI voorspelt de komende week nachtelijke temperaturen die lokaal tussen de min 10 en min 15 graden Celsius.

laatst was het bij de jongste op de slaapkamer 14 graden in de ochtend.

Hij sliep er niet minder om.

Hij heeft alleen een winterslaapzak met lange mouwen aan, meneer wil geen dekens :roll: . Hij heeft nu wel voor het eerst EN een pyjama EN een romper lange mouw eronder aan.



Op zolder is het nog een slagje kouder, daar draai ik altijd wel even met zulke kou voor het slapen gaan de verwarming heel ligt open. Zolang wij beneden zijn en de thermostaat aan staat verwarmt het daar dus nog een beetje door.

@mamaMarije wrote:

laatst was het bij de jongste op de slaapkamer 14 graden in de ochtend.

Hij sliep er niet minder om.

Hij heeft alleen een winterslaapzak met lange mouwen aan, meneer wil geen dekens :roll: . Hij heeft nu wel voor het eerst EN een pyjama EN een romper lange mouw eronder aan.



Op zolder is het nog een slagje kouder, daar draai ik altijd wel even met zulke kou voor het slapen gaan de verwarming heel ligt open. Zolang wij beneden zijn en de thermostaat aan staat verwarmt het daar dus nog een beetje door.




M’n dochter heeft romper met lange mouwen + pyjama & slaapzak met lange mouwen… :oops:



M’n Ma wees me er op hoor dat het daar zo koud is en zij heeft paar dagen geleden die extra deken geintroduceerd.

Hoi hoi



Hier is het boven ook 16 graden.

Y.ara ligt in een pyjama onder een 4 seizoenen dekbed.

T.hije ligt er sinds kort ook onder. Hij heeft nog een dunne slaapzak erbij aan, want T.hije ligt veelal boven het dekbed.

T.hije heeft het raam ook nog op een kiertje. Bij Y.ara moet die weer dicht.



Whahahaah we slapen zelf onder een enkele dekbed en ik in pyjama en Erik de bikkel gewoon in z`n boxer :shock: :shock: :shock:

We hebben het raam ook nog een end openstaan :lol:

@schoen wrote:

Hoi hoi



Hier is het boven ook 16 graden.

Y.ara ligt in een pyjama onder een 4 seizoenen dekbed.

T.hije ligt er sinds kort ook onder. Hij heeft nog een dunne slaapzak erbij aan, want T.hije ligt veelal boven het dekbed.

T.hije heeft het raam ook nog op een kiertje. Bij Y.ara moet die weer dicht.



Whahahaah we slapen zelf onder een enkele dekbed en ik in pyjama en Erik de bikkel gewoon in z`n boxer :shock: :shock: :shock:

We hebben het raam ook nog een end openstaan :lol:




aaaaaaah koud! :shock: :hand:

Ik slaap zelfs nu nog met het raam open.Bij de kids is het ook vrij fris, maar nog trappen ze de dkeen weg omdat ze het warm hebben…

Hoi,



Hier is het nu 17 graden op de kamer van Matthijs en hij slaapt in een slaapzak met mouwen. En hij ligt op de dekens, hij wil niet ondergestopt worden! :shock: En meneer slaapt prima, heeft het niet koud, warme nek. Asl wij gaan slapen dan stop ik hem wel onder de dekens, maar dit is dan ook maar een deken.

Dus ik denk dat het niet te koud is op de slaapkamer van je dochter. Als het nog kouder word dan kun je haar ook nog een romper met lange mouwen aangeven.

En longontsteking wordt niet veroorzaakt door kou. Hoe is het nu met je meisje? Beterschap.





Groetjes Moon.

@Moon78 wrote:

Hoi,



Hier is het nu 17 graden op de kamer van Matthijs en hij slaapt in een slaapzak met mouwen. En hij ligt op de dekens, hij wil niet ondergestopt worden! :shock: En meneer slaapt prima, heeft het niet koud, warme nek. Asl wij gaan slapen dan stop ik hem wel onder de dekens, maar dit is dan ook maar een deken.

Dus ik denk dat het niet te koud is op de slaapkamer van je dochter. Als het nog kouder word dan kun je haar ook nog een romper met lange mouwen aangeven.

En longontsteking wordt niet veroorzaakt door kou. Hoe is het nu met je meisje? Beterschap.





Groetjes Moon.


Waar dan door?

Ze knapt wel aardig op nu. Morgen nog een keer een shotje amox en dan is de kuur op. Gelukkig, want wat moet ik een strijd aangaan met haar om het er in te krijgen!! :cry:

Ik laat haar voor de zekerheid maandag nog wel een keer beluisteren bij de huisarts. Ze hoest al wel veel minder hoor en heeft weer normale temp en eetlust.

Bedankt voor het vragen!

Hoi,

Hier slaapt onze dochter met een pyjama en een dekbedje. Vaak ligt ze er half onder want dan vind ze het te warm. Normaal staat er geen verwarming aan maar nu de wind op haar raam staat, staat de verwarming een heel klein pietsie open.



Longontsteking wordt veroorzaakt door een virus. Mijn buurmeisje had er net voor de kerst last van. Die heeft nu ventolin gekregen als ondersteuning. Er zit cara in hun familie.



Sterkte maandag. Hoop dat de longontsteking weer weg is. :thumbup:


Longontsteking (pneumonie) is een ontsteking van de longblaasjes en het omringende weefsel. Een longontsteking ontstaat meestal na besmetting met een bacterie of virus en is dikwijls het gevolg van een verkoudheid of griep. Het is van belang dat de ziekte tijdig onderkend wordt, aangezien de longblaasje flink aangetast kunnen worden waardoor de longinhoud steeds kleiner wordt.

@Anita-1982 wrote:

@Moon78 wrote:
Hoi,



Hier is het nu 17 graden op de kamer van Matthijs en hij slaapt in een slaapzak met mouwen. En hij ligt op de dekens, hij wil niet ondergestopt worden! :shock: En meneer slaapt prima, heeft het niet koud, warme nek. Asl wij gaan slapen dan stop ik hem wel onder de dekens, maar dit is dan ook maar een deken.

Dus ik denk dat het niet te koud is op de slaapkamer van je dochter. Als het nog kouder word dan kun je haar ook nog een romper met lange mouwen aangeven.

En longontsteking wordt niet veroorzaakt door kou. Hoe is het nu met je meisje? Beterschap.





Groetjes Moon.


Waar dan door?


Een virus.
Heeft niets met het weer of aankleden oid te maken.
Laatst nog een heel artikel over gelezen.

Ik snap er helemaal niks van.

Ik heb net in augustus nieuwe kunsstof kozijnen gekregen met dubbelglas.

Maar bij mijn kids op de kamer is het maar 9 graden :S

Een longontsteking wordt veroorzaakt door een bacterie of een virusinfectie. Bij jouw dochtertje is er blijkbaar een bacterie bijgekomen, vandaar de antibiotica. Een te warme slaapkamer is overigens ongezond, een lekker koele kamer is juist heel gezond om in te slapen.

Hoe dan ook, veel beterschap voor je dochter :hug: ! En fijn dat het morgen de laatste dag is dat je het drankje erin moet wurgen, heel vervelend is dat, ben blij dat het hier al een tijdje goed gaat.



Een verkoudheid wordt overigens ook niet door kou veroorzaakt, dat is echt een heel hardnekkig fabeltje. Het zijn virussen die dit veroorzaken, en helaas komt er soms door de verminderde weerstand een bacterie bij die een infectie veroorzaken. Het enige wat echt het beste helpt om verkoudheden etc. zoveel mogelijk te voorkomen is vaak de handen wassen, omdat het virus via handen weer overgebracht kan worden naar anderen (evenals door speeksel en adem).

Hahaha allemaal tegelijk :mrgreen:

@mamavb wrote:

Ik snap er helemaal niks van.

Ik heb net in augustus nieuwe kunsstof kozijnen gekregen met dubbelglas.

Maar bij mijn kids op de kamer is het maar 9 graden :S




Zijn de muren ook goed geisoleerd? Want anders kan het zijn dat de warmte via de muren makkelijk kan ontsnappen.

Longontsteking wordt over het algemeen veroorzaakt door een bacterie of virus. En die zweven overal in de lucht.

Fijn dat het al wat beter gaat met je dochter. Heeft ze geen antibiotica drankje gekregen? Die zijn meestal wel zoet. Maar niet ieder kind vind dat lekker.



Groetjes Moon.

@Moon78 wrote:

Longontsteking wordt over het algemeen veroorzaakt door een bacterie of virus. En die zweven overal in de lucht.

Fijn dat het al wat beter gaat met je dochter. Heeft ze geen antibiotica drankje gekregen? Die zijn meestal wel zoet. Maar niet ieder kind vind dat lekker.



Groetjes Moon.


Ja die heeft ze, mierzoete rotzooi: Amoxicilinne.

Die heb ik “vroeger” ook wel gehad, ik vond hem ook vies dus ik snap Marith wel… :shifty:



Marith houdt niet van zoet, wel van hartig.

Ze moeten antibiotica met smeerkaas smaak maken misschien !!

Zorg met deze kou dat het niet kouder word dan 18 graden op haar kamer. We hebben stadsverwarming dus kan elke kamer appart regelen.

oei geen id eigenlijk… de kachels staan daar gewoon dag en nacht aan en beneden staat hij op 21 graden dus hoeveel het is op hun kamer :think:



op onze slaapkamer hebben we geen kachel aan kan ik zeer slecht tegen dan krijg ik direct keelpijn :thumbdown:

Ja ik heb de verwarming nooit aan boven bij de kids ook niet.

En overdag uiteraard de hele dag luchten.

Maar goed dan vind ik het nog koud.

Het is nu 7 graden op mijn zoon zijn slaapkamer.