Wij draaien hier de verwarming snachts altijd terug naar 15 graden. Smorgens is het met dit weer 17 graden als we beneden komen.
Vraag me af of dit een normale temperatuur is met dit weer, of hebben we een slechte isolatie?
16 graden en een tochtig huis.
De verwarming gaat hier 'snachts en als we niet thuis zijn (of als het niet koud genoeg is) helemaal uit. En zelfs nu slaap ik nog met mijn raam open.
In de ochtend gaat ie een uurtje aan. En als ik thuis kom met de kinderen tegen 6-en gaat ie een uurtje aan.
Verder alleen overdag als we thuis zijn en het koud hebben. Meestal dus alleen als de kinderen thuis zijn. Als ik alleen thuis ben heb ik hem vrijwel nooit aan staan.
Het is dit jaar wel een heel stuk milder dan vorig jaar, want toen had ik de verwarming vaker aan staan, en ook langer.
hier is het ;s ochtends 16 omdat de verwarming op 16 staat… maar zouden we em lager zetten dan zakt ie nog verder! het is hier al snel 14 graden als je de verwarming uit doet…
Wij hebben wandverwarming dus continu een vaste temperatuur, heerlijk warm als je beneden komt. Je kunt uiteraard wel per kamer de temperatuur stellen.
volgens mij hebben jullie dan redelijke isolatie hoor, wij echt slechte en als de verwarming uitstaat is het hier 15 graden, bij Elise staat soms zelfs vocht op het raam :? Hier staan in de slaapkamers dus verwarming aan, anders is het vooral in de kamer van Elise / Jesse echt niet uit te houden, veel te koud voor ze! De verwarming staat dan wel licht aan hoor, op stand 2/5 ( wij hebben termostaatknoppen op de verwarming )
ah kijk, dat is goed om te horen, zo gek is het dus nog niet bij ons thuis.
Ja vorig jaar werd het ook wel erg koud soms hoor, 15 graden omdat ik hem daarop had staan, maar toen vroor het ook wel heel erg.
Ik geloof dat ie op 17,5 staat. 's ochtends gaat ie om 7 uur aan op 20 graden.
overdag 20 en 's nachts gaat hij op 17,6
Ik zet hem op 17.5 savonds en dan is het sochtends dus ook 17.5 en das al best brrrr want wij hebben een koud huis
Hier is ons huis 15,5 graden want lager kan die niet.
Overdag gaat de verwarming op 18 graden en als hub thuis is 21. De koukleum :inlove:
Wij wonen in een flat vol bejaarden, die stoken zo hard dat wij de verwarming niet eens aan hoeven doen :mrgreen:
We hebben overigens geen thermometer liggen, dus ik heb geen idee hoe warm het hier nu is.
wij hebben vloerverwarming en die staat in de winter constant aan
hier gaat die snachts naar 17 graden, overdag naar 18-19 en als lief thuis komt naar 20,5 liefst heeft hij 21 8) maar dat vind ik veels te warm. werken we beide dan blijft ie op 17 staan.
Hier gaat ie in de nacht naar de 17,5 graad en het wisselt of de kamer ook idd zo fris wordt. In principe gaat ie automatisch rond 22.30 naar de nachttemp voor het geval we het vergeten. Wat het in de ochtend is weet ik niet want hij gaat ook automatisch om 7.00 weer aan. Wanneer ik tegen half 8 beneden ben dan is het dus ook weer ‘gewoon’ 20 graden. Dat maakt dat ik denk dat het niet veel kouder dan een graad of 19 wordt.
Het huis is wel beter geisoleerd dan het was. Toen we hier kwamen wonen zat er boven nog enkel glas in. Stond dus in de winter ook niet enkel condens op de ramen maar soms zelfs ijs. :o Beneden en boven ligt er op de vloeren nog heel ernstig jaren 70 kurk. Heeft als groot voordeel dat we geen ondervloeren nodig hebben en het extra isoleert. Vorig jaar gelukkig de kans monetair gezien om dubbel glas te plaatsen, boven maar ook op zolder. Nu blijft het boven zelfs aangenaam. De radiatoren staan op net iets doorstromen en verwarmen dus niet echt. Het is op de slaapkamers (via babyfoon zie ik dat) een graad of 18/19. De nieuwe CV zal vast ook helpen. Er staat eindelijk weer meer druk op de kraan beneden en ik krijg ook weer warm water in de keuken. :dance:
Als alles volgend jaar goed verloopt qua werk en inkomen staat er nog 1 ding op de planning en dat is de zolder aanpakken. Een werkkamer van maken annex logeerkamer. En dus ook gelijk het dak isoleren. En boven dan ook nog wat speciale folie (niet standaard te koop bij de doehetzelf zaken) achter de radiatoren plaatsen omdat dat koude plekken zijn.
Hier gaat de termostaat 's nachts naar 18. En smorgens zet ik hem weer naar 19 of 19,5c. 20 vind ik te warm :lol:
Man van mijn collega werkt bij een energiemaarschappij. Hij zegt altijd dat veel mensen de temp snachts te ver omlaag zetten, waardoor het veel kosten met zich meebrengt om smorgens de temp weer op prde te krijgen.
Het is goedkoper om snachts de temp rond de 17,5-18 te houden, dan ver omlaag te gooien, en weer hard opstoken.
Continu op 17 of 18 graden, de eerste die 's morgens opstaat doet de houtkachel aan. Boven blijft het dus 17 of 18 graden, beneden vaak 19 of 20, soms 22 als het ding echt flink opgestookt wordt.
Lager dan 17 of 18 wil ik niet, dan duurt het 's morgens zo lang voor het weer warm is met de houtkachel, en als ik de verwarming aan laat springen 's morgens om hem naar 18 te krijgen, schijnt dat duurder te zijn dan gewoon continu 18, dus dan maar zo
Bij ons gaat hij 's avonds naar 17,5 en dan is het 's morgens nog iets van 19 gr. We wonen in een nieuwbouwwoning (2,5 jaar).
Hier gaat 'ie 's nachts naar 15 graden. 's Ochtends is het hier dan meestal 16,5 graad.
Vorige winter hield ik de nachttemperatuur op 17, omdat het anders 's ochtends zo vreselijk lang duurde voordat het warm was. En dus ook meer energie kostte om de boel weer te verwarmen. Mochten we nu weer een koudere periode krijgen, dan doe ik dat weer.
Ligt eraan…overdag 21/22 graden s,avonds soms wel 23 of 24…
ik ben een echte kaukrimper
S,nachts staat hij op 21 of 22