Hoe vette frituurpan schoonmaken?

Mijn frituurpan is baggervet, aan alle kanten totaan de onderkant toe. Maar hoe krijg ik deze nou weer makkelijk schoon? Ik heb al met heet water en Muscle geprobeerd, maar dat was geen succes. Heeft iemand een wondertip???



Groetjes,



Viratine

Met dasty ontvetter van de wibra. Werkt hier perfect! :thumbup:

ook hier is hij niet meer schoon te krijgen, we hebben hem ondertussen ook 3 jaar.

we hebben ook niet zon dure.

dus denk dat we gewoon een nieuwe kopen.

vaatwasblokje met gekookt water en dan poosje laten staan

Als 'ie uit elkaar kan, gewoon in de afwasmachine :thumbup:

en dan is je hele vaatwasmachiene vet :frowning: althans dat heb ik gehad, ding geleegd met keukenpapier alle restjes weg gehaalt en mijn machiene was gewoon bagger vet :frowning:



Vaatwasserblokje heplt bij mij helaas ook niet in de pan :frowning:



Kortom ik zit ook nog steeds te wachten op DE tip :slight_smile:

hmm gewoon na de winkel en een nieuwe kopen net zo duur als al die schoonmaak middelen :thumbup:

Beetje oxi action, laagje water, flink poosje laten pruttelen, en hij is zo schoon!

@Pleuntje wrote:

vaatwasblokje met gekookt water en dan poosje laten staan




Wij doen vaatwas blokje met water in de pan en dan de pan op de laagste temp aanzetten en laten borrelen en dan is ie weer sprankelend schoon!!!

En even elke keer als je je frituurvet vervangt eerst even zo schoonmaken helemaal top!

water trouwens tot minimaal erin stoppen want hij moet nog kunnen borrelen

Hier werkt dasty ontvetter van de Wibra inderdaad ook prima!

@Pleuntje wrote:

vaatwasblokje met gekookt water en dan poosje laten staan




Ja zo doe ik het ook alleen dan zet ik de pan gewoon aan.

10 min helemaal blinkend!!

al het vet eruit vegen ( de restjes natuurlijk, want het frituurvet heb je er al uit :wink: )

daarna zoveel mogelijk uit elkaar en hup de afwasmachine in :thumbup:

Ik gebruik ook altijd de dasty ontvetter van de wibra, wondermiddel! :thumbup:

Ik heb die vam mij laatse met terpentine schoongemaakt.

Het beste is om hem dan buiten schoon te maken vanwege de sterke geur en natuurlijk heel goed na schoonmaken.

Maar hij is weer helemaal vetvrij :mrgreen: Ziet er uit als nieuw.

Vanwege dat probleem kochten we elk jaar een nieuwe :oops: . Inmiddels hebben we een Actify en gebruiken we de friteuse niet meer, die Actifry gaat grotendeels gewoon mee in de afwas.

@SusanneB wrote:

Inmiddels hebben we een Actify en gebruiken we de friteuse niet meer, die Actifry gaat grotendeels gewoon mee in de afwas.




Wat is dat? :think: Nooit van gehoord.



Ik heb zo’n hekel aan dat ding schoonmaken. We gebruiken hem bijna nooit, en toch is ie altijd vies. Denk er ook over een nieuwe te kopen.

@Koda wrote:

@SusanneB wrote:
Inmiddels hebben we een Actify en gebruiken we de friteuse niet meer, die Actifry gaat grotendeels gewoon mee in de afwas.




Wat is dat? :think: Nooit van gehoord.



Ik heb zo’n hekel aan dat ding schoonmaken. We gebruiken hem bijna nooit, en toch is ie altijd vies. Denk er ook over een nieuwe te kopen.




http://www.tefalgezondenlekker.nl/producten_actifry.php

Het valt onder de noemer friteuse, maar eiegnlijk is het een multicooker…lees maar op de link. WIi gebruiken het ding dagelijks; gebakken aardappeltjes, krokante kipjes/vleesjes/visjes, hele visschotels, groente- en fruitgerechten, elke dag draait dat ding rond. Daarnaast kun je er bijna alles wat in de frietpan in klaarmaken maar dan zonder (of met heel weinig) olie… :inlove: hummie.

wij kopen elke 2 jaar een andere frietpan… Wel doe ik elke keer het mandje in de afwasmachine en als ik het frietvet verschoon ook de binnenpan in de afwasmachine…

Maar helemaal vetvrij krijg ik hem ook niet hoor…



grts patricia

Voor de binnenkant doen we altijd pan frituurpan vullen met water, vaatwastablet erbij en dan 10 minuten aanzetten op 180 graden…

Dan blinkt ie weer als nieuw :mrgreen:

De buitenkant doen we met Dasty ontvetter