Ik zou het 't liefste van de daken willen schreeuwen, maar dat leek me niet bepaald handig om op het dak te gaan staan.
Mijn ouders komen dit weekend op visite en blijven eten.
Ik ben iemand die altijd een lekker koekje/gebakje/taartje maakt voor bij de koffie.
Dus ik zat te denken om een klein taartje te maken met een zwangerschapstest (van marsepein), maar dat leek me toch niet zo gemakkelijk om te maken (zo’n held ben ik dan ook weer niet).
Het is voor ons de laatste, dus van ons zullen ze dan ook niet meer dit soort berichten krijgen. Dus ik wilde er wel iets speciaals van maken.
Hoe hebben jullie het aan ouders/familie verteld?
Heb je er iets speciaals van gemaakt? Of gewoon verteld?
Ik heb het gewoon verteld :lol:
Ik lees wel eens ideetjes van cupcakes/cake of slagroomsoesjes met gekleurde muisjes erop strooien.
Droge beschuiten bij de koffie? Als ze je dan vreemd aankijken zeg je gewoon dat ze de muisjes over een x maanden krijgen.
Haha die vind ik wel leuk!
Hier bracht sint een pakje mee voor baby waarop uiteindelijk een van de kids riep ooh die is vastbvoor de baby in mama’s buik! Was ook leuk maar heb je niks aan he :mrgreen:
Hier een shirt .
Over 36 weken, ben ik ook stoer.
Maar dan word ik wel gewoon grote broer.
Beetje cliche, veel mensen doen dat, maar toch…
Van die beschuiten is inderdaad wel erg leuk.
T-shirt had ik ook erg leuk gevonden, alleen heb ik al 3 kids. Dan wordt het wel weer een prijzig ‘grapje’.
Ik zag laatst bij onze bakker ook geboorte chocolades liggen… op zich ook wel leuk om op tafel neer te zetten bij de koffie.
Wij hebben iedereen gebeld (ouders en broers/zussen). :oops:
Mijn ouders hebben een fotowand… een soort van stamboom op de muur.
Dus bij de laatste zw.schap had ik de echo ingescand, tekstje eronder of er nog een plekje vrij was op de muur, in een zilveren lijstje (alle lijstjes op die muur zijn zilverkleurig, van heel strak tot bijna frivool dus gewoon eentje gekocht die wij leuk vonden).
Ingepakt en de kinderen (die het toen al wel wisten) hebben dat cadeautje aan mijn ouders gegeven.
Dat er ruimte was op de muur bleek uit het feit dat er direct een ander lijstje vanaf gehaald werd en de echo daar heeft gehangen tot de jongste geboren werd en er een ‘echte’ foto kon hangen :mrgreen: .
Toevallig kwam mijn broertje later binnenlopen, dus toen ging de oudste naar binnen en roste die echo weer van de muur ‘moet je kijken!’ dus die wist het ook.
De rest hebben we gewoon gebeld of kwam er in de weken erna wel achter.
Roan met een kaartje en 2 bijtjes en een mini bijtje, en zusje met een kaartje en een eendje eraan en de tekst vanaf mei ben ik niet meer in mijn eendje
Hier destijds twee witte T-shirts gekocht bij de Hans Textiel (maar kan ook Wibra of whatever zijn) en toen met transferpapier zelf een print gemaakt voor de voor en achterkant…
Wij hadden een lekker chocolaatje mee bij de koffie
Van die geboorte chocolaatjes.
Bij de laatste was dat de andere hebben we 2 x verteld toen de famillie bij elkaar waren van wegen een feestelijke gelegendheid. Mijn verjaardag en mijn ouders hun zoveel jarige bruiloft waar mijn directe schoonfamillie ook voor was uitgenodigd.
Bij de eerste heb ik een gedicht uitgeprint en in een lijstje gedaan en een boekje over opa en oma gegeven.
En bij de 2e hebben we grote zus een truitje aangetrokken met daarop dat ze grote zus werd…dat kwartje duurde wat langer om te vallen :mrgreen:
ik had met kerstmis een taart gemaakt voor bij de koffie. Ik had de bodem met blauwe en roze kleurstof gedaan en de rand bedekt met slagroom en blauwe/roze muisjes.
voor bij sf hadden we een roze/blauwe cake gebakken
Wat een leuke ideetjes allemaal!
En in jouw geval kun je misschien iets met een kwartetspel?
Gewoon gebeld en verteld…had ook hele plannen maar ik kon niet wachten :inlove: en ook veel te vroeg verteld, meteen op de dag na de positieve test :silenced:
Bij Naomi hebben we het rond Sinterklaas verteld.
We hadden de opa’s en oma’s een chocolade letter “O” gegeven.
En mijn zus de “T” van tante.
Deze keer wil ik een echo in een foto lijstje doen,inpakken en deze Naomi aan de opa’s en oma’s laten geven.
En een shirtje krijgt ze aan met “grote Zus”
We hebben het gisterenochtend verteld. :mrgreen:
We hadden geboorte chocolaatjes gekocht en bij de koffie op tafel gezet.
Ik zie mijn moeder kijken… en ze blijft kijken naar het schaaltje en ik hoor haar nog net niet denken.
Ze kijkt op… ‘Ben je zwanger? Echt?’ :mrgreen:
Ze was in eerste instantie helemaal verbaasd en reageerde dus ook behoorlijk verbaasd, maar al snel kwamen de vragen zoals wanneer ik was uitgerekend.
Het verbaasde was meer omdat mijn man een paar maanden geleden duidelijk had laten merken geen kinderen er meer bij te willen.
Ze hadden dit dus echt niet meer verwacht. :inlove:
Onze oudste vroeg waarom we baby chocolaatjes hadden, ik ben toch niet zwanger ofzo… :lol:
‘Nou eigenlijk wel…’ “Echt?” :mrgreen: (Trots koppie!)
Dochterlief rende vrijwel meteen naar boven en is met haar poppen gaan spelen, kwam naar beneden want zij was ook zwanger en ohjee haar baby werd al geboren. :lol:
Vooral de kinderen reageerden erg leuk en waren er meteen ONTZETTEND blij mee. :inlove:
Wat leuk Broekie
Ik werk samen met mijn vader en ik moest al gelijk zo spugen dat hij het gelijk doorhad… Dus ik had niet echt de kans om het te vertellen… haha
Mijn moeder heb ik het gewoon verteld maar dat was niet onze planning.
Mijn moeder kan soms aardig bemoeizuchtig zijn dus toen ik haar op een gegeven moment niet kon antwoorden en zij geen genoegen nam met een vaag antwoord, heb ik het haar maar gewoon verteld.
Mijn schoonouders hebben we anders gedaan.
Die hebben we op de koffie uitgenodigd, was met pasen en we zouden ook gaan barbequen.
Toen heb ik gewoon beschuit met muisjes op tafel gezet en gewacht of er een reactie kwam
Schoonmoeders reageerde er niet op maar schoonvaders begon te vragen tere ere van wat er beschuit van muisjes was. Dus wij “waarom zou je denken, wanneer geef je beschuit met muisjes”.
Mijn schoonmoeder zei eerst nog gewoon, ach omdat het lekker en pasen is. Die zocht er niet zoveel achter.
Nou uiteindelijk ging het kwartje vallen en toen nog maar bevestigd dat het echt betekende dat ik zwanger was.
We hadden gehoopt met de verjaardag van mijn vriend al uitslag te hebben op de testen en het dan te kunnen vertellen aan de rest maar helaas, dat werd een weekje erna.
We hebben toen een paar hele goede vrienden uitgenodigd en een cake besprenkeld met muisjes in blauw zowel als roze gegeven, die snapte het al snel.
En de rest hebben we via een leuk FB en SMS berichtje op de hoogte gebracht.