Hoe vertel je dat je zwanger bent??

IK kan uiteraard niet wachten tot wij blij nieuws kunnen brengen maar omdat we deze keer bewust zwanger willen worden vraag ik me dat af.

Vorige keer heb ik iedereen gewoon gebeld.

Ik was zelf nog in shock.

Deze keer (als die komt) willen we iets origineels.

iemand ideeen???

p.s onze jongens zijn te oud voor een thirt met tekst “ik ben blij, krijg er een broertje of zusje bij”

Bij mijn schoonouders hebben we babyslofjes ingepakt met een leuk kaartje (gedicht ) erbij.

mijn ouders heb ik het gewoon verteld.

mn zus: slab ingepakt :inlove:

Mn SO, kopie van de echo

owja mijn broertje had ik bij de jamin zo’n euhm kartonne snoepdoos in de vorm van een snoepje gekocht. En daarin een slabber, slofjes, speentje :inlove: Vond ie zoo leuk :smiley:

wij hebben de a.s opa’s en oma’s

het boekje opa en oma pluis gegeven

voor mijn zusje had ik de pil ingepakt

en gezegd dat zij hem mocht opmaken (gebruiken dezelfde)

omdat ik hem niet meer nodig had :mrgreen:

ik heb een foto gemaakt van onze positieve test en die via mms verstuurd…

Ik had een taart gemaakt van marsepein met erop

ZWANGER

06-04-10

een echo foto tussen de vakantie foto`s :mrgreen:

een EHBO doosjes gemaaken

een wit doosje met een groot rood kruis erop met daarboven EHBO.

aan de binnenkant stast dan Eerste Hulp Bij Oppassen :wink:

in het kistje en klein pampertje, speentje, spugdoekje etc… leggen :wink:

Wij hadden een dankje wel kaard gemaakt omdat mijn ouders onze trouw in hun tuin hebben gehouden.

En er stond ik dat we een heel klein kadeoo’tje voor ze hadden maar dat we hoopte dat het mooi en groot ging worden met wat hulp

dan een positieve test in een kleine envelop aan de zijkant geplakt :wink:

wij hadden bekers gekocht met de tekst mijn opa / oma is een kanjer. deze hadden we ingepakt en tegelijk gegeven.

de blikken die dat opleverde waren echt onbetaalbaar!!

Toen mijn zusjes en ik klein waren, hadden we een groot, dik boek van Jip en Janneke dat helemaal stuk gelezen is. We hebben mijn ouders hetzelfde boek, maar dan nieuw en dus heel ed gegeven met de mededeling dat zie die weer nodig gingen hebben. (De reactie van mijn vader toen ze hem uitpakte was ‘maar die hebben we al’. Het kwartje viel pas later. :mrgreen: )

Voor mijn schoonouders wilde ik eigenlijk het grote voorleesboek van opa en oma (oid), maar die konden we niet vinden. Uiteindelijk hebben we een grote bos bloemen gegeven, met daarin een kopie van de echo en een ooievaarsknuffeltje. Mijn schoonmoeder had zo iets van ‘leuk, een bos bloemen’, maar keek verder niet naar wat er in zat. Pas toen mijn man zei dat ze er in moest kijken, zag ze het.

Mijn ene zusje heb ik ook een knuffeltje van een ooievaar gegeven. Haar reactie ‘wat is dat?’, ik ‘een ooievaar’ en ze begreep er niets van. :wink: Mijn andere zusje zat in Amerika en ik stuurde haar de echo via Skype. Omdat mijn nicht ook zwanger was en ze dat al wel wist, was haar reactie ‘wat leuk, is die van …?’, ik ‘nee’, zij ‘van wie dan wel?’, ik ‘raad maar’, zij was stil en kon niemand bedenken. :mrgreen: Pas na heel lang nadenken was het heel voorzichtig ‘is ie van jou?!’. En toen ik ‘ja’ zei, was haar reactie ‘ik geloof dat ik moet huilen’. :inlove: :mrgreen: Bij mijn schoonzus en zwager zei mijn man iets van ‘we hebben nieuws, raad maar’. Waarop mijn schoonzus niets wist, maar mijn zwager meteen zei ‘jullie zijn zwanger’. :mrgreen:

Heel verschillende manieren dus. De één leuker dan de ander, maar vond het echt lastig iets echt leuks te bedenken…

Ik weet niet hoe oud je jongens zijn, maar misschien kun je toch iets anders leuk met hun bedenken?

Mijn zus had bij de tweede 3 chocoladeletters ingepakt (was rond Sinterklaas). Wij moesten toen puzzelen. Het waren de z, u en s. Haar dochter bleek dus zus te worden :inlove:

@babs83 wrote:

wij hebben de a.s opa’s en oma’s

het boekje opa en oma pluis gegeven

Hier t zelfde :wink:

Wij hadden champagneglazen laten graveren met voor ieder de passende tekst erop (Opa, Oma, Oom, Tante) en een ooievaar met een baby op de rug. Daarnaast hebben we mn ouders een ingelijste echo gegeven.

Bij B’Elanna weet ik het eigenlijk niet meer zo, wel dat het op vaderdag was… :oops:

Mijn broer had het jaar daarvoor ons idee gepikt… Dat hebben we wel bij mijn schoonmoeder gedaan… Mok gekocht met oma erop…

Helaas pakte het daar helemaal niet leuk uit…

Benthe werd bij opa en oma en mijn schoonmoeder het vierde kleinkind, dus ik had een collage gemaakt met foto’s van mijn eerste neef (voor mijn ouders), B’Elanna en mijn jongste neef en in het vierde vakje stond KWARTET!!!

De blik van mijn ouders was onbetaalbaar…

Mijn schoonmoeder hebben we het maar even niet over :wink:

Mijn moeder de dag voor moederdag gezegd dat ze alvast een klein cadeautje kreeg voor moederdag. Daarin twee mini witte sokjes, ze had het meteen door.

Aan mijn vader tijdens een wandeling op moederdag verteld, heel stiekem, zodat mijn broertje en zusje niks zouden horen (ik was bang dat als zij het al met 4 weken wisten ze hun mond niet konden houden).

Mijn schoonouders gewoon gezegd.

Mijn broertje en zusje allebei een kaart en daarop namens het kindje geschreven dat ze in januari oom en tante genoemd zouden worden.

@tweelingmoeder32 wrote:

IK kan uiteraard niet wachten tot wij blij nieuws kunnen brengen maar omdat we deze keer bewust zwanger willen worden vraag ik me dat af.

Vorige keer heb ik iedereen gewoon gebeld.

Ik was zelf nog in shock.

Deze keer (als die komt) willen we iets origineels.

iemand ideeen???

p.s onze jongens zijn te oud voor een thirt met tekst “ik ben blij, krijg er een broertje of zusje bij”

Een leuke echofoto in een leuk klein fotolijstje als cadeau geven…(ingepakt)

Bv aan je ouders of schoonouders enz…

Groetjes

@#puk# wrote:

Ik had een taart gemaakt van marsepein met erop

ZWANGER

06-04-10

dat is een leuk idee!

Wij gaan dit weekend onze beste vrienden, oma en tante vertellen dat we zwanger zijn. We gaan verhuizen en geven iedereen gewoon een gemixte beschuit met muisjes 's ochtends!

:smiley:

Heb bij mn oma een brood in de oven gestopt met daarin een echo.

Ze snapte het niet helemaal toen ik zei dat er brood in de oven was, maar toen ze het pakte en de echo zag was ze blij verrast :slight_smile: