Hoe vermoord ik de buurvrouw

haar berkenbomen :roll: (nou ja, het is wel een heks maar zo erg is het nou ook weer niet).



Ik word gek van die dingen, het wordt nu minder, maar het lijkt wel of het sneeuwt hier als je vanaf augustus in de tuin zit, kan achter geen raam of deur open zetten want dan komen die vliesjes binnen dwarrelen en dat zit echt overal! Er valt niet tegen op te stofzuigen! En het leuke is, voor heeft ze er ook eentje staan en de overburen ook, dus daar hetzelfde verhaal! :wall:. En ze staan allebei ook nog eens zo dat zij er eigenlijk weinig last van heeft en wij dus wel (dicht tegen de erfgrens) maar al zo lang dat je er niks meer mee kan. Twee jaar geleden hadden we zo’n groot zwembad staan, dat hebben we van ellende in augustus maar weggehaald want dat lag helemaal vol met die vieze dingen die dan ook aan je lijf blijven plakken.

:silenced: gaatje in de stam boren en diesel in spuiten :silenced: :oops: :shifty:

Arme boom :frowning:

@Angel & Luna wrote:

:silenced: gaatje in de stam boren en diesel in spuiten :silenced: :oops: :shifty:


Of azijn!!

Oh zo herkenbaar. Hier ligt ook alles vol met die dingen.



Ben maar gestopt me er druk om te maken.

Ook onze buurvrouw heeft zo’n boom en als we de ramen open zetten dan ligt het spul door het hele huis. Maar dan pak ik de stofzuiger en is het weer weg. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om die mooie boom om zeep te helpen.

dat heet gewoon “de natuur”.

Nou sorry maar zij heeft de bomen zo gezet en inmiddels ook zo gesnoeid dat ze er zelf geen last van heeft en wij dus wel. Bovendien hoort een boom die 2x zo groot is als mijn huis niet in een kleine achtertuin maar in het bos naar mijn mening.

Geen idee, maar die dingen zijn verschrikkelijk! Ik kan de ventilator van mijn auto niet aan doen zonder helemaal onder geblazen te worden :wall: . In huis zit het ook overal. Heerlijk in bed :roll:

wij hebben ook last van de buren de bomen

maar ja moeder natuur

hier voor staan 2 berkenbomen

wij worden er niet goed van maarja die bomen stonden er eerder toen we hier gingen wonen

af en toe denken sla de bliksem erin want we lopen alles naar binnen en de slaapkamers ook via de ramen die open staan

ps je kan ook de woningbouw of gemeente een brief schrijven

uhhhm, wat dacht je van gewoon de motorkettingzaag? Dan is het boompje in no time “down”. 8) :lol:



Ik heb hier ook nog een boom in de weg staan. Hij staat scheef , in de weg en hij geeft een enorme bende. Maar vriendlief wil hem niet kwijt. (nee, hij veegt ook nooit de zooi op :mrgreen: )

zou je het niet met haar kunnen bespreken?

Nee Ziet ze is alleen en wat ouder, ze gaat dat ding niet laten weghalen, hij staat achter ook nog eens direct aan het water. Sinds wij een schutting in onze tuin hebben gezet is ze boos op ons en doet ze haar best om bijv. onze was of visite nat te sproeien met water uit de sloot als ze haar plantjes water geeft. Maar ja, ik had geen zin om in de kijkerd in mijn tuin te zitten, de honden aan de lijn en al helemaal niet om haar en haar vriend in ehm nou ja rare kleding (of zonder :sick: ) te zien in hun tuin :shock: . Dus een praatje met haar dat gaat hem niet worden… (gelukkig gaat het met haar andere buren net zo, dus het ligt echt niet alleen aan ons!)

Wat vervelend!!

Ik zou de boom niets aandoen, die kan er immers ook niets aan doen dat die daar geplant werd.



Ik zou de gemeente ofzo eenz opbellen voor informatie.

Of snoei alles wat aan jou kant hangt.



Wij hebben hier zo’n achterbuurvrouw. Hele (lange) tuin staat vol met grote bomen. Van de zomer lagen er allemaal pruimen bij ons in het paadje en achter de garage. Denk je: leuk toch, maar nee dat ging stuk en door de hitte ging dat stinken en kwamen er veel wespen op af. toen ik het zat was en alles geplukt heb wat er over heen hing was ze boos. Dat deed ik toch niet zomaar?? Heb haar toen uitgenodigd om eens bij ons koffie te drinken in de tuin zodat ze de geur kon ruiken. Maar dat wou ze niet, maar ze heeft er daarna niet meer over gehad. Ik kon daarna plukken wat ik wil.

De rest van de bomen verliest nog wel eens zijn takken en dat ligt dan ook midden op het achterpad. Als er iemand met de auto langs wil moet die eerst uitstappen, tak wegleggen en weer instappen. Niet zo veel werk, maar vervelend is het wel dat je last hebt van andermans bomen.

ALs het erg waait hou ik ze echt wel in de gaten. Als die ene omvalt dan ligt die op mijn huis. Niet zó’n fijn idee :think:

vervelend inderdaad…

misschien eens met de andere buren overleggen?

samen sta je misschien sterker?

Gemeente doet er niks aan en woningbouw ook niet, de andere buren hebben geen last van haar boom. De berk achter heeft ze laten snoeien tot hoog in de stam, de takken aan haar kant van de tuin. Aan onze kant hange ze nog wat lager. De berk voor die bestond uit een aantal takken en daarvan heeft ze een hele grote stam aan haar kant weg laten halen, het ding staat nu schuin onze kant op en heeft nog 3 grote dikke stammen over. En dan vond ze het gek dat hub commentaar daarover gaf want ze dacht dat we wel blij zouden zijn dat hij gesnoeid werd…

Bij mn ouders naast hebben ze een grote dennenboom staan. Ding staat precies naast hun schutting. Hij is iets groter als het huis van mn ouders en als je in de dakkapel staat kun je bijna de takken aanraken. :? De hele tuin ligt vol dennennaalden en de honden nemen die mee naar binnen. Behoorlijke irritant dus!

Mijn ouders hebben met hun gepraat omdat het steeds erger wordt (boom wordt oud) nu hebben ze de dode takken onderaan eraf gehaald. Ze wilden hem liever niet weg halen maar als het niet anders was dan zouden ze dat evt wel willen doen.

‘Gewoon’ het met de buurvrouw overleggen en evt de andere buren ook meenemen. Maakt meer indruk 8) Wil ze niet stuur je haar een brief. (Kopie bewaren misschien als het zo ver komt dat je de gemeente kan laten zien wat je voor stappen al hebt ondernomen)

Succes

roestige spijker erin slaat



wat acuuzuur bij de wortels













veel succes…wij hadden ook zo’n lastige boom…gelukkig werd hij zelf ziek en moest eruit :dance: