Hoe ver van te voren uitnodigen?

Hier een grote familie, dus veel neefjes en nichtjes. Meeste uitnodigingen komen rond 1/2 weken vantevoren. Meestal ook gewoon op de eigen verjaardag. Kan je dan kom je, kan je niet meld je je even af. Zo gaat het meestal ook met de verjaardagen van kindjes van vrienden.

Doordeweeks ga ik alleen met de kinderen, of alleen met de jongste. Als ik werk, sla ik de verjaardag over, of ik ga even 's avonds als het kindje al wat ouder is. Dan stuur ik wel een kaartje.

Bij familie breng ik wel nog een cadeautje.

Onze oudste dochter is vaak in de zomervakantie jarig. Ook dan komen er veel mensen niet. Soms laten ze ook niets meer horen, dat vind ik dan wel jammer. Kaartje sturen is toch het minste wat je kan doen! Maar ik snap wel dat je er niet voor thuis blijft van vakantie!

Liesbeth, dat vind ik er dan wel weer een beetje aan liggen om wie het gaat ( thuisblijven ivm verjaardag ) Ons zoontje is van 22 september en schoonmoeder ging vorig jaar toen hij geboren werd toen op vakantie ( Je loopt toch nooit overtijd :roll: ) Nu is een bevalling lastig rekening mee te houden hoor, en al met al is ze idd nog thuis geweest toen hij geboren werd… Ze vertrok de dag na zn geboorte en heeft hem dus alleen toen hij 1 dag was gezien. Nu dit jaar weet ze dus zn verjaardag en gaat ze weer rond die tijd op vakantie, terwijl ze eigenlijk nergens rekening mee heeft te houden (ze kan bij wijze ook een week later, 3 dagen later, enz )

Ze moet dat zelf weten natuurlijk ( zelf is ze een week later jarig en die viert ze altijd op vakantie: dus niet) maar vind het wel jammer. Het kereltje word 1, toch wel een big deal vind ik :think: Zeker aangezien ik weet dat ze dit de komende jaren nog wel blijft doen, vind ik het wel jammer :frowning:

Maar goed: het is haar keuze hoor, zou het alleen wel leuk voor hem vinden als Oma en Bompa bij zijn verjaardag zijn…

Wij vieren het in het weekend. Vorig jaar was dat het weekend er voor (4 maart) en het jaar daarvoor op R. zijn verjaardag. (op een zondag.)

Wij vieren het namelijk nu in 1x.

Uitnodigingen meestal 1 maand van te voren. Per mail, maar meestal mondeling al wat laten horen.

Dit omdat vele van verder komen.