Ik ben benieuwd hoe lang van te voren jullie je familie en vrienden uitnodigen voor een verjaardag (hetzij van jezelf of van je kinderen)
Zelf stuur ik meestal de ‘uitnodiging’ (mailtje, app-je of persoonlijk gesprekje) een week of drie van te voren. In mijn opinie hebben mensen dan dus ruim van te voren de uitnodiging ontvangen.
Veel van de mensen in mijn omgeving (Vriendinnen, broer) doen dit echter altijd veel later. Zo krijg ik dus net weer een smsje van mijn vriendin die aanstaande zaterdag de verjaardag van haar dochter viert. Over anderhalve week is de zoon van een ander dinnetje jarig en ik weet nog steeds niet wanneer ze het viert. Ik heb nog een vriendin die het ook bij elke verjaardag pas uiterlijk een week of anderhalf van te voren meldt.
Bij het dinnetje die vanochtend sms-te heb ik dus gisteren maar even een berichtje gestuurd, want ik zag de bui alweer hangen dat ik wéér niet kan. En zo is het dus ook. Ze antwoordde vanochtend dat het dus zaterdag vanaf 11:00 uur is en ik kan niet. Sas heeft op zaterdag van 10 tot 12:10 musialles en 's middags doen de dames mee aan de scholencross bij de atletiekvereniging. Zij wonen iets meer dan een half uur rijden van ons vandaan, dus gaan terwijl Sas les heeft lukt ook niet. Elke keer is er wel weer iets anders dat dan al gepland staat waardoor ik me óf in allerlei bochten moet wringen om er toch te kunnen zijn, of me af moet melden.
En nu vraag ik me dus af of het normaal is dat uitnodigingen zo laat pas worden gedaan of dat ik gewoon net hele bijzondere vriendinnen heb op dat gebied
Ik doe het 2-3 wk van tevoren!
ik stuur het ook altijd ong 3 weken van tevoren, zodat mensen die er graag bij zouden willen zijn hun agenda`s er nog op zouden kunnen aanpassen.
ik vind het ook lastig als ik het pas en week van tevoren hoor… hetzelfde geldt voor kinderpartijtjes op school
Wij meestal 1 a 2 weken vantevoren, al kan ik meestal al eerder een indicatie geven. Maar als mensen niet kunnen vind ik dat geen probleem hoor, pech. Ik verwacht ook niet dat ze er iets om gaan afzeggen ofzo.
Wij nodigen ook alleen familie uit en heeeel naaste vrienden, de rest van de vrienden niet. Wij lopen zelf ook geen kinderverjaardagen af overal.
Toevallig heb ik ze vandaag de deur uit gedaan, wij vieren het de 21e voor Fenne. Aan familie hebben we het wel al eerder mondeling gezegd, maar nu dan vandaag voor iedereen de uitnodiging via de mail!
Ik stuur helemaal geen uitnodigingen. We vieren het altijd op de dag zelf. En als het anders is zoals deze keer voor mijn zoon dan een paar dagen van te voren. Nu dus afgelopen vrijdag gebeld dat we het niet de zondag vieren maar pas de vrijdag erna. ( dus 5 oktober gebeld dat we het niet op 7 oktober vieren maar pas op 14 oktober.)
Je weet toch wanneer iedereen jarig is? Dan houd je die dag vrij lijkt me. En asl mensen het altijd in een weekend vieren en je plant iets voor het weekend voor of na de verjaardag dan kun je toch zelf even contact opnemen? Dat lijkt me de basis van een goede relatie met mensen.
Tenzij het een sportwedstrijd of muziekoptreden is plannen we alles om de verjaardagen heen. Over het algemeen houden we er ook rekenig mee met de vakanties.
Ik vind 3 weken van te voren al een uitnodiging verwachten raar. Ook voor de kinderpartijtjes op school. Op maandag de kaartjes mee als op zaterdag het feestje is. En dat is nooit een probleem.
we vieren het op de dag zelf, dus kort van tevoren. we doen wel iedereen eeen berichtje.
anders combineren jij daar, ik hier oid…
Wij vieren ook op de dag zelf. Heel soms willen we die van ons wel eens op een andere dag vieren als het beter uit komt, maar dat laten we 2 weken van te voren ongeveer weten.
Wij vieren het ook op de dag zelf van de kinderen en iedereen weet wanneer ze jarig zijn en anders spreek de gene nog wel die het niet meer weet. Onze verjaardag doen we altijd samen en die uitnodigingen stuur ik ong 2 weken van te voren
Ik stuur altijd 3 a 4 weken van te voren een berichtje en vraag mijn man dan zijn familie ook uit te nodigen. Dit vergeet hij meestal waardoor hij ze meestal pas een week van te voren uitnodigt. Op zich een mooie bijkomstigheid dat ze dan niet altijd kunnen
Ik wring me niet in bochten en als mensen ons niet op tijd uitnodigen al zeker niet. Als ik het op tijd weet, probeer ik wel wat te regelen, maar als het te veel gedoe is, komen we op een ander moment. Voor kinder verjaardagen doe ik wel meer moeite.
Een week of 2.
maar het ‘probleem’ in deze is dat deze vriendin het niet ‘altijd’ op de dag zelf, of de zaterdag/zondag ervoor/erna doet… Ik kan er dus niet op rekenen wanneer het is.
En als je niet-‘eigen’ verjaardag, op de dag zelf is, neem je er dan vrij voor als het een werkdag is? Of kom je dan later? En als jij het zelf op de dag zelf viert, laat je dan al de mensen die niet kunnen een andere keer komen
Op een werkdag nemen we geen vrij, wel houd mijn man er rekening mee dat hij niet heel ver in het land zit. Doordat ik zelf niet buitenshuis werk kan ik altijd na schooltijd direct. En meestal zorgt mijn man ervoor dat hij ook rond 1600 op het feestje kan zijn. We blijven dan eten en gaan rond 1930 weer naar huis.
De mensen komen hier niet op een andere dag. Alleen bij mijn schoonzusje die 200 km van ons vandaan woont maken we een uitzondering. Ze komen altijd op zondag na de verjaardag.
Volwassen verjaardagen vieren we 's avonds zonder kinderen voor vrienden en natuurlijk komt mijn zusje al 's middags met haar kinderen. Gelijk met opa en oma.
@ariel wrote:
Ik stuur helemaal geen uitnodigingen. We vieren het altijd op de dag zelf. En als het anders is zoals deze keer voor mijn zoon dan een paar dagen van te voren. Nu dus afgelopen vrijdag gebeld dat we het niet de zondag vieren maar pas de vrijdag erna. ( dus 5 oktober gebeld dat we het niet op 7 oktober vieren maar pas op 14 oktober.)
Je weet toch wanneer iedereen jarig is? Dan houd je die dag vrij lijkt me. En asl mensen het altijd in een weekend vieren en je plant iets voor het weekend voor of na de verjaardag dan kun je toch zelf even contact opnemen? Dat lijkt me de basis van een goede relatie met mensen.
Tenzij het een sportwedstrijd of muziekoptreden is plannen we alles om de verjaardagen heen. Over het algemeen houden we er ook rekenig mee met de vakanties.
Ik vind 3 weken van te voren al een uitnodiging verwachten raar. Ook voor de kinderpartijtjes op school. Op maandag de kaartjes mee als op zaterdag het feestje is. En dat is nooit een probleem.
nou, dat zou hier wel een probleem zijn. beiden kinderen hebben sportles op zaterdag, ik draai regelmatig een vrijwilligersdienst die ik niet zomaar kan ruilen. we hebben de familie op afstand (beide kanten) dus zijn ook met regelmaat een weekend weg.
als er een verjaardag gevierd wordt hoor ik dat wel graag wat verder vantevoren. anders moeten mensen zich of in bochten gaan wringen (en dan weer anderen teleurstellen soms) of het feestje missen (wat voor kinderen zuur kan zijn).
zo lastig is het toch niet om 2-3 weken vooraf even een berichtje te geven (via een mailtje ofzo)?
Naar verjaardagen op de dag zelf gaan wij dus heel vaak/meestal niet als het doordeweeks valt. Ook niet als het van familie is. Of ik moet die dag overdag alleen met de kinderen gaan. Vriend neemt er iig geen vrij voor. 's Avonds neem ik al helemaal geen kinderen mee overigens. Ik ga ook niet later nog een keer.
Ik weet wanneer mensen jarig zijn. Valt dat doordeweeks dan vraag ik ze wanneer ze het vieren als ik niks hoor.
@Kittycat wrote:
Ik weet wanneer mensen jarig zijn. Valt dat doordeweeks dan vraag ik ze wanneer ze het vieren als ik niks hoor.
Dit doen wij dus over het algemeen ook.
Alleen als het vrienden in dezelfde stad zijn gaan we op een schooldag heen als de verjaardag op een schooldag valt.
ik doe een uitnodiging een week of 6 van tevoren melden aan iedereen.
wij gaan zelf nooit naar een verjaardag doordeweeks.
wij werken en ik ga er geen vrij voor nemen.
mijn man is vrachtwagenchauffeur,dus ook praktisch onmogelijk om doordeweeks ergens heen te gaan.
zelf doen wij het altijd het weekend ervoor of erna.
Het probleem zit hem nu dus in het feit dat ik me behoorlijk schuldig begin te voelen dat wij, vooral bij deze vriendin, zo vaak moeten afhaken omdat ik (in mijn ogen) zo laat hoor wanneer de verjaardag wordt gevierd. Het is niet dat we niet willen komen, maar ik heb ook een man met wisseldiensten, hij werkt dus om het weekend, en drie kids met buitenschoolse activiteiten: musicalles, zwemles, peuterspeelzaal.
Ik vind het zo lullig dat ik zo vaak niet kan. Ik vind eigenlijk ook dat ik, ondanks dat ik wel weet wanneer de kids jarig zijn, niet dan maar het weekend ervoor, erna en de dag zelf moet vrijhouden omdat wellicht op een van deze momenten er een verjaardag gevierd gaat worden. Ik kan het haar wel vragen maar ze weet het zelf vaak ook pas op het laatste moment.
Lastig hoor. Vind het ook zo stom om haar te vragen een uitnodiging eerder naar ons toe te doen… Ze hoeft zich immers niet aan mij aan te passen…
tja ik zou gewoon vragen of ze het al weet zodat je er rekening mee kan houden… als ze het nog niet weten dan plan je verder gewoon je dingen lijkt me…
Zeker nu de kinderen groter worden en er dus dingen als sport etc komen vind ik het persoonlijk ook bijna onvermijdelijk dat het minder vaak zal lukken of niet in volledige bezetting.
Nou is het bij jullie net als bij ons… ook al komt de helft maar, heb je nog altijd 3 man/vrouw op je verjaardag :mrgreen: .
Dat is de afgelopen jaar hier regelmatig voorgekomen hoor dat ik of mijn man met 1 of 2 van de kinderen naar een verjaardag is geweest en de ander in de sporthal of bij een andere activiteit zat.
Ja dat zal het nu ook wel worden. Dat ik dus niet met de meiden mee kan naar de scholencross. Vind ik wel echt jammer hoor. En zij ook. Hadden het ook leuk gevonden als mama ook kwam kijken…