hoe vaak is het bij jullie echt ongezellig?

Zo mamalien weer een onduidelijke poll van fieps hand :mrgreen:

Maar eergisteren had ik 2 keer goede ruzie met nano (en met goed bedoel ik dat ik dus dingen moet zeggen als : en nu is het podverdorie afgelopen nano en dat het daar dan meestal niet meteen mee opgelost is…). En hoewel ie tussendoor heel lief was, vond ik de dag gewoon echt ongezellig. Ik ben het ook niet gewend. En toen dacht ik opeens: hoe vaak zou ‘normaal’ zijn om een aanvaring (je hebt gelijk guus) met je peuter te hebben?

Dus daar komt ie (hoop dat het woord aanvaring een beetje duidelijk is, niet een paar keer nee moeten zeggen, maar meer gillende peuters die weigeren te luisteren, op de grond rollend, stampvoetend, of welke manier jouw peuter ook heeft om te puberen)

HOEVAAK IS HET BIJ JULLIE ECHT ONGEZELLIG???

Hier 1x per week ongeveer,niet altijd maar het komt geregeld voor.

Meestal merk ik dat het een wisselwerking heeft met mijn bui :oops:

Als ik een kort lontje heb dan worden de kinderen vanzelf dwarser :shifty: of het lijkt zo maar volgens mij reageren ze op mij…ik voel me dan aan het einde van de dag een vreselijke zeur en heb dan het gevoel dat ik de hele tijd heb geroepen ‘‘nee’’ ‘‘laat dat’’ ‘‘niet doen’’ ‘‘moet je naar je kamer?’’ ‘‘hou eens op’’’‘je gaat straks in de box hoor’’ en dan heb ik idd aan het eind van de dag het gevoel van :twisted: wat een gezellige dag zo zeg :liar:

Maar ik denk dat dat best wel normaal is hoor :think: toch :shifty:

hier zijn het dagen: soms zijn er dagen dat hij bananen in zijn oren heeft

( Tom, haal NU die bananen uit je horen roep ik dan en dan steekt ie zijn vingers in zijn oren en trekt ze er uit en kijkt dan :roll: :mrgreen: )

meestal gaat het dan sochtends vrij rustig maar wel lastig en dan tegen het eind van de middag ben ik het gehak en getak zooo zat dat we wel continue elkaar in de haren zitten :shifty:

en dat duurt dan 2 dagen en dan is het weer dagen/wekenlang rustig…

maar soms zijn er dus dagen dat hij alle regels lijkt te zijn vergeten en ik dus op álles moet mopperen :roll:

en dat is dus dan idd van de ene aanvaring (aanvaarding is iets anders :wink: ) in de andere…

maar gelukkig kan ik die dagen tellen :angel:

edit: stampvoeten , op de grond rollen, gillen of ander peuterpuber gedrag doet tom nooit, dat heb ik een tijd geleden heel grondig afgeleerd…ook niet op kwaaie dagen…dan is het meer schoppen als ik de luier wil doen en niet ophouden als ik stop zeg…als ik zijn jas aandoe hem net zo hard weer uit doen, idem met schoenen, als ik eten geef het op de grond gooien, tv aan en uit zetten en dat soort baldadigheid.

wat hij nu wel doet is jammeren…dus ipv iets vragen op zo’n superirritant toontje wheeehhh zeggen…oeh dan KOOK ik binnen 3 seconden :oops: en dan sta ik weer"normaal pratne tom, als je zo jammert begrijpt mama niet wat je wil…dus …stoppen nou! :twisted: :oops: om dan 3 tellen te later te vragen: zeg het nu nog eens op normale toon,…wat wil je tom :shifty: maar soms blijft ie dan jammeren :wall:

@fiep klophout wrote:

Dus daar komt ie (hoop dat het woord aanvaarding een beetje duidelijk is, niet een paar keer nee moeten zeggen, maar meer gillende peuters die weigeren te luisteren, op de grond rollend, stampvoetend, of welke manier jouw peuter ook heeft om te puberen)

dagelijks, meerdere keren

@fiep klophout wrote:
HOEVAAK IS HET BIJ JULLIE ECHT ONGEZELLIG????

ongezellig is het dan nog niet eigenlijk :roll: :mrgreen:

wat moet ik nou antwoorden?

hier ook eerder periodes als momenten, en meestal tegen een vakantie aan dat sil gewoon nogal huh…mega stront vervelend is…

bij ons is het geen ruzie maar strijd we gaan eigenlijk met ethan van de ene strijd in de andere. het is alleen gezellig als je met hem 1op1 bezig bent en alle aandacht krijgt. krijgt hij even niet zijn aandacht is het vaak van de ene strijd in de andere. en nu zit hij in zijn nee periode dus echt alles is nee en breng hem daar mee eens van af :roll:

met levi is het andersom en zijn een paar momenten of soms de hele dag gewoon lekker gezellig.

Ik heb een keer per week gekozen.

Ligt ook aan de leeftijd denk ik. Mateo is over het algemeen een liefie…

Micah is langzaam aan het dreumessen, maar die is ook vaak gewoon stout.

Echt ongezellig is het niet, maar er wordt vaak gezegd dat iets niet mag, maar echt ongezellig is het niet snel…

Ik denk dat dat aan je eigen definitie ligt :think:

@Marlous wrote:

Echt ongezellig is het niet, maar er wordt vaak gezegd dat iets niet mag, maar echt ongezellig is het niet snel…

ja hoor, het moet weer een witte motor zijn die gaat zeuren over dat mijn poll onduidelijk is… :hand: Ongezellig dat wil zeggen dat je het gewoon niet gezellig vindt op dat moment. Dat het de sfeer bepaalt. Niet voor de hele dag, maar wel voor dat moment en eventueel het moment daaropvolgend…

grom.

:-*

Hier hooguit 1 keer per week… :think: Toevallig afgelopen zaterdag meerdere keren per dag echt drama maken en gaan huilen om alles waar hij zijn zin niet in krijgt. Hij heeft die dag 2 keer op de gang gestaan en dat gebeurd hier echt zelden. Hij koelt daar af en komt zelf terug als zijn bui over is.

Ik hoef het niet in mijn hoofd te halen om dan de gang in te lopen om hem te vragen of zijn bui over is want dan wordt het alleen maar erger.

Hij komt dus zelf na ong 3 minuten binnen en zegt: “solly mama, Joosie is klaar en weer gjote jongu” :inlove:

Moet toegeven dat ik er ook erg slecht tegen kan als hij zo verdrietig en overstuur is. Mijn man en ik zijn dan aan het einde van de dag net zo teneergeslagen als hij…

Echt ongezellig dus op zulke dagen maar als dat dus eens per week is dan is het veel. Voor de rest zegt meneertje wel erg vaak ja als het nee moet zijn en andersom en is hij momenteel heerlijk eigenwijs, maar zolang ik hem afleid op die momenten dat het dreigt fout te gaan en hem veel complimentjes geef voor hetgeen hij goed doet dan gaat het prima…

@fiep klophout wrote:

@Marlous wrote:

ja hoor, het moet weer een witte motor zijn die gaat zeuren over dat mijn poll onduidelijk is… :hand: Ongezellig dat wil zeggen dat je het gewoon niet gezellig vindt op dat moment. Dat het de sfeer bepaalt. Niet voor de hele dag, maar wel voor dat moment en eventueel het moment daaropvolgend…

grom.

Oh dan begreep ik het verkeerd.

Dan is het hier elke dag wel een keer ongezellig…

@fiep klophout wrote:

@Marlous wrote:

grom.

maar ik weet ook nog steeds niet wat ik moet aanvinken :mrgreen:

kan er niet bij: vaak, maar het blijft altijd gezellig?

Hier dus echt dagelijks, daarna is het wel weer gezellig, maar Mik is echt aan het uit proberen en dat brengt de nodige ongezelligheid met zich mee… :roll:

@Ziet wrote:

@fiep klophout wrote:
@Marlous wrote:

grom.

nee, kan niet :mrgreen: Jij moet aanvinken: nooit. tenzij je bedoelt dat het daarná gewoon weer gezellig is… :? Wanneer komt de tidj dat ik eens een simpele poll bedenk?

Hmm ik heb daar eigenlijk nooit zo over nagedacht.

Het lijkt hier een beetje in periodes te gaan van weken. Een paar weken lang is ze bijna elke dag vrolijk, speelt ze lekker en luisterd ze goed.

Dan is het weer een paar weken lang veel dreinen/zeuren, slechter luisteren, minder geduld van beide kanten, meer botsingen etc.

Volgens mij heeft dat een beetje met haar ontwikkeling te maken (ik durf het woord sprongetjes niet meer te noemen :mrgreen: ) want vaak kan ze na zo’n chagie-periode ineens nieuwe dingen en besf ik opeens ‘hey wat is ze de laatste tijd gezellig!’

Aan de andere kant heeft het ook te maken met mijn gesteldheid (zoals nu, ik ziek betekend zij erg dwars en het me vooral niet makkelijk maken) en met het weer (ik verlang naar zomer).

Maar goed ik dwaal af in de achtergrond dan dat ik me verdiep in frequentie.

@fiep klophout wrote:

@Ziet wrote:
@fiep klophout wrote:
@Marlous wrote:

grom.

nee, kan niet :mrgreen: Jij moet aanvinken: nooit. tenzij je bedoelt dat het daarná gewoon weer gezellig is… :? Wanneer komt de tidj dat ik eens een simpele poll bedenk?

nee ik bedoel niet dat het daarna weer gezellig is

en ik bedoel ook niet dat het nooit ongezellig is.

ik zie het gewoon niet als ongezellig iets,

maar als noodzakelijk iets.

zonder grens zou het ongezellig worden, zeg maar :mrgreen:

echt zeer zelden :shifty:

Ze heeft wel gilpartijen enzo. Maar als ik dan vraag: Sara? Helpt het om te gillen? Dan zegt ze 9 van de 10x nee. En dan zeg ik: Maar dan kun je er toch beter mee ophouden? En dan houdt ze op :shifty:

Als ze echt over de vloer begint te rollen dan zeg ik dat ik dat negeer en dat ze bij me mag komen als ze rustig is. En ik laat haar dan even uitrazen. Dus ik vind het niet ongezellig of vervelend. Ik vind dat ik gewoon een ontzettend makkelijk kind heb.

Ik was voorbereid op heel andere dingen (ik heb me zelf als 2 jarige een hersenschudding gebonkt tegen de muur omdat ik mijn zin niet kreeg :mrgreen: ) . Afkloppen maar hihihi.

Maar de verhalen die jij vertelt over Nano en die ik ook wel van Lien lees die herken ik dus echt helemaal niet :shifty:

@Ninanien wrote:

Maar de verhalen die jij vertelt over Nano en die ik ook wel van Lien lees die herken ik dus echt helemaal niet :shifty:

maar hier is het ook echt uitzondering hoor. Vandaar dit polletje, was zo benieuwd of dat bij anderen nou gewoon een dagelijks obstakel is.

ennu ziet, misschien is dit polletje gewoon niks voor jou :mrgreen:

Moet zeggen dat ik tot nu toe mijn handjes dicht knijp met tycho…

Hij is wel zeer ondernemend waardoor ik hem wel veel in de gaten moet houden maar hij is bijna nooit dwars…

Heel af en toe met aankleden…dan wil hij van alles niks…maar als hij merkt dat ik t dan gehad heb knuffelt hij me snel…

Dus tot nu toe geen driftbuien…

@fiep klophout wrote:

ennu ziet, misschien is dit polletje gewoon niks voor jou :mrgreen:

whahahaha

hier dus echt dagelijks he…

als ik lees dat er kinderen zijn die echt luisteren :shock: :o naar hun ouders…

Dave is heel erg van de grenzen testen en dan kijken hoe ver hij dan nog kan gaan…zwaar vermoeiend… van wie zou hij dat hebben??? :? :think: :wink: :mrgreen:

(dat zeg ik als kdv leidster… :wink: :mrgreen: )

hopelijk is het een fase en groeit hij er snel over heen :pray: