hoe vaak in bad

Bo gaat 3x per week. Ik vind het meer dan genoeg, ze heeft nu al een schraal huidje. De overige dagen gaan kop, kont en handjes met de washand. Bo gaat altijd overdag, 's avonds is ze te moe.

Al sinds haar geboorte gaat Arwen om de dag in bad. De andere dag wassen we haar gewoon. Ik merk dat ze nu al af en toe een beetje droog huidje heeft. Daarom gebruik vaak badolie van Zwitsal als ze in bad gaat. Ze gaat altijd 's morgens in bad/wassen. Haar haartjes was ik 1 x op de 5 dagen, als ze in bad gaat.

Sinds een maand gaat Rhodé nu om de dag in bad. Het was op een gegeven moment gewoon een drama om haar iedere dag in bad te doen, en dan is het gewoon niet leuk meer.

Toen ik weer op babyzwemmen ging werd het drama wat minder, en nu gaat ze weer met plezier in bad. In de zomer gaat ze weer iedere dag lekker in bad

Als ze een dag niet in bad gaat kop en kont wassen, iedere dag een schone romper, sokken, om de dag schone pyama en behalve als ze nog schoon zijn iedere dag schone kleren.

Hmmmm :think: ik voel me een beetje beledigd merk ik. :?

Bij sommige kindertjes kan dagelijks wassen nu eenmaal wel en bij de ander niet.

Maar termen als “wel zo fris” om wel te wassen en “zeer onfris” om niet te wassen vind ik eerlijk gezegd knap onvriendelijk. Alsof ik met een kind dat totaal onder de aangeplakte rotzooi zit rondloop. :x

Dat je je kind elke dag wel wast vind ik prima, :thumbup: je hoort mij dan toch ook niet roepen dat ik dat "aan smetvrees grenzend"oid vind?? (wat ik nb ook niet echt niet vind, even ter verduidelijking :wink: )

Wat mij betreft mag er wel een béétje rekening gehouden worden met de omstandigheden/redenen/eigen keuze om niet elke dag te wassen. Niet zo van dat lompe :?

charity gaat om e dag of 2 dagen in bad ze heeft ook een heel gevoelig en droog huidje als ik haar vaker in bad doe krijgt ze gewoon wondjes aan haar polsjes enzo.

@Jubbes wrote:

Bij sommige kindertjes kan dagelijks wassen nu eenmaal wel en bij de ander niet.

Maar termen als “wel zo fris” om wel te wassen en “zeer onfris” om niet te wassen vind ik eerlijk gezegd knap onvriendelijk. Alsof ik met een kind dat totaal onder de aangeplakte rotzooi zit rondloop. :x

Dat je je kind elke dag wel wast vind ik prima, :thumbup: je hoort mij dan toch ook niet roepen dat ik dat "aan smetvrees grenzend"oid vind?? (wat ik nb ook niet echt niet vind, even ter verduidelijking :wink: )

Wat mij betreft mag er wel een béétje rekening gehouden worden met de omstandigheden/redenen/eigen keuze om niet elke dag te wassen. Niet zo van dat lompe :?

Je volet je onterecht aangevallen. Ik ben ook niet lomp, ik vind het nu eenmaal niet fris om een dreumes niet iedere dag even te wassen of af te spoelen.

Maar je hoort mij toch niet zeggen dat ik dat ook vind van kinderen die er niet tegen kunnen of dat niet leuk vinden ?

Komkom, niet gelijk herrie schoppen hoor ! :naughty: Ik kan niet in een post rekening houden met iedereen die heel misschien wel een kindje heeft die er niet tegen kan. Ik geef gewoon mijn mening.

Als je je in deze termen al aangevallen voelt :shock: Tsjongejonge.,…

Jinthe gaat normaal gezien elke avond in bad, dan nog melk en dan slapen…al van de geboorte zo en dat werkt prima hier.

Soms gebeurt het natuurlijk dat we op bezoek ergens zijn en er geen tijd meer is voor badje, maar dan gebeurt dat de ochtend erop.

Elke ochtend was ik haar gezicht, handen en billen en ze krijgt elke dag propere body, kousen en T-shirt aan. En vaak alles proper want langer dan 1 dag iets proper houden lukt vaak niet…of er hangt een luchtje in van eten ofzo…hou ik niet van.

Als de baby er is, zal het wat zoeken zijn naar een neiwu ritme om beide kids gewassen te kijgen, eens ze samen in bad kunnen weer geen probleem meer.

misschien dan 1 's ochtends en 1 's avonds. Of Jinthe om de dag in bad, en de andere dag met washandje wassen, maar dat vind ik toch niet hetzelfde.

Ik douche ook iedere dag, anders voel ik me vies en vetiig…

Begrijp best wel dat niet alle kinderen en mamas en papas een velletje hebben dat iedere dag gewassen kan worden met zeep…of zelfs enkel met water.

Ben wel blij dat dat hier niet het geval is…

Mariano gaat hier elke dag met papa in bad.

Soms slaan we wel eens een dag over hoor,maar dat gebeurt niet vaak.

Esmie

Karin, lees je eigen reactie nou eens terug joh… :roll:

Maar laten we maar gewoon on topic blijven verder. lijkt me een stuk beter.

Hier gaat Tych om de andere dag eerst in bad en daarna onder de douche.

Hij gaat meestal altijd samen met zijn papa. Papa gaat als eerste onder de douche en dan zit Tycho lekker in zijn badje te spelen in de badkamer en als hij dan uitgespeeld is dan gaat hij nog even onder de douche bij papa. Even alle sop afspoelen en nog even lekker met de douchkop spelen. (fijn dat ik dan weer de badkamer mag drogen).

@Karin2 wrote:

@Jubbes wrote:

Je volet je onterecht aangevallen. Ik ben ook niet lomp, ik vind het nu eenmaal niet fris om een dreumes niet iedere dag even te wassen of af te spoelen.

Maar je hoort mij toch niet zeggen dat ik dat ook vind van kinderen die er niet tegen kunnen of dat niet leuk vinden ?

Komkom, niet gelijk herrie schoppen hoor ! :naughty: Ik kan niet in een post rekening houden met iedereen die heel misschien wel een kindje heeft die er niet tegen kan. Ik geef gewoon mijn mening.

Als je je in deze termen al aangevallen voelt :shock: Tsjongejonge.,…

Ik sluit me hier bij aan. Ik vind bovendien, dat er tijd gemaakt moet worden voor een kindje. Dan maar ene half uurtje badderen i.p.v. een half uurtje voorlezen/ puzzelen of wat dan ook als het om de tijd gaat.

dave gaat omde dag of op de 3e dag onder de douche soms in zijn badje…hij vind douchen veel interessanter…

hij heeft een gevoelig huidje…en daarbij als je elke dag in bad/onder de douche gaat krijgen (ook) de goede bacteriën niet de kans om zich te ontwikkelen…deze heeft je huid nodig…

dat een kind lekker in bad gaat na het spelen op de KDV of PSZ ja zou ik ook doen…ik werk er :mrgreen:

idd een hoop gesnotter en gekwijl…

wij doen het wel 9 van de 10 x s’avonds net voor dat hij naar bedje gaat…wordt hij lekker rozig van… :inlove:

:think: Blijkbaar komt mijn reactie een beetje rauw over, Ik wilde mijn gevoel alleen even ventileren :frowning: . Misschien moet ik me wat nader verklaren:

Vanaf de 5e week tot een maand of 6 zijn wij bezig geweest met uitvinden waarom Joost onder de plekken vlekken en eczeem zat :thumbdown: ,hij had hij krabwanten tot over zijn ellebogen aan omdat hij zich helemaal openkrabte door de jeuk :roll: en hebben we ons te pletter geprobeerd aan smeersels en teer en hormonenzalven totdat het eindelijk zo’n beetje onder controle was. :thumbup:

Ophet moment dat iemand dan gaat zeggen dat het toch wel erg onfris is dat ik mijn kind niet elke dag in bad doe, ja dan schiet me dat toch wel in verkeerde keelgat :? en voel ik me gewoon een beetje aangevallen. Alsof ik geen goeie moeder ben op dat vlak :? of zo terwijl ik gewoon het allerbeste voor mijn kind probeer te doen.

nb Het gaat mij zeker niet om de tijd hoor, het gaat me erom dat mijn kind niet na een week compleet onder het eczeem zit en zijn benen openkrabt van de jeuk.

Dat je je er niets bij voor kunt stellen, daar kan ik inkomen, maar ik vind dat het wel wat genuanceerder kan met die achterliggende gedachte.

Dat heb ik duidelijk willen maken.

Dat van die tijd snap ik niet helemaal Wawa. Hier gaat het regelmatig niet vanwege de tijd. Ik vind voorlezen en een spelletje doen namelijk ook heel belangrijk. Dan maak je toch ook tijd vrij voor je kindje? En soms zou ik wel willen, maar lukt het gewoon niet. Dan zouden ze veel te laat op bed komen. Of we moeten allemaal apart gaan eten en Anyk in bad doen als Yoni eet :think: Dat vind ik ook geen optie. Juist samen eten vind ik heel belangrijk. En Yoni is vijf. Die zit op zwemles en schilderen en daardoor eten we een paar keer in de week wat later. Niet heel laat, maar daarna is geen tijd meer voor badderen.

Het maakt mij verder niet uit hoor. Ik vind dat ze ook schoon genoeg zijn als ik ze met een washandje was. Als andere mensen dat niet vinden en hun kroost elke dag in bad doen vind ik dat ook prima. We zijn allemaal anders.

En ik ben heel eerlijk, ik ben geen superschone mama. In de loop van de tijd ben ik ook steeds makkelijker geworden. Ze zien er soms uit als 2 bandieten en ik ga niet 5x per dag kleren verschonen. Dan maar chocoladevlekken. 't Gaat 's avonds wel in de was of na het middagslaapje. En als er een paar kleine vlekjes opzitten doe ik het ook rustig de andere dag nog aan. Anyk presteert het om binnen een uur helemaal vies te zijn. Yoni ook trouwens. Komt misschien wel omdat we in een dorp wonen waar de kinderen altijd buiten spelen. Gelukkig is Yoni nu zo oud dat we haar 's avonds onder de douche kunnen zetten, zij redt zich wel.