Hoe vaak gaan jullie kindjes in bad/ douche. Em is 19,5 maanden en ik heb haar altijd dagelijks in bad/ douche gedaan. Nu vertelde iemand mij dat dagelijkse badderen niet zo goed is. Heb toen niet doorgevraagd waarom niet en wat er dan gebeurt. Maar iemand hier die mij kan vertellen waarom dagelijks niet goed is. Als zij naar de KDV is geweest, mn in de zomer moet ik haar echt wassen, zand in het haar, zweet, luchtjes van de leidsters :?
Ik ben benieuwd…
Jxxx
Merijn gaat iedere avond in bad. Dit doen we al vanaf geboorte
Daarbij vind ik het fijn dat hij lekker schoon en fris zijn bedje in gaat. Wat je zegt, als hij van het KDV afkomt of bij mijn ouders vandaan (hebben een hond waar hij veel mee dolt) is hij toch niet fris meer.
Ik kan hem natuurlijk ook wel wassen met washandje, maar het is bij ons onderdeel van het slapengaan ritueel.
Ik weet niet hoe slecht het is
Ik douche me ook iedere dag, soms 2 keer. Z zou een badje dan niet OK zijn… :think: Het is niet zo dat hij er echt in ligt, hij speelt in een laagje water dat tot zijn middeltje komt ongeveer
Niet iedere dag, omdat Saba een heel gevoelig huidje heeft en we merken dat ze sneller last heeft van een schrale huid als we haar iedere dag in bad doen (ook met speciale olie, lotion, o.i.d.). Op advies van de kinderarts gaat ze dus niet dagelijks in bad, maar meestal om de andere dag. Wel wassen we haar natuurlijk iedere avond voor het slapen gaan met een washandje.
Ook stemmen we het een beetje af op de dagen… op maandag en vrijdag ben ik thuis, dus dan kunnen we lekker de tijd nemen. Op woensdag gaat ze naar het KDV en dan vind ik het wel net zo prettig om haar eens even flink te ‘boenen’ , maar op dinsdag en donderdag is ze bij oma’s en opa en pas laat thuis. Eigenlijk te laat om nog te badderen. En in het weekend net hoe het uitkomt. Meestal kruipt hubbie ook nog wel een keer met d’r in bad, lekker samen spatteren :inlove:.
Anne gaat vanaf dat ze thuis is van het ziekenhuis na de geboorte om de dag in bad/douche. Zij had ook een droge huid en dan is iedere dag wassen niet goed, je haalt zo de natuurlijke beschermstoffen van de huid af. Zelf gaan we ook om de dag omdat we beide last hebben van droge huid / exceem.
hier is het afhankelijk van hoe moe hij zich voelt
als we allebei werken, dan komt ie thuis en is dan moe van een dag kdv
dan gaat ie alleen in bad als ie het aan kan
en de dag voordat hij naar het kdv gaat, dan gaat ie in bad
en in het weekend
gemiddeld dus 3 keer
hier in principe om de dag… maar het kan ook wel eens zo zijn dat er twee dagen tussen zitten.
NOu ehm hier dan maar niet zo’n heel fris kindje,misschien maar hij gaat meestal 2x/week, Als hij vaker is geweest kun je hem echt opbossen. Dan begint het krabben aan zijn benen , Hij heeft nu licht eczeem en zo is het wel te doen
Na het bad zet ik hem in de vaseline anders wordt het echt een schuurpapieren poppetje
Met 2x/week blijft de schade beperkt tot een paar plekken die blijven bestaan en blijft de jeuk beperkt.
Maar ja als zijn huidje er niet zo onder leed zu ik hem denk ik ook wel wat vaker meenemen onder de douche want hij vind het geweldig en het nadeel van zo "weinig"badderen is dat hij vreselijk woest :evil: wordt als het is afgelopen. :?
Hier ook meestal om de dag. Soms wat vaker, ligt eraan of ze eten door haar haren heeft gesmeerd. Maar idd ze krijgt met vaker badderen een droge huid.
Hier ook maar 2 a 3 keer per week omdat zijn eczeem anders erger wordt. Ik merk ook echt dat het scheelt als ik hem niet elke dag in bad doe. Net als Joost van Jubbes vindt Joost het geweldig in bad en baalt ook behoorlijk als hij eruit moet. :?
Tot ca. 8 maanden twee keer per week (vanwege lichte huidproblemen).
Huidproblemen zijn over en het is hier nu een vast ritueel geworden voor het slapen, dus elke dag een minuut of 5 Ã 10 in een bodem water in bad.
Zijn hoofdhuid is nog wel erg droog, dus haartjes wassen proberen we te houden op twee keer per week … afhankelijk hoe het avondeten is gegaan… dat lukt dus niet altijd (en ook niet altijd zonder shampoo) :roll:
Hier ook twee a drie maal per week. In het begin vond het ik het zo’n gedoe - en in de winter dat soms maar een maal per week (toen ie echt net er was) :shifty:
Elke dag vind ik sowieso niet nodig en ook niet goed voor zijn huid. Maar als tie echt vies was deed ik het wel hoor.
Ben er ondertussen ook wat handiger in geworden en het is minder ingewikkeld met een groter kind dat met zo’n kleine hummeltje.
Ik was bijv ook bijna nooit zijn haar met shampoo maar dompel hem gewoon onder in zijn badje met een of ander natusan goedje.
ik doe Christel ook 2a3 keer in de week in bad ivm droge huid
hier om de dag of om de twee dagen. Minimaal 3 keer per week iig.
Ik deed het eens per week. Het kind had veel te veel last van een droge huid, eczeem, veel te zielig al dat vocht. Ze kon er gewoon niet tegen.
Hoi
Sebastiaan gaat elke avond na het eten met mijn man onder de douche. Dit is eigenlijk zo gegroeid. In het begin deed ik hem 2 of 3x in de week in bad, maar dat vond ik steeds zo’n gedoe :oops: .
En aangezien mijn man 's avonds toch onder de douche gaat, kan Sebastiaan net zo goed mee. Quality time met papa :inlove:
Groetjes,
Heleen
Soms 3 maar meestal 2x per week. Dat komt voort uit advies van de huisarts=consultatiebureau-arts bij de droge huid van de jongens als baby en nu wegens tijdgebrek/moeie moeder.
Wessel gaat iedere avond in bad… soms met badschuim, soms met olie, soms met niets (alleen water dus).
Hij kan ongeveer een half uur spelen in bad… en ik?? ik zit er lekker bij te mijmeren… Heerlijk zo’n moment…
na het bad en aankleden, warme fles… tandjes poetsen en de mand in…
Ik heb er 2 en ze in bad doen is een waar spektakel. Zodra de deur opengaat gooi Peter zich er te met zelf met kleren en al in zo graag wil hij in “battt” :lol: Aniek wil nooit, totdat Peter erin zit, dan wil ze ineens wel maar harenwassen is drama.
Hier gaan ze ongeveer 1x per 3 dagen, dus 2 dagen niet, 3e dag wel en dus verschuift de dag waarop steeds.
Langer dan dit en ze gaan muf ruiken :mrgreen: en vaker dan dit… hmmm denk dat mijn dochter dan helemaal geen nacht meer slaapt, die droomt altijd heel onrustig als ze in bad is geweest, zo niet leuk vind ze het en Peter zou dan een heel schilferig mannetje worden.
Zoals het nu gaat, gaat t prima. Ze worden s’avonds en sóchtends wel altijd even gewassen met een washand, krijgen wat haarlotion in en Peter smeren we in met bodylotion waar hij tegen kan. Dus stinken doen ze niet, maar ze gaan dus ook niet dagelijks in bad.
Hier ook drie keer per week, en Robbert is ook zo’n knulletje wat er met kleren en al in zijn badje gaat zitten zo leuk vind ie het. Hoe vaak ik hem niet uit zijn lege badje moet vissen omdat ie er weer eens is gaan inzitten. Vaker durf ik niet omdat hij niet zo’n sterk huidje heeft.
(bijna) iedere dag wel. Wel met enkel water, uiterraard wassen we hem op het laatst met badsschuim. Als die kleine buiten of bij de oppas is geweest gaat hij zowieso. Ik moet er zelf ook niet aan denken om niet iedere dag te douchen :? (en gelukkig kan hij er tegen)