hoe vaak in bad

Hier in principe om de dag, gezellig met papa mee onder de douche.

Hebben we eigenlijk vanaf dag 1 gedaan, en hij vind het fantastisch!

Om de dag, soms wat vaker omdat ze het leuk vindt. Als ze dan wat hangerig of moe is, dan doen we haar gewoon in badje en dan vermaakt ze zich wel. Ik heb wel opgelet of ze daarvan last van haar huid krijgt, maar ik merk niks. Ik gebruik ook geen lotion ofzo, alleen van dat wasschuim.

Maar eh… luchtjes van de leidsters? Die was je eraf? :lol:

Hier gaat Fem om de dag en zeker als ze naar het kdv is geweest, Vind ik gewoon frisser… Ze heeft een hele sterke huid, zelfs na 7 dagen tandenpoep zijn haar billetjes slechts lichtrood en nooit kapot! Ik smeer haar wel altijd in na het badje.

Als ze niet in bad gaat, even met de washand door het gezicht, handen en billen. :mrgreen:

ik zou Teun graag in bad willen doen na een dagje KDV, maar dan is hij echt te moe. Het afdrogen en aankleden is dan echt een drama…

Hij gaat ong. 3x per week, ook i.v.m. z’n hele droge huid. Na het bad moet ik hem dan helemaal met vette olie insmeren, anders is het net een schuurpapiertje.

Op de dagen dat hij niet in bad gaat, krijgt hij regelmatig een washand door z’n gezicht en handen. Maar verder smeer ik hem dan ook nergens mee in ofzo. Daar is hij te gevoelig voor.

@pientje wrote:

(bijna) iedere dag wel. Wel met enkel water, uiterraard wassen we hem op het laatst met badsschuim. Als die kleine buiten of bij de oppas is geweest gaat hij zowieso. Ik moet er zelf ook niet aan denken om niet iedere dag te douchen :? (en gelukkig kan hij er tegen)

Sluit ik me bij aan. Hier echt iedere dag, maar we hebben ook een vieze dreumes hoor. het is elke dag nodig: viltstift, klei, verf, eten, drinken, snot, kwijl :roll:

Hier 3x in de week.

Mik heeft ook eczeem op zijn beentjes en een droge huid.

Maar je kunt toch ook kopje, kontje en handjes wassen? De rest wordt toch niet gauw vies in de winter?

Ik douche zelf idd ook niet iedere dag in de winter (dan word ik gek van de jeuk), maar dan kan ik me nog wel wassen.

Wat is trouwens jullie reden om ze zeker te willen wassen als ze naar oppas of KDV zijn geweest?

Omdat ik dan helemaal niet weet WAAR hij met zijn snuit en handen in heeft gezeten :shock: :shock: Het idee, getsiederrie :lol: Maar, dat zal wel een fobie van mezelf zijn misschien :shifty: Zoals Wawa ook zegt, kwijl, snot, verf en de rest :roll: krijg ik er met een washand niet af. Verder komt de kleine helemaal tot rust in bad, hij weet dat hij daarna moet gaan slapen en het is echt een afsluiting van de dag. Wel overigens zoals ik al eerder zei enkel met water en als afsluiting een beetje wassen met wasgel ofzo…

Ik ga iedere dag onder de douche, kan de dag gewoon niet beginnen als ik niet onder de douche geweest ben. Regelmatig douche ik 's avonds weer, gewoon omdat ik het zaaaaaaaaaalig vind om schoon gewassen in bed te kruipen… vooral als mijn bed opnieuw is opgedekt :mrgreen: :mrgreen:

Ja da’s waar, het werkt prettig als afsluiting van de dag. Zo gebruiken wij het hier vaak ook. Ik zou dat ook pas een probleem gaan vinden als je kind er slecht tegen kan vanwege de huid ofzo.

Ja lekker hè, fris gedouched onder de schone lakens :drool: .

@pientje wrote:

Omdat ik dan helemaal niet weet WAAR hij met zijn snuit en handen in heeft gezeten :shock: :shock: Het idee, getsiederrie :lol: Maar, dat zal wel een fobie van mezelf zijn misschien :shifty: Zoals Wawa ook zegt, kwijl, snot, verf en de rest :roll: krijg ik er met een washand niet af. Verder komt de kleine helemaal tot rust in bad, hij weet dat hij daarna moet gaan slapen en het is echt een afsluiting van de dag. Wel overigens zoals ik al eerder zei enkel met water en als afsluiting een beetje wassen met wasgel ofzo…

Ik vind wassen met een washandje zelf ook niet fris genoeg. Wel even voor tussendoor, maar niet om lekker schoon te worden. Zo vind ik handenwassen niet te vergelijken met je handen afdoen met een doekje.
Laat 's avonds de billen maar even lekker schoonweken in zuiver water. Hoeft van mij ook nog niets van zeep in het water te zitten. Daarna even afspoelen onder de douche en heerlijk fris.

KDV kruipen veel kindjes, veel snottebellen. Geen probleem, maar daarna wel lekker schoon in bed.

Zo krijgt onze dreumes ongeacht of het rompertje vies is elke dag een schone aan. Meestal ook een schone trui en in ieder geval schone sokken.
Doe ik bij mezelf ook.

Hm, ben ik nou te schoon?

Iedere ochtend in bad, iedere dag schone kleren, rompertje, sokken en schone pyjama :think: . Doe ik zelf ook en dat vind ik wel zo fris.

Onze dreumes (morgen peuter) gaat iedere dag (avond) onder de douche. Iedere dag schone romper, sokken en t-shirt. Bij hoge uitzondering zijn de broek en trui of vest nog zó schoon, dat ze nog een dagje meekunnen. Maar meestal gaat de hele mik zo de was in.

Ja hier ook, en het gebeurd erg vaak dat hij zelfs s’middags al andere kleren aanheeft :mrgreen:

Eva gaat iedere dag mee onder de douche, lekkere frisse afsluiting van de dag en ook een leuke activiteit. Speelgoed mee :thumbup:

Wij zijn erg van routine voor de kids, zo weten ze waar ze aan toe zijn.

En ik vind 2 of 3 dagen niet douchen/wassen voor een dreumes/peuter zeer onfris ! We gebruiken niet iedere dag zeep hoor maar Eva’s zweetvoeten :sick: moeten echt wel even afgespoeld worden.

Ze krijgt ook elke dag schone sokken en een schone romper. Haar kleren heeft ze 1 of 2 dagen aan.

Pyama 4-5 dagen.

Hier om de dag uitgebreid in bad, tenzij ze echt vies zou zijn dan springt ze gewoon even met een van ons mee onder de douche.

Gr. Claudia

Matthijs gaat ongeveer 3 tot 4 x per week in bad.

Hij ging altijd elke dag, maar dat werd afgeraden omdat hij eczeem heeft.

En een hele droge huid verder.

Hij krijgt wel elke dag schone kleren aan en om de dag een schone pyama. Zijn bed verschoon ik 2 x per week ongeveer.

Isabel gaat - uitzonderingen daargelaten als het er om welke reden dan ook een dagje niet van komt - elke dag in bad. Over het algemeen 's avonds, soms 's morgens (als ze de vorige dag niet is geweest of zo) onder de douche (met papa :inlove: - vinden ze leuk :mrgreen: )

In principe om de dag! En dan altijd in bad, hij houd niet zo van de sproeier van de douche!!!

2 Ã 3 keer in de week. Toen Anyk uit het ziekenhuis kwam kon ze niet vaker omdat het haar erg uitputte. Dit heeft ze heel lang gehad. Anyk had het eerste half jaar veel energie nodig om te drinken. Dus dat was elke dag wassen met een washandje. Zeep gebruik ik heel weinig, bij allebei de kinderen. Ik heb zelf als kind veel last van exceem gehad en als ik zeep gebruik heb ik het zo weer. Anyk heeft ook al een paar keer exceemachtige plekjes gehad, dus we zijn heel voorzichtig.

Ze zou wel een keertje vaker mogen, want ze is een smeerpoets. Maar het is hier praktisch ook niet altijd mogelijk. Mijn vriend kan haar (door zijn ziekte/handicap) niet in zijn eentje in bad doen. En omdat ik onregelmatig werk (en dus vaak 's avonds) kan het niet altijd. Soms is ze ook gewoon te moe. Maar volgens mij wordt ze met een washandje ook goed schoon. In bad zitten is ook niet zo fris zoals iedereen denkt. Je weekt misschien schoon, maar al die vuiligheid blijft ook in het water waar je dan zelf weer in zit :think: En dan er maar niet aandenken dat ze nog in het water plassen ook :wink: .

@bianca68 wrote:

In bad zitten is ook niet zo fris zoals iedereen denkt. Je weekt misschien schoon, maar al die vuiligheid blijft ook in het water waar je dan zelf weer in zit :think: En dan er maar niet aandenken dat ze nog in het water plassen ook :wink: .

Klopt. maar als de kids hier in bad gaan worden ze bij het leeglopen van het bad altijd afgespoeld. Als de haren zijn gewassen, worden deze ook met de sproeier uitgespoeld en niet met het badwater zelf zoals velen doen met een bakje of flesje…