Hoe vaak gaat jou gezin naar de tandarts?

Wij gaan 2x per jaar op controle.

En ik om de 4 maanden naar de mondhygieniste.

Wij gaan ook 2 keer per jaar. Al zolang ik naar de tandarts ga en ook al zolang bij dezelfde praktijk (okee, 2 jaar bij een andere) We hebben wel een andere tandarts maar de assistente is nog altijd dezelfde :clap: Ze werkt er dus echt al heel lang. Ik ben 41 inmiddels…

Maar eh, hoe oud zijn jullie kinderen als ze naar de tandarts gaan? Hier vanaf de eerste tandjes mee en ook even op de stoel. Met spiegeltje en langzamerhand kwam het haakje erbij. Dus zo rond hun 2e verjaardag wel een normaal tandartsenbezoek. Mijn kinderen hadden vroeg hun tanden. Rond de 4e mnd de eersten denk ik. Ze zijn niet bang en vragen ook wat ze willen weten. En onze tandarts legt het rustig uit en doet het op een gipsgebit even voor. Heel belangrijk want hoeveel mensen zijn bang voor de tandarts? Te veel en wellicht voorkomen wij het zo. ( :pray: )

1x per jaar, vind ik ook wel genoeg :mrgreen:

ikzelf ga 1x per jaar, mijn kind gaat 2x per jaar.

2 keer per jaar

2 keer per jaar.

wij gaan zelfs wat vaker als 2x per jaar…helaas geen sterke gebitten hier :?

Mijn oudste gaat 4x om gaatjes te voorkomen. Hij moet extra fluor waqnt hoewel hij nauwelijks snoep, suiker, sap krijgt en altijd poetst al 2 gaatjes :frowning:

zelf heb ik veel last van ontstoken tandvlees en kom meestal nog wel een x tussen door met een pijnklacht en manlief ook. Niet leuk maar 2x per jaar is hier dus echt wel nodig!

Er staat mij trouwens ook iets bij dat het "“moet” van de verzekering. Als je 10 jaar neit gaat en er meot opeens van alles gebeuren gaat de verzekering dat volgens mij niet vergoeden :think:

Als het om mij alleen gaat, zo’n 1x per 2 a 3 jaar (ben nogal een bangeschijterd voor de tandarts :shifty: ) maar nu mn dochter 2 is geworden willen we haar wel elk half jaar laten gaan en dan ga ik ook zelf maar meteen mee. Ik wil idd niet dat zij ook zo bang voor de tandarts wordt, dus binnenkort moet ik weer.

Maar als je zelf een goed gebit hebt (en durft) is 1x per jaar toch wel genoeg.

@maantje wrote:

Er staat mij trouwens ook iets bij dat het "“moet” van de verzekering. Als je 10 jaar neit gaat en er meot opeens van alles gebeuren gaat de verzekering dat volgens mij niet vergoeden :think:

die verplichting gold in het ziekenfondstijdperk.

Als je daar niet aan voldeed kon je richting de duurdere particuliere verzekering, want dan deed je er zelf niet voldoende aan om bederf te voorkomen.

Het is nu niet verplicht om 2x per jaar naar de tandarts te gaan, maar als je geen tandartsverzekering hebt en je wilt er eentje afsluiten op het moment dat je van alles hebt zal je waarschijnlijk niet geaccepteerd worden omdat je geen ‘gesanneerd gebit’ hebt.

Vanuit mijn jeugd 2x per jaar.

Nu, nog steeds. Kids ook.

Wij gaan ook 2x per jaar, vanaf de komende keer gaan de jongens ook echt in de stoel. Ze zijn de afgelopen keren ook meegeweest, om alvast een keer gezeten te hebben. In juni als ze 2 zijn, gaan ze echt onderzocht worden.

2 x per jaar. En ik duim ieder jaar dat er geen afspraak tussendoor nodig is. :angel: Ik voorkom liever dan dat ik iets moet genezen, al werkt dat niet helemaal zo met gaatjes, maar ik heb al wel mogen meemaken dat een gaatje zo diep was geworden dat het later alsnog een WKB werd. Dus ik laat ook liefst eens per 4/5 jaren een overzichtsfoto maken. Heb geluk dat ik een (fijne) tandarts heb die alles zelf doet. Hij haalt tandsteen weg maar kan dus ook WKB/endo’s doen.

En kindlief mag in april mee naar de controle zodat hij iig geen angst voor de TA gaat ontwikkelen want daar heb ik zelf een tijdje mee geworsteld en pas net weer vanaf.

Moet er wel bij zeggen dat ik ruim verzekerd ben, ik zit met veel tanden waar al een WKB op is gebeurd en de kans zit er in dat over niet te lange tijd daar kronen op moeten. Ik krijg dus iig ook ieder bezoek vergoed.

Ik ging altijd 2 keer per jaar, maar in mijn vorige woonplaats had ik een vreselijk tandarts en sinds ik hier ben gaan wonen nog geen tandarts gebeld. Druk met verhuizen, druk met trouwen, druk met Pete, druk met een tweelingzwangerschap, druk met 3 jonge kids, altijd wel een smoes te verzinnen. Inmiddels dus 4 jaar geleden, binnenkort toch even bellen…

Vroeger gingen wij ook twee keer in het jaar. Met het hele gezin, “gezellig” naar de tandarts. Enkel mijn vader ging niet mee. (Die heeft een kunstgebit).

Toen mijn moeder erg ziek werd gingen wij eigenlijk niet meer. Mijn angst is er altijd al geweest en ja, als oudste geef je toch een voorbeeld. En mijn moeder “dwong” ons niet meer.

In 2002 ben ik voor het laatst geweest en in 2008 heb ik de moed bijeen geraapt en een nieuwe tandarts gebeld. Eerlijk verteld dat ik ontzettend bang ben. Was geen probleem. Nu ga ik netjes twee keer per jaar en vaak ook nog een keer naar de mondhygieniste.

Ja, er was een heel plan de campagne voor nodig om alles weer in orde te krijgen. Er moet nog 1 kies uit (na de zwangerschap) en dan is alles in orde.

Mijn oudste broertje is wat later naar dezelfde tandarts gegaan en gaat nu ook trouw.

Mijn zusje heeft inmiddels een kunstgebit, dus gaat niet meer.

Alleen mijn jongste broertje weigert te gaan… Iemand tips zodat ik hem kan motiveren naar de tandarts te gaan? Hij is nogal moeilijk en vind dat hij de wijsheid in pacht heeft en alles beter dan zijn vader en oudere broer en zussen weet. :wall:

Wat superknap dat je toch weer gegaan bent Tigru! Ik heb zelf ook in die situatie gezeten en weet dat het zoooveel moed vereist om die afspraken te maken en ook na te komen terwijl je weet dat er meer dan 1 behandeling nodig is…!

En ik kan je vertellen, als alles gedaan is en je gaat braaf elke keer, dan voelt dat heerlijk :smiley:

Geen tips voor eigenwijze broertjes… mijn man is ook al jaren niet geweest :roll:

Wij gaan zelf 1 keer per jaar, maar de kinderen 2 keer per jaar.

Zelf vind ik het goed. Ben blij dat de gebitjes van de kinderen zo goed in de gaten worden gehouden. En tevens vind ik het ook voor de gewenning goed. Hier nemen ze altijd erg veel tijd voor de kids. Ze gaan poetsen met een spiegeltje erbij enzo :thumbup:

we zijn vorig jaar maar 1x geweest maar wil nu toch wel naar 1x per half jaar voor de kinderen.

maar dat komt mede doordat mijn dochter erg slecht glazuur heeft en dus steeds gaatjes heeft als we gaan.

Allemaal 2x per jaar.

Vroeger vond ik het een ramp, maar nu ga ik graag, en de kinderen ook. We hebben een hele leuke tandarts namelijk :inlove:

ik zou elke week wel willen, erg he :oops: :wink:

Elke week Hanneke :shock: Ik heb een toffe tandarts, maar vind het genoeg als ik die man 2 keer op een jaar zie.

Lune, stiekem ben ik best trots ook op mezelf. Manlief gaat trouw met mij mee (hij gaat ook twee keer per jaar, maar op de kazerne), en anders iemand anders. Alleen is nog steeds een probleem, maar ik ga wel! Heb zelfs netjes een afspraak half maart gemaakt ruim voor ik moet bevallen.

En ja, er is enorm veel gebeurt aan mijn gebit. Geloof iets van 8 gaatjes (van kleintjes tot grote) en twee kiezen die zijn getrokken. Maar heb er geen spijt van, het gaat nu ook steeds beter!

ik ga trouwens volgende week voor het eerst naar een angsttandarts want ik ben als de dood.

de kinderen gaan naar een kindertandarts.

En mijn vriend gaat naar een gewone tandarts.

wel allemaal in dezelfde kliniek.

Ik zelf ben al jaren alleen voor de controle geweest dan moest ik terug komen om gaatjes te vullen en ging ik niet :oops:

Volgende week dus voor het eerst proberen weer.