Wij kregen net een kaartje in de bus, of ik wilde bellen voor een nieuwe afspraak voor de gezinscontrole…
En we zijn net in september geweest.
Ik belde, zegt de assistente… kaartjes komen in februari en dan plannen we voor maart. Dan is het een half jaar geleden.
Eigelijk vind ik het toch wel als vaak voelen en heb dan ook aangegeven dat ik 1 x per jaar voldoende vind.
Ze reageerde heel verbaas en riep " uw kinderen ook?!"
Kreeg uitleg dat halfjaarlijkse controle gewoon onder de verzekering valt voor kinderen en dat het gebruikelijk is.
Maar ik vind het best veel eigelijk… :think: Is het nou zo raar om 1x per jaar genoeg te vinden?
Wij gingen vroeger ook 1x per half jaar
:think:
Wij gaan allemaal 2 x per jaar.
Wij vroeger ook als kind en nu nog steeds 1 keer per half jaar.
wij ook… 2 x per jaar… altijd al zo geweest!
Wij gaan twee keer per jaar.
Mijn gebit is mij ook erg kostbaar
Bij onze tandarts is het beleid ook 2 keer per jaar en als je een erg goed gebit hebt 1 keer in de 9 maanden. Wij gaan nu 2 keer per jaar en maken bij een controle-afspraak meteen een afspraak voor een half jaar later zodat we dat niet vergeten. De kinderen zijn nog niet naar de tandarts geweest, zal binnenkort eens een afspraak daarvoor maken.
2 keer per jaar, al mijn hele leven
Vroeger was het voor de verzekering verplicht om je gebit 2 keer in het jaar te laten verzekeren. Nu is dat niet meer zo, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb nl. al jaren geen tandartsverzekering meer omdat ik de premies hoger waren dan de tandartsrekeningen.
man en kids gaan 1x in de 6 maand, zelf ga ik in overleg met de tandarts 1x in de 9 maanden.
Mijn gebit is eigenlijk nooit wat mee, tis altijd zitten, kijken en doei tot de volgende keer.
Mocht zij het nodig vinden dat ik na een controle toch eerder weer gezien word kom ik na een halfjaar gewoon weer.
Mijn man heeft toch bijna altijd wel iets en de kindergebitten vind ik nog zo in ontwikkeling dat ik die ook graag elk halfjaar gecontroleerd heb.
Ik vind het ook wel veel idd, ik ging vroeger en nog steeds 1x per jaar. Voor kinderen raden ze toch aan twee keer te komen maar vooralsnog heb ik elke keer het gevoel een beetje voor piet snot te gaan… ze hebben toch nooit wat :?
Dat heb ik dus ook… we zijn door omstandigheden (veel verhuisd en babies krijgen) 5 jaar niet naar de tandarts geweest.
Na 5 jaar kwamen we dus daar… man niks, kids niks… ik 4 gaatjes en een verstandskies eruit…
Maar goed, die gaatjes zijn echt net afgelopen maand gevuld en dan vind ik het onzin om in maart alweer te gaan en daarbij snap ik ook hoe ik aan die gaatjes ben gekomen aangezien ik in alle zwangerschappen over mijn nek ging van tandpasta en dus 4x 9 maanden met alleen water heb gepoetst… tja…
Maar normaal gesproken had ik dus ook nooit wat.
Ik denk dat ik Niek en Peet dan wel elk halfjaar laat gaan… en Mies ook als hij richting 4 gaat. Maar voor mezelf en man is 1x per jaar meer dan zat hoor.
Ik ga al mijn hele leven elk half jaar.
Mijn vriend ging altijd 1 keer per jaar, maar nu bij onze nieuwe tandarts gaat hij ook elk half jaar.
De kinderen gaan ook elk half jaar.
Wij zijn in oktober geweest en moeten in april weer
ja ik vind voor mezelf het risico wel opwegen tegen de nadelen (stress! en weer een afspraak), maar voor de kinderen toch maar niet Ik zou me echt wel heel rot voelen als er een een flink gaatje heeft als je na een jaar pas gaat. Je weet maar nooit he, dus wij gaan toch braaf met hun iig elk halfjaar.
Als kind 2x per jaar.
Voor ik kinderen had 1x per jaar
en nu weer 2x per jaar. Als ik toch met de kids ga, dan mijn gebit ook meteen maar controleren.
Tot nu toe weinig problemen met m’n gebit. 3 kleine gaatjes gevuld, maar toch wel fijn dat ik even gecontroleerd wordt.
Hier ook 2 keer per jaar.
Behalve de controle worden ook mijn tanden goed gereinigd en het tandsteen weggehaald.
Robin gaat ook 2 keer per jaar, van Lucas verwacht ik binnenkort de eerste oproep.
Mijn man heeft ook echt een super gebit en wilde ook van 2 naar 1 keer gaan.
Nu gaat hij 1 keer naar de tandarts en 1 keer naar de mondhygiëniste.
vroeger 2 x per jaar. nu 1 x per jaar. tl gaat voor eerst mee bij mijn volgende afspraak (ze is dan 3) Afgelopen keer ook meegeweest en tandarts mocht ff gluren in haar mond
Allemaal 2 keer per jaar
Wij gingen altijd 1x per 9 maanden. Maar sinds we zijn verhuisd hebben we dus een nieuwe tandarts. Die stelde zelf voor om 1x per jaar te komen, omdat we allebei een goed gebit hebben. De kids echter gaan vanaf nu wel 2x per jaar, vooral om ze bekend te maken/houden met de tandarts We zijn trouwens net vorige week weer geweest en hadden zoals gewoonlijk niks :thumbup:
Hier gaan we ook 2x per jaar.
Ik wel iets vaker omdat ik een redelijk moeilijk gebit heb.
(krijg vlug last van caries.)