Ik stond net bij de visboer en zag reclame over 2 keer in de week vis eten.
Ik bedacht me dat wij daar lange na niet aankomen. Eens in de zoveel tijd heb ik zin in een visje. Dan neem ik voor hub een haring mee. Ik gok zo op 1 keer in de 3-4 weken.
1 x in het jaar verse paling en hub eet 1 keer in de maand zalm op geroosterd brood.
Dus mijn vraag: Komen jullie aan de 2 keer in de week?
nee, denk 2 x in de maand
zeker minimaal 3 keer in de week, en dan niet alleen als avond eten hoor.
Maar b.v een lekker bakje kibeling of een scholletje tussen de middag.
Of sprotjes lekker in de avond…
Ik weet niet beter aangezien mijn opa een ecter zeeviser was en ik ook echt uit een vissers familie kom (naja kant van mijn ma dan)
Ik ben met vis letterlijk opgeroeit.
niet zo heel vaak maar er is pas nog op tv geweest dat vis helemaal niet zo goed is als ze zeggen (weet alleen niet bij welk programma :doh: )
Nee en in tegenstelling tot wat ze beweren is 2x per week ook veel te veel.
Vis in de zuiverste vorm is idd erg gezond, maar tegenwoordig zwemt die vis rond in zeeen die te vuil zijn om uit te leggen en die vis zwemt daar in, eet daarin.
Conclusie en ja, dat is onderzocht, 1 vis bevat veelal de maximale hoeveelheden gifstof voor een hele week die je als volwassene binnen zou mogen krijgen.
Eet je dan ook nog vlees, dan krijg je dus echt veel en veel te veel toxinen binnen.
1 vis per 2 weken is dan ook meer als voldoende en vlees zou je eigelijk niet vaker dan 3 a 4 x per week moeten eten.
Het is veel gezonder om het zo te doen en dan aan te vullen met noten, dan om 2 x per week vis te eten.
Daarbij word er behoorlijk overvist en als echt iedereen 2x per week vis zou eten, dan zijn die oceanen zo leeg…
En dit is ook niet op te lossen met kweekvis, want kweekvis word gevoed met oceaanvis… dus tja… (dat wist ik dus ook niet, maar was laatst bij Radar)
Ik houd het wel bij 1x per 2 a 3 weken. Eet verder gezond, groenten en zaden en noten en kom zo heus niks te kort.
Nog een “leuk” weetje…
Tilapia is een vuiletende vis. Ze worden in onder andere de VS ingezet in natuurlijke waterreinigings systemen.
Ze mogen redelijk gezuiverd water, wat echter nog niet consumeerbaar is schoon “eten” en daarna kan het water wel worden gebruikt.
Zijn ze “volgegeten” en dus volgroeid, dan worden ze gevangen en verkocht aan de voedselindustrie.
Die verwerkt het vervolgens en zo beland het bij jou in de diepvries… heerlijk bij je aardappeltjes met peulen…
Ze hebben zich dan heerlijk volgegeten met stront van andere dieren
Geen fabel, de uitzending van Dirty Jobs waarbij Mike Row zo’n viskwekerij/waterzuivering bezoekt komt vast nog wel eens voorbij op Discovery
Heb je laatst Radar gezien?? Vis schijnt tegenwoordig ook niet meer zo gezond te zijn als wel werd gedacht.
Ik houd er wel van (mijn opa was visboer dus hier is de familie er ook gek op) maar ik probeer 1x in de week ofzo. Alhoewel ik na de uitzending van Radar toch wat terughoudender ben geworden omdat er toch aardig wat gif in zit en dat vooral voor zwangere vrouwen niet goed is.
wij eten zeker 2 keer per week vis heerlijk gewoon bij de maaltijd…
pangafileetje of zalm heerlijik hoor!!
@Cell wrote:
Daarbij word er behoorlijk overvist en als echt iedereen 2x per week vis zou eten, dan zijn die oceanen zo leeg…
En daarom eet ik dus nooit vis :angel: (en ook een beetje omdat ik t niet lekker vind :wink: ). Het enige wat ik wel eet is gerookte zalm met veel uitjes en peterselie, maar dat gebeurt misschien vier keer per jaar of zo. O en af en toe fishsticks, maar of daar nou zoveel vis in zit :think: :lol:
ik eet echt bijna nooit vis ten eerste lust ik het niet op een stukje zalm of kubbeling na wat ik misschien 2 keer per jaar eet.
mijn man houd wel van vis maar eet het ook erg weinig, hij gaat vanavond wel aan de mosselen wat me kids ook erg lekker vinden
ja ik eet ook elke week wel een haring!!! en daarnaast vaak nog wel even een visje bij avondeten!!!
ik denk zo`n 2x in de maand een zoute haring met uitjes…héérlijk!
nee, ik heb die uitzending niet gezien, wij kijken eigenlijk nooit tros radar. Wel eens kassa.
Dus het schijnt helemaal niet zo goed te zijn.
Gewoon verkoperspraatje dus: dat van 2 keer per week vis eten.
in princiepe eten wij 1x per week vis en dan vaak een heeeerlijk tilapiafiletje.
Ik laat het echt niet staan door zulke weetjes, tenzij het gewoon echt afgeraden wordt om te eten.
nooit, getverdegetverdegetver…vind vis zo :sick:
1 keer in de maand denk ik.
Niet zo vaak meer!
Eerst 1x in de week op de zaterdag maar laatst een programma gezien en vis is helemaal niet zo gezond!
Al die troep en olielozingen in de zee zit allemaal in ons visje.
1x in de maand nu nog denk ik…
Als je goed nadenkt dan kan je bijna niks veilig meer eten :think:
Ik denk dat wij als gezin misschien 1 keer per kwartaal vis eten en dan is het iets van kibbeling of visfrietjes ofzo. Ik zelf eet als we pizza maken meestal een tonijnpizza maar ook dat gebeurd niet zo heel vaak (1 keer in de twee maanden).
Wij eten het ongeveer 2x per week :drool:
Zelf gevangen door manlief :mrgreen: Zalmforel uit Denemarken :drool:
min 1x per week!!
vinden het gewoon heerlijk