Ik vind vis ook echt superlekker en vaak eten wij tilapiafilet :shifty: , maar na dat verhaal van Cell krijg ik daar ineens wat minder zin in …
Zou dat gelden voor alle tilapia? Een even kijken waar mijn AlbertHeijn diepvriestilapia vandaan komt…
hmm… :think: hij valt onder de noemer duurzame vis van AH en wordt voornamelijk met plantaardig voedsel gekweekt in Indonesie… Dan zal het wel meevallen lijkt me zo…
wat maakt het uit dat Tilapia poep van andere dieren (was het nou zalm of forel daar bij dat Dirty Jobs?) eet? Blijkbaar zitten daar nog voldoende voedingsstoffen in. Een aap schijnt ook vaak zijn eigen stront weer op te eten… Ook omdat er nog voedingsstoffen in zitten (zie Apeheul :P)
(eet smakelijk voor straks trouwens :P)
Hier eten we gemiddeld 1x per week vis.
we eten niet vaak vis, ik vind het toch wel eng dat er blijkbaar veel zwareloodstoffen inzitten, dit was laatst in kasse en in radar…daarwerd het zelfs zwangeren vrouwen ontraden vis te eten en ook de viscapsules zouden niet goed zijn…
Wij eten dat 1 keer in de 2 Ã 3 weken en soms tussendoor nog wel
eens een haring of een portie kibbeling maar dat is incidenteel.
nee gatver bleh
trouwens laatst in radar was dat vis helemaal niet zo gezond is als men zegt
@Heleen wrote:
we eten niet vaak vis, ik vind het toch wel eng dat er blijkbaar veel zwareloodstoffen inzitten, dit was laatst in kasse en in radar…daarwerd het zelfs zwangeren vrouwen ontraden vis te eten en ook de viscapsules zouden niet goed zijn…
haha stond er al :wall: :wall: muts die ik ben
@Cell wrote:
Nog een “leuk” weetje…
Tilapia is een vuiletende vis. Ze worden in onder andere de VS ingezet in natuurlijke waterreinigings systemen.
Ze mogen redelijk gezuiverd water, wat echter nog niet consumeerbaar is schoon “eten” en daarna kan het water wel worden gebruikt.
Zijn ze “volgegeten” en dus volgroeid, dan worden ze gevangen en verkocht aan de voedselindustrie.
Die verwerkt het vervolgens en zo beland het bij jou in de diepvries… heerlijk bij je aardappeltjes met peulen…
Ze hebben zich dan heerlijk volgegeten met stront van andere dieren
Geen fabel, de uitzending van Dirty Jobs waarbij Mike Row zo’n viskwekerij/waterzuivering bezoekt komt vast nog wel eens voorbij op Discovery
ik heb die uitzending ook gezien, jekkie zeg!
@Cell wrote:
Nog een “leuk” weetje…
Tilapia is een vuiletende vis. Ze worden in onder andere de VS ingezet in natuurlijke waterreinigings systemen.
Ze mogen redelijk gezuiverd water, wat echter nog niet consumeerbaar is schoon “eten” en daarna kan het water wel worden gebruikt.
Zijn ze “volgegeten” en dus volgroeid, dan worden ze gevangen en verkocht aan de voedselindustrie.
Die verwerkt het vervolgens en zo beland het bij jou in de diepvries… heerlijk bij je aardappeltjes met peulen…
Ze hebben zich dan heerlijk volgegeten met stront van andere dieren
Geen fabel, de uitzending van Dirty Jobs waarbij Mike Row zo’n viskwekerij/waterzuivering bezoekt komt vast nog wel eens voorbij op Discovery
Laat ik dat nou gister gegeten hebben in het restaurant :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:
Maar goed dat ik deze topic vandaag pas lees

ach ik maak me hier totaal niet druk om hoor en blijf lekker 3 keer per week vis eten (ook tilapia).
Mijn opa en oma eten echt dagelijks hun vissie en zijn allbei in de 80.
En dat verhaal van de tilapia weerhoud mij er echt niet van om het niet meer te eten.
Immers een varken vreet ook van alles en ook dat eten we nog steeds…
Wij eten echt heel zelden vis. Af en toe een beetje kibbeling of een lekker bekkie. Tilapia vind ik ook wel lekker alleen dat eet ik eigenlijk nooit tenzij ik bij mijn ouders ben en zij het eten. Het verhaal op die poep enzo weerhoud me er iig niet van om het niet meer te eten, maar zal er toch even aan denken als ik het ga eten, hiiiihi
even off topic; ben met het vorige berichtje een kleuter geworden :mrgreen:
Wij eten minimaal 3x per week vis van een gerenommeerde vishandel, dus niet uit de supermarkt. De overige dagen vlees.
De groentes etc van tegenwoordig groeien ook niet allemaal in even schone grond.
Ennuh zonnetje als je flink vis eet wordt je vast snel puber! :mrgreen:
Hahahahhahaa, wie weet ruud :thumbup: :mrgreen:
vis BAH :sick: :sick: :sick:
ik koop af en toe een hollandse nieuwe voor lievie…die hij dan direkt moet opeten en dan voor hij in de buurt komt zijn tanden poetsen
ik ben er zo eentje die op de markt langs de viskraampjes rent met haar adem ingehouden…
gemiddeld 2 x per maand.
tenminste: als je dan ook fish sticks mee telt.
af en toe eens een kabeljauwfileetje en gerookte zalm.
vis is oké, als het maar graatloos is. :roll:
scampi’s - mosseltjes - heilbot: wordt hier ook wel gelust, maar véél minder gegeten.
liefs
Gerda
Als een echt Schevenings viswijf, eten wij natuurlijk veel vis.
1 keer in de week s’middags als lunch lekkerbekjes met friet.
En daarnaast eten we meestal 1 keer per week verse vis s’avonds met purree/ gebakken krieltjes en groenten.
Vis in een pastagerecht is ook erg lekker of lekker paëlla met veel zeevruchten.
mmmmmmmm krijg er honger van :drool:
Hier ook maar hooguit 2x per maand (als je vissticks en kibbeling mee mag tellen dan :lol: ).
Ik eet nooit vis.
vis=vies
Althans, dat is mijn mening