Hoe vaak en hoe lang ongesteld met de Cerzetta minipil?

Nog steeds geen ongi hier, tralalalala!! :dance:



Hopen dat het weg blijft zolang ik bv geef.

@Esther28 wrote:

Nog steeds geen ongi hier, tralalalala!! :dance:



Hopen dat het weg blijft zolang ik bv geef.




:slight_smile:

Esther: wat lekker zeg :dance: :dance:



Ik ben gister weer ongie geworden :?

suc6 vandaag bij je ha, valt echt mee hoor :slight_smile:

Dit is toch niet te geloven…



heb ik voor morgen een afspraak voor dat uitstrijkje staan, ben ik nu volgens mij ongi aan het worden.

Kan ik het weer gaan afbellen



Ik baal er erg van want ik had dus net eindelijk de moed verzameld om te gaan.

ik had net al een poosje trekkerig gevoel in m’n buik. En net bij het afvegen beetje roze

maar ik weet niet wanneer ik het zou moeten worden omdat ik dus ongeveer een maand geleden gestopt ben met die pil.



ik zie het nog even aan en anders moet ik maar afbellen.

Echt balen


@miriam wrote:

suc6 vandaag bij je ha, valt echt mee hoor :slight_smile:




was het maar vandaag geweest, dan was ik er af, maar ik moet dus morgen maar het lijkt er dus op dat dat niet door kan gaan…



Maar lief dat jullie er aan denken!

Esther: hm mooie timing om ongie te worden, vooral nou je eindelijk de moed had verzameld!

@bigsby wrote:

Esther: hm mooie timing om ongie te worden, vooral nou je eindelijk de moed had verzameld!




Ja ik baal ook als een stekker, ik was net een beetje aan het idee gewend dat ik morgen heen moest…

kan ik weer een week wachten… moet ik weer opnieuw bellen, bah.

Kun je je nog iets langer voorbereiden :lol: :silenced:

@bigsby wrote:

Kun je je nog iets langer voorbereiden :lol: :silenced:




haha, ja lach maar… :wall: :mrgreen:



nog langer er druk om maken bedoel je :?



Nou ik moet zeggen dat ik al een beetje aan het idee gewend was geraakt en niet zenuwachtig meer was.

misschien straks op het moment wel weer, maar ik had nu zoiets van, ok, kom op, miljoenen vrouwen doen/moeten dit dus ik ga ook gewoon.



Maar nu gaat het dus niet door, m’n eigen lijf gooit roet in het eten, mooi stom

Ik zal niet meer lachen :silenced: :silenced:

Ik durf zelf ook niet hoor dus ik zou er ook flink van balen, alleen heb ik geen oproep gehad (terwijl ik volgens mij de juiste leeftijd heb :think:)

@bigsby wrote:

Ik zal niet meer lachen :silenced: :silenced:

Ik durf zelf ook niet hoor dus ik zou er ook flink van balen, alleen heb ik geen oproep gehad (terwijl ik volgens mij de juiste leeftijd heb :think:)




in het jaar dat je 30 word zou je een oproep moeten krijgen.

ik had em vorig jaar al toen ik net zwanger was van Yara.



maar een van mijn mede oktober mama’s had ook geen oproep gehad, die gaat er ook zelf achteraan.



Dus als je zin hebt :liar: kun je altijd zelf even bellen…

dat was ik :mrgreen: Ik heb geen oproep gehad omdat ik het afgelopen jaar ben verhuisd. En ik moest wel 3 nummers bellen voor ik de goede te pakken had :? Maar goed, nu heb ik dus de oproep in huis en kan ik het 4e telefoontje plegen: weer de huisarts. Ik maak voor volgende week een afspraak, want ik ben nu ongi. Ik zie die beste man voor het eerst, mag hij direct alles bekijken :oops: Mijn vorige HA was een vrouw, had ik toch prettiger gevonden, maarja…



En ik ben net begonnen met de nuvaring als ac, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!



Esther, is het bij jou doorgezet?

@estellebutter wrote:

Ik ben nu mijn zoontje 8 maanden is, nog steeds niet ongesteld geweest met de Cezarette. Tsja oneerijk he…




Ik ben ca 6 weken na de bevalling begonnen met Cerazette (ook i.v.m. borstvoeding) en ook geen last gehad van zgn ‘doorbraakbloedingen’ of andere bijwerkingen… tot ik nog maar iets van 2 à 3x per dag borstvoeding ging geven (met ca 8/9 maanden, weet het niet meer precies), toen kreeg ik idd ook om de haverklap ‘doorbraakbloedingen’. Geen hele zware (eigenlijk nèt te weinig voor tampon/maandverband, maar te veel voor niets). Werd er niet goed van, dus toen ik na ca 11 maanden (inmiddels gestopt met de BV) ook nog eens steeds misselijker werd tijdens de bloedingen, heb ik dat ding midden in een strip het raam uit gekeild (figuurlijk natuurlijk :wink: ). I.v.m. verdere kinderwens kwam een spiraaltje niet aan de orde en zag het niet zitten weer aan de ‘gewone’ pil (Mycrogenon 30) te gaan voor die paar maanden. Zijn toen dus maar gelijk voor nr. 2 gegaan. :mrgreen:



Maarre… dat onding komt er hier dus ook niet meer in! :hand:

Andere voorbehoedsmiddelen komen eigenlijk niet aan de orde, dus dat wordt na nr. 2 ‘natuurlijke planning’ (denk niet dat hub zolang geheelonthouding zou uithouden :mrgreen: ) en dan maar het risico lopen dat nr. 3 misschien al snel volgt (al denk ik niet dat wij daar zo’n gevaar lopen, aangezien het tot nog toe ook niet bepaald een ‘hole-in-one’ is geweest :D)…

@WoLa wrote:



Esther, is het bij jou doorgezet?




ja het is door gezet, gelukkig maar, heb ik de huisarts niet voor niks afgebeld.



Heb er buikpijn en pijn in m’n onderrug bij, net als voor de zwangerschap.

en pukkels, vreetbuien enz enz enz :mrgreen:

@Iuno wrote:

[ toen kreeg ik idd ook om de haverklap ‘doorbraakbloedingen’. Geen hele zware (eigenlijk nèt te weinig voor tampon/maandverband, maar te veel voor niets).




ja, dat had ik ook steeds, zo rommelig zeg maar, ik kon niet zonder inlegkruisje de deur uit want je wist maar nooit of het nog weer ging bloeden

het was idd te weinig voor echt ongi maar teveel voor niks.



heel irritant.

@Iuno wrote:

Andere voorbehoedsmiddelen komen eigenlijk niet aan de orde, dus dat wordt na nr. 2 ‘natuurlijke planning’ (denk niet dat hub zolang geheelonthouding zou uithouden :mrgreen: ) en dan maar het risico lopen dat nr. 3 misschien al snel volgt (al denk ik niet dat wij daar zo’n gevaar lopen, aangezien het tot nog toe ook niet bepaald een ‘hole-in-one’ is geweest :D)…




Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!!

Gaat alles goed?



Daarom staat een spiraaltje mij eigenlijk ook tegen, omdat die er toch binnen nu en een jaar of 2 misschien wel weer uit gaat, voor een evt. 3e beebje :inlove:



Wij moeten juist wel heel voorzichtig zijn, van Noa en Yara waren we steeds binnen 2 maand zwanger.



Niks gebruiken is hier dus geen optie, vind ik echt eng, dat is ook de reden dat ik rond de kerst aan de minipil ben gegaan.

maar goed, ik wist toen niet dat dat zo’n rotding was.

en toch maar een half jaar bijna blijven slikken he :snooty:

Had beter eerder kunnen stoppen

maar ik vond het gewoon een veilig idee om wel aan de pil te zijn

@WoLa wrote:



En ik ben net begonnen met de nuvaring als ac, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!




Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hou je ons op de hoogte?
Misschien is dat ding ook iets voor mij, of gaat die ook niet samen met de bv?

Nuvaring zei mijn ha is niet echt geweldig met bv maar sinds het toch steeds minder wordt als ze ouder worden kan t nu misschien wel :think: Denk dat ik maar ff ga bellen want wordt die plasticjes echt zat :evil: misschien nu de lichte pil :think:



Of gewoon voor nr 3 :inlove: gaan is ook een optie maar denk niet dat DH daar al zin in heeft :mrgreen:

@Esther28 wrote:

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!!

Gaat alles goed?




Ja, iig tot nu toe alles prima, dank je. klopt gelijk af :shifty: :slight_smile:

Met 8 weken een prachtige echo gehad en nog steeds geen noemenswaardige klachten. Nu over 2 weken weer een echo…



@Esther28 wrote:
Daarom staat een spiraaltje mij eigenlijk ook tegen, omdat die er toch binnen nu en een jaar of 2 misschien wel weer uit gaat, voor een evt. 3e beebje :inlove:




Na m’n bevalling, vroeg de gyn. naar evt. behoefte aan voorbehoedsmiddelen. Toen ik aangaf die wel te willen, vroeg hij of er voor de komende 5 jaar nog een kinderwens was. Toen ik met ‘ja’ antwoordde, viel voor hem een spiraaltje gelijk al af…



@Esther28 wrote:
Wij moeten juist wel heel voorzichtig zijn, van Noa en Yara waren we steeds binnen 2 maand zwanger.



Niks gebruiken is hier dus geen optie, vind ik echt eng, dat is ook de reden dat ik rond de kerst aan de minipil ben gegaan.

maar goed, ik wist toen niet dat dat zo’n rotding was.

en toch maar een half jaar bijna blijven slikken he :snooty:

Had beter eerder kunnen stoppen

maar ik vond het gewoon een veilig idee om wel aan de pil te zijn




Op zich wel lekker, steeds zo vlot zwanger, maar in deze situatie idd ook wel weer lastig.

Ik wou nu trouwens ook dat ik eerder met dat ding gestopt was, of iig al eerder weer gestopt. Heb hem eigenlijk ook alleen geslikt, omdat ik het wel ‘zo verstandig’ vond (mijn zus heeft na de eerste nooit meer voorbehoedsmiddelen gebruikt. Ja, op bepaalde dagen gewoon onthouding, maar dat gaat dus ook niet altijd goed, want ze heeft inmiddels 5 kinderen, waarvan 3 ongeplande zwangerschappen en eentje (de 2e) ‘veel sneller dan verwacht’)… :roll:

Maar nu we weten dat wij in principe tòch niet zo snel zwanger raken, gaan we er de volgende keer gewoon gelijk alweer voor. Tenminste, nog niet ‘actief’ :smiley: , maar iig zonder voorbehoedsmiddelen. Wil ook weer borstvoeding gaan geven, dus kan zowieso heel goed zijn dat ik de eerste maanden dan helemaal geen cyclus nog heb (mijn zus gaf ook borstvoeding en is die 3 keer pas bij het afbouwen (met ca 10/11 maanden) ‘onverwacht’ zwanger geraakt). Maar mocht dat dus wèl zo zijn en mocht ik dan tòch gelijk of heel snel weer zwanger raken, vinden we dat ook goed (word er ook niet jonger op, van dat lange wachten :wink: ).