Wat ik me afvraag :think:…
hoe organiseren jullie het speelgoed in huis? Ik bedoel, is er in jullie huis 1 centraal punt waar de kindjes kunnen spelen? Of zijn er 5 hoeken in huis waar een bak met speelgoed staat?
Zit er bij jullie systeem in?
Dat het nooit opgeruimd blijft met een dreumes in de buurt snap ik wel, maar heb het vermoeden dat het toch georganiseerder moet kunnen dan hoe wij het hebben. Er zijn 4 speelgoedverzamelplaatsen (doos / kastje) alleen in de woonkamer al, junior kan nooit bij het onderste uit die dozen, we kwakken alles er eind van de dag weer in… kortom: ik wil overzicht houden.
Hoe doen jullie dat?
wij hebben 1 kist in de woonkamer
en de rest op de slaapkamer
Bij ons lijkt het gewoon structureel alsof er een speelgoedbom is ontploft.
We hebben:
- Een enorme oude scheepskist vol speelgoed;
- Een box die als speelgoedverzamelplaats fungeert;
- Een Trofast kast vol bakken die ze er allemaal iedere dag uittrekken, zodat 40m2 vloer bedekt ligt met duplo, thomas treinen, keukenspulletjes en andere meuk;
- Een kast vol DVD’s/ videobanden, waarvan we soms vergeten de sleutel eruit te halen en dan is het aantal werkende banden/ dvd’s weer tot de helft gereduceerd
;
- 2 Kinderkamers met grote manden, kastjes of bakken. Ik krijg nog net geen neurose als ze 's ochtends vroeg binnen 30 sec de hele bende over de hele bovenverdieping verspreiden;
- Een grote blokkenbak in onze slaapkamer waarvan de inhoud grotendeels onder ons bed ligt. De andere helft ligt zodanig verspreid dat ik er minstens 5x per week nog net niet mijn nek over breek;
- Het balkon annex mobiliteitspark; daar staan 4 loopauto’s en 2 fietsjes;
- Een emmertje vol badspulletjes in de badkamer;
- In de studeerkamer bovenop de boekenkasten staat wat groot speelgoed.
Volgens mij heb je helemaal niets aan dit bericht 8)
Tiene… gnagnagnagna… 8)
Ik lees even mee…
Wil eigenlijk een leuke kast waar ik bakken in kan doen…
Maar geen modern trofast IKEA systeem…
@Mar10e wrote:
Bij ons lijkt het gewoon structureel alsof er een speelgoedbom is ontploft.
We hebben:
- Een enorme oude scheepskist vol speelgoed;
- Een box die als speelgoedverzamelplaats fungeert;
- Een Trofast kast vol bakken die ze er allemaal iedere dag uittrekken, zodat 40m2 vloer bedekt ligt met duplo, thomas treinen, keukenspulletjes en andere meuk;
- Een kast vol DVD’s/ videobanden, waarvan we soms vergeten de sleutel eruit te halen en dan is het aantal werkende banden/ dvd’s weer tot de helft gereduceerd
;
- 2 Kinderkamers met grote manden, kastjes of bakken. Ik krijg nog net geen neurose als ze 's ochtends vroeg binnen 30 sec de hele bende over de hele bovenverdieping verspreiden;
- Een grote blokkenbak in onze slaapkamer waarvan de inhoud grotendeels onder ons bed ligt. De andere helft ligt zodanig verspreid dat ik er minstens 5x per week nog net niet mijn nek over breek;
- Het balkon annex mobiliteitspark; daar staan 4 loopauto’s en 2 fietsjes;
- Een emmertje vol badspulletjes in de badkamer;
- In de studeerkamer bovenop de boekenkasten staat wat groot speelgoed.
Volgens mij heb je helemaal niets aan dit bericht 8)
:lol: :lol: en zo iets heb ik met maar 1 kind :oops: :oops:
Wij hebben een speelhoek in de kamer gemaakt.
Wij hebben het Trofast systeem van Ikea, 2 zuilen waar 3 grote bakken in kunnen.
Daartussen hebben we een plank gemaakt, wat dient als werkblad, en daaronder heeft manlief een grote bak op wieltjes gemaakt, even breed als het werkblad.
Wij hebben veel aqua/blauw in ons interieur, dus hebben we de zuilen van de bakken die kleur geschilderd, en de plank white wash.
Aan het werkblad staan 2 kinderstoeltjes die we zilver hebben gespoten.
Is maar 1 oplossing. Niet zoveel speelgoed aanbieden, maar alleen een gedeelte en dat wisselen.
OP de foto staat het nog heel netjes. Bovenop de kast staat nu een Little People boerderij, garage, poppenhuis en een piano
Maar het is wel opgeruimd en we wisselen soms het speelgoed om dat boven staat.En in de hoek bij de kast hebben we vaak een speelkleed liggen waar al het speelgoed op verzameld wordt :thumbup:
Ik heb speciaal voor kleine mandjes gekozen omdat je dan precies kan zien wat erin zit. Hier werkt het uitstekend. Toevallig passen deze hema mandjes in onze boekenkast en in een oude tv-meubel die we eigenlijk weg wilden doen. Nu is het een opbergruimte en speelplank in-een.
Als de kids op bed liggen doe is snel alles weer in de mandjes en klaar.
Het spelen zelf gebeurt voornamelijk in de voorkamer of aan de eettafel, zodat ik niet te veel stuikel over als ik door het huis loop
Okee, beetje gekke foto maar hierop kun je wél heel goed zien hoe wij ons speelgoed opbergen. Ik ben gastouder dus heb waarschijnlijk iets meer speelgoed dan gemiddeld. Deze kast staat halverwege de kamer. Achterin hebben we nog een tafeltje met stoeltjes en het wagenpark staan (poppenbuggy’s en winkelkarretje). Nu staan toevallig ook de little people spullen beneden dus het tafeltje staat daar vol mee, maar meestal is het achter wel netjes.
@faizaa wrote:
Tiene… gnagnagnagna… 8)
Ik lees even mee…
misschien een tip… Ik heb via marktplaats een oude tv kast gekocht, koloniaalse stijl en deze wit geschilderd… Dit is nu onze speelgoedkast. Omdat de deuren bij een van originie tvkast helemaal naar achteren geklapt kunnen worden heb je geen deuren in de weg zitten als ze aan et spelen zijn. Maar 's avonds als alles naar bed is en opgeruimd gaan de deuren dicht en klaar is klara :mrgreen:
zal later eens kijken of ik er aan denk om een foto te maken en plaatsen
@jet wrote:
@faizaa wrote:Tiene… gnagnagnagna… 8)
Ik lees even mee…
misschien een tip… Ik heb via marktplaats een oude tv kast gekocht, koloniaalse stijl en deze wit geschilderd… Dit is nu onze speelgoedkast. Omdat de deuren bij een van originie tvkast helemaal naar achteren geklapt kunnen worden heb je geen deuren in de weg zitten als ze aan et spelen zijn. Maar 's avonds als alles naar bed is en opgeruimd gaan de deuren dicht en klaar is klara :mrgreen:
zal later eens kijken of ik er aan denk om een foto te maken en plaatsen
ja leuk, ik wacht even… ik vind die strakke kasten wel leuk hoor… maar ik vind een ‘oude kast’ leuker staan bij hoe ik straks de inrichting wil… :inlove:
boefje ik vind die onderste kast heel leuk :thumbup:
Hier hetzelfde probleem met dat speelgoed, overal staan van die dozen en ik zoek ook een kast waarik het allemaal in kan doen…
3 kinderen veeeeeel speelgoed dus mag best een aardige kast zijn :lol:
wij hebben een afsluitbare speelgoed kast deze is niet heel groot
daar staan 3 curver bakken in met los speelgoed en op de rest van de planken staan wat groter speelgoed en spelletjes…
deze staat midden in de kamer maar is als esmay niet met dat speelgoed speelt gewoon dicht (dus niks te zien…)
verder hebben we achter in de kamer nog een grote glazen plaat op kisten met playmobile… maar die gaat straks waarschijnlijk naar de speelgoed kamer, daar staat haar barbie verzameling…
en een bak vol lego…
Wij hebben de inloopkast onder de trap als speelgoedkast. Daar kan heel veel in en als het spul op bed ligt kan je alles er zo in gooien en klaar 8) . Voordeel daarvan vond ik ook dat je ook alle grote dingen erin kwijt kan. Al die systemen met bakken enzo kan je toch vaak dingen niet in kwijt omdat het te groot is ofzo. Zo blijf je altijd nog met losse zooi zitten. Dus ik vind dit ideaal :thumbup: maar ja niet ieder huis heeft zo’n kast natuurlijk :think:
Overigens heeft de oudste ook nog een hele zooi speelgoed boven. Wij hebben daar zelf een kledingkast gemaakt omdat wij al die standaard kasten in de winkels te klein vonden. Daar zit onderin ook een megagrote la voor speelgoed. Ook ideaal :thumbup: alle losse zooi gooi je daar aan het eind van de dag in.
@Danielle77 wrote:
Wij hebben de inloopkast onder de trap als speelgoedkast. Daar kan heel veel in en als het spul op bed ligt kan je alles er zo in gooien en klaar 8) . Voordeel daarvan vond ik ook dat je ook alle grote dingen erin kwijt kan. Al die systemen met bakken enzo kan je toch vaak dingen niet in kwijt omdat het te groot is ofzo. Zo blijf je altijd nog met losse zooi zitten. Dus ik vind dit ideaal :thumbup: maar ja niet ieder huis heeft zo’n kast natuurlijk :think:
Overigens heeft de oudste ook nog een hele zooi speelgoed boven. Wij hebben daar zelf een kledingkast gemaakt omdat wij al die standaard kasten in de winkels te klein vonden. Daar zit onderin ook een megagrote la voor speelgoed. Ook ideaal :thumbup: alle losse zooi gooi je daar aan het eind van de dag in.
foto’s?
wij hebben nl ook zo een kast en hebben er ook plannen mee in de zomer,
ook fotos van kast boven ? zelfgemaakt? haha
wijhebben een boeken/speelgoedkast
2 delen met plaken, en 1 deel met lades. 2 schuifdeuren die we meestal voor de plankdelen hebben. Zo zie je al zijn zooi niet zo haha.
@bianca81 wrote:
@Danielle77 wrote:Wij hebben de inloopkast onder de trap als speelgoedkast. Daar kan heel veel in en als het spul op bed ligt kan je alles er zo in gooien en klaar 8) . Voordeel daarvan vond ik ook dat je ook alle grote dingen erin kwijt kan. Al die systemen met bakken enzo kan je toch vaak dingen niet in kwijt omdat het te groot is ofzo. Zo blijf je altijd nog met losse zooi zitten. Dus ik vind dit ideaal :thumbup: maar ja niet ieder huis heeft zo’n kast natuurlijk :think:
foto’s?
wij hebben nl ook zo een kast en hebben er ook plannen mee in de zomer,
ook fotos van kast boven ? zelfgemaakt? haha
Zal van de kast boven proberen morgen even een foto te maken. De trapkast beneden zal ik op de foto zetten als ie weer een klein beetje geordend is :oops: nu gooien we letterlijk alles erin aan het eind van de dag :mrgreen: .
Nou ja maakt ook niet uit eigenlijk, ik maak er wel gewoon een foto van

Wij hebben 1 mand voor het speelgoed in een hoek van de huiskamer en er staat wat ‘rijdend materieel’ (winkelwagentje, loopfietsje, blokkenkar) omheen. Alles wat niet in de mand past is teveel en verhuist naar de berging boven. Regelmatig wisselen we dit speelgoed om en vaste prik dat L dan helemaal in de gloria is, ze speelt er dan in elk geval weer mee alsof het allemaal nieuw is :D. En ik ben ook blij, want ik heb echt een loeihekel aan rommel .
Wij hebben een kast met bakken, en een mand in de kamer en een zak aan de box.
Teveel plaatsen dus, en 2 soorten speelgoed, ook lastig.Baby en peuter.
Misschien dat ik een kast in de hal zet met bakken…