wij hebben nog maar 1 kindje wat net dreumes is geworden dus we kunnen het nog af met een houten speelgoedkist en een overvolle box 8) .
Als ik jullie zo begrijp kan ik er nog wel 10 kisten bij gaan kopen hahaha
:mrgreen:
Wij hebben een enorme boekenkast van 3 meter breed en 3 meter hoog.
En de onderste helft is van Maaike (en dat schuift steeds verder door naar boven :mrgreen: ).
Alle dingen hebben nu een vaste plaats (op de foto waren we net aan het klussen dus staat het niet goed). Dus een vak winkelspulletjes, een vak poppenzooi, een vak blokken enz…
En dat weet ze dus ze zet het zelf goed terug.
In de kerstvakantie (na de verbouwing) ben ik begonnen met; eerst opruimen en dan het volgende pakken en dat gaat prima .
Maar daar is ze NU ook pas oud genoeg voor hoor .
Maar ik merk wel dat vaste plekken handig is; ook voor jezelf.
En genoeg curverbakken .
En die bakken moeten ook weer niet te groot zijn.
Ik heb net heel veel spul geschift omdat het gewoon teveel was. Ze had bijvoorbeeld van dat winkelspul maar dan een curverbak vol boodschappen en daardoor zag ze zelf de leuke dingen gewoon niet meer.
Kun je beter af en toe afwisselen en een gedeelte opbergen .
Zo’n kast wil ik graag… en dan met grote rieten manden erin… je kunt de planken verstellen denk ik… :think:
mooi fai…
hier 2 dozen in de kast met speelgoed… de rest in zijn kamertje …ik ga morgen het speelgoed uitzoeken en dan kijken wat er weg kan en wat nog kan blijven…en alles beter in delen want nu hebben we het allemaal naar boven gegooid nog van zijn verjaardag uit…
wou het vorige week doen…maarja meneertje was ziek en ik krijg het niet voor elkaar als hij er bij is…
mevrouwtje heeft nog niet genoeg speelgoed voor een doos HAHAHAH dus daar hebben we nog neits voor…
maar straks dan moet meneertje 1 doos inleveren zodat ze allebei een doos in de huiskamer hebben staan met speelgoed wat op dat moment favoriet is :mrgreen: en dan na een half jaartje gaat alles naar boven en dan mogen ze weer nieuwe uitzoeken die in de ‘benedendoos’ gaan…
Wij hebben de trofastkast van de Ikea en ben er dolgelukkig mee. Sinds we die hebben is het hier een stuk netter
Wij hebben hem wel in het wit hout en met gekleurde bakken.
wij hebben een vreemd dood hoekje naast de trap gebruikt en de ruimte onder de trap daar staat een tafel met stoeltjes, de ruimte naast de trap hebben we planken gemaakt tot aan het plafond(3.50 hoog :shock: ) waar alle bakken met speelgoed staan, en boven in de bedstee van zoonlief zitten twee hele grote lades waar de playmobiel ,verkleedkleren en boekken liggen
Wij hebben in de woonkamer een inbouwkast daar heb ik curver bakken in gezet
1 met lego
1 met playmobile
1 met de trein
1 met auto’s
1 met clicks
1 met verkleedkleren
1 met knutselspullen
dan nog een plank waar spellen, boekjes en tekenspullen op staan een doos met knikkers enz.
zo af en toe wissel ik het met spullen die op zolder staan zoals nu de duplo en de garage met wegdelen van wader daar werd hij ook wat te groot voor
(in eerste instantie zou rick maar 2 planken krijgen en was de rest voor ons, nu heb ik nog maar 1 plank)
gelukkig wordt de 2e ook een jongen want moet er niet aan denken dat ik ook nog ruimte moet maken voor poppen etc…
Verder hebben wij de afspraak dat hij ook in die hoek speelt gedeelte bij de eettafel zeg maar en dan mag het soms ook best blijven liggen omdat de zithoek gewoon opgeruimd is en we een dichte keuken hebben waar we ook eten. nu is hij het hele weekeinde aan het bouwen geweest met de cliks dus daar gaat ie vanmiddag ook weer mee verder en dat ligt dus zo dat je er niet over struikeld
Wij gaan binnenkort een expedit kast kopen.
De onderste rij komen bakken in voor hun speelgoed en dan nog een plankje met hun boekjes.
Dan hebben we ook nog een grote kist staan, maar daar zit eigenlijk speelgoed in waar ze even niet meer mee spelen.
Die kist wil ik trouwens wel weer gaan gebruiken voor het grotere speelgoed die niet in de bakken past
Wauw, wat een reacties, super! Zit al helemaal te broeden op een plannetje… en zal even een nieuw onderwerp openen want ik ben inmiddels nóg benieuwd naar iets!
@Mar10e wrote:
Bij ons lijkt het gewoon structureel alsof er een speelgoedbom is ontploft.
We hebben:
- Een enorme oude scheepskist vol speelgoed;
- Een box die als speelgoedverzamelplaats fungeert;
- Een Trofast kast vol bakken die ze er allemaal iedere dag uittrekken, zodat 40m2 vloer bedekt ligt met duplo, thomas treinen, keukenspulletjes en andere meuk;
- Een kast vol DVD’s/ videobanden, waarvan we soms vergeten de sleutel eruit te halen en dan is het aantal werkende banden/ dvd’s weer tot de helft gereduceerd
;
- 2 Kinderkamers met grote manden, kastjes of bakken. Ik krijg nog net geen neurose als ze 's ochtends vroeg binnen 30 sec de hele bende over de hele bovenverdieping verspreiden;
- Een grote blokkenbak in onze slaapkamer waarvan de inhoud grotendeels onder ons bed ligt. De andere helft ligt zodanig verspreid dat ik er minstens 5x per week nog net niet mijn nek over breek;
- Het balkon annex mobiliteitspark; daar staan 4 loopauto’s en 2 fietsjes;
- Een emmertje vol badspulletjes in de badkamer;
- In de studeerkamer bovenop de boekenkasten staat wat groot speelgoed.
Volgens mij heb je helemaal niets aan dit bericht 8)
Godzijdank, ik ben niet de enige! Met als enig verschil dat mijn tuin als mobiliteitspark fungeert (ook de voortuin momenteel, leuk voor de buren :oops: ) en ik heb een zolder met schotten waar ik helaas niks meer kwijt kan en nog een kelderkast waar ik niet meer in kan…tataaaaa!
Aan mij heb je dus ook niks maar ik lees geïnteresseerd mee

O wacht, mijn buuf (moeder van vriendinnetje dochter) heeft op zich een erg handig systeem waar ik dus de discipline niet voor heb maar het werkt geweldig, ziet er altijd netjes uit bij haar, zucht…Anyway:
Zij heeft een ‘normale’ hoeveelheid speelgoed op de slaapkamers. Wat niet vaak gebruikt wordt gaat naar opslagplaats zolder, als er niet naar gevraagd wordt gaat het weg (daar ben ik dus erg slecht in).
Beneden wisselt ze per dag of per 2 dagen om, inclusief de grotere dingen als ponyhuizen etc. Afspraak is dat er verder niks naar beneden gesleept wordt en dat gaat erg goed. Bij haar kun je overal gewoon lopen :mrgreen:
Hier heeft ie een hoekje in de huiskamer (bij de tv en waar wij 's avonds in de zetel zitten) in dat hoekje staan er drie doorzichtige speelgoedbakken (curverbakken). Daar staat al zijn Duplo. In de grote bak zitten de grote spullen, de middelste bak is met zijn blokken en dan een kleine bak voor al zijn klein spul. Heb op iedere bak ook een foto van wat er in die bakken zit (is wel beroepsmisvorming, maar wel makkelijk. Lucas weet ondertussen al heel goed of het jusite speelgoed in de juiste bak zit).
In de living waar de pc staat heeft ie zijn keukentje en zijn tafeltje van Ikea (met stoeltjes) daar staat zijn bak (opnieuw curverbakken) met keukenspulletjes en zijn bak met auto’s, ook nog een bakje met knutselgerief. Op alles hangt weer een foto met wat erin zit.
In zijn eigen kamer heeft ie dan een speeltapijt met daarbij drie curverbakken met daarin alle svan Little People.
Systeem werkt super!!! Alles geraakt goed opgeruimd en de auto’s verdwijnen altijd in de juiste bak, Duplo’s ook altijd juist.
Die kast wat Madre liet zien vind ik heel mooi en wel wat zijn voor hier. 1 voor in de woonkamer en 1 voor op de kleintjes hun kamer.
Ff bij de Ikea neuzen, wie weet kan ik hem bestellen online…
Wij hebben echt een apart gedeelte gemaakt waar 3 trofast kasten staan met een (speel)kleed ervoor. Boven de kasten hangt een boekenplankje aangezien we 2 meiden hebben die echte boekenwurmen zijn :inlove:
Ik heb geprobeerd foto’s te vinden waar het een beetje op staat, maar het lijkt hardstikke rommelig… :oops:
Wat een leuke speelhoek, en jij er debiel opstaan? :think: :naughty:
Op het moment staat alles ondersteboven/op zn kop in huis want heb net alles omgegooit. Ik had altijd 1 grote speelhoek maar dat speelde helemaal niet fijn. Nu maak ik meerdere speelhoekjes, zodat ze samen en alleen kunnen spelen. :thumbup: Dus ik ga weer aan de slag, als ik klaar ben maak ik foto’s!
Hier ook de Trofast kast met bakken. :thumbup: Inhoud wordt regelmatig uitgezocht en gewisseld.
ff compleet of topic sorry :oops: maar ik zie op die laatste foto die beroemde speel/loop kever…hoe heten die dingen ook al weer?
voor de rest lees ik lekker mee…hier nog geen dreumes die het huis op de kop zet,maar wel een baby met asociaal veel babyspeelgoed wat hij allemaal heeft gekregen bij zijn geboorte dus speelgoed is peelgoed toch?
merel33 volgens mij is dat een Wheely bug
@Suuzeke wrote:
merel33 volgens mij is dat een Wheely bug![]()
Een speelgoedverkoper probeerde mij laatst (toen ik 15 minuten had om cadeaus te kopen voor Rosa’s verjaardag 8) ) zo’n ding te slijten.
't Ging zo: “Ja, en dan heb ik nog een leuke beer. Misschien is dat wat. Of deze, ja, dit is een leuke pop…dat vindt ze zeker wat. Oh, en dat serviesje hier is ook heel leuk. En daar hebben we nog een leuk poppenbed. En oh! Ja, hier staat ook nog een leuke poppenstoel. Of misschien toch dit lampje? Offe… deze wheely bug?”
En toen zei ik: ‘Een WAT?’
En toen bleek het dus om dit ding te gaan 8)
(Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik dit verhaal nou vertel :eh: )