Ik heb trouwens al jaren dezelfde eenzame enkele sokken in mijn bakje liggen. Ik heb zeker de ijdele hoop, dat ineens na jaren helemaal spontaan de andere helft uit de spleten van mijn wasmachine komen piepen ofzo.
Ik kan ze gewoon nog steeds niet wegdoen :lol:
Hier worden er schoenen mee gepoetst :oops: :shifty:
Ik heb trouwens al jaren dezelfde eenzame enkele sokken in mijn bakje liggen. Ik heb zeker de ijdele hoop, dat ineens na jaren helemaal spontaan de andere helft uit de spleten van mijn wasmachine komen piepen ofzo.
Er is hoop, ik vond laatst een babysok terug… van de oudste!
Helaas is zelfs de jongste ze inmiddels ontgroeit :roll: Die sok is zeker 4 jaar zoek geweest, ben benieuwd naar zijn levensverhaal.
We hebben allebei ons eigen deel in de kast (ik iets meer dan hij :mrgreen: ), en we hebben allebei een eigen mandje die je aan de plank erboven doet. Dus allebei onze eigen sokken in ons eigen mandje. Losse sokken van hem mik ik achter zijn ondergoed, losse sokken van mij bij mijn ondergoed en eens in de zoveel weken zoek ik ze weer bij elkaar. En soms koop ik ook gewoon nieuwe, zodat we nu allebei zoveel sokken hebben, dat we nooit meer om die dingen verlegen zitten
Woehaha lig helemaal dubbel van de consternatie over de woorden. Misschien komen ze dan uit m’n eigen woordenboek:
hufterproof = iets wat tegen lomp doen bestand is (in de zin van mezelf!), hoe onhandig of onoplettend ik iets ook doe, dat het er tegen bestand is. Zo zijn plastic bekers hufterproof, die kun je niet per ongeluk laten vallen waardoor ze kapot gaan.
seuterig = afgeleid van een seutje, een sloom / saai / truttig iemand. Een vraag over sokken is wel een heel truttige vraag.
Wauww :shock: Nieuw woord of kon je niet op de juiste komen ?
Je woont duidelijk niet in de randstad :mrgreen:
Maar ik woon wel in de randstad en ik heb het woord nog NOOIT gehoord.
Echt niet? al het straatmeubilair moet tegenwoordig hufterproof zijn toch?
Maar om op de sokken terug te komen. sokken in elkaar vouwen of met knijpertjes aan elkaar? sokkenla, onderbroekenla, hemdenla heb ik hier voor de kids. Geen sokken in de wasmand, is je oude sokken een dag langer dragen.
:lol: Ik had ook nog nooit van hufterproof gehoord, maar ik had bedacht, dat je je man zou bedoelen :oops:
dat zal dan wel een Groningse gedachtengang zijn, want dat was ook mijn ingeving toen ik alleen de titel had gelezen :lol:
Whahaha, arme mannen! :mrgreen:
Hier stukje van wikipedia:
Hufterproof is een populair woord dat zoveel betekent als “bestand tegen verkeerde behandeling door dommelingen, sufferds” of “bestand tegen vandalisme”. Het wordt vooral toegepast op (de constructie van) gebouwen, van hun inrichting en (de bevestiging van) straatmeubilair en kunstwerken in de openbare ruimte.
Ik weet nog steeds niet wat seuterig en roefelen is :think:
Seuterig klinkt mij in de oren als knullig, onbelangrijk en roefelen ken ik als ergens aan snuffelen, kennis maken met iets, maar in deze context kan ik me ook voorstellen dat het betekend de bak met kleding doorgraven/spitten zodat alles door elkaar ligt.
Hier ook zo’n mand met weessokjes. Maarrrrr, kan ze binnenkort goed gebruiken als mijn man Abraham ziet. De kids hebben een slogan bedacht voor op het spandoek:
“49 oude sokken aan een lijn, voor de 50e moet je binnen zijn!”
Komt dus een waslijntje voor waar ik de weessokjes goed voor kan gebruiken! :mrgreen:
Ik heb met mijn man een tijd gehad dat hij constant een sok kwijt was en toen heb ik twintig paar dezelfde sokken gekocht zodat hij nooit met halve paren zat. :mrgreen:
Hier een la voor sokken, een la voor ondergoed, en een la voor halve paren sokken. Vandaag was de sokkenla leeg, dus dan vis ik er twee uit de halve paren-la en loop ik met twee verschillende sokken. Die la is mijn redding als ik weer eens te weinig aan de was heb gedaan
Hufterproof, seuterig, en roefelen ken ik! Maar ik lees Onze Taal, waarvan mijn beste vriendin zegt dat het alleen voor Neerlandici van 75+ is, dus wellicht ben ik niet representatief voor de Randstedelijke bevolking 8)
Prop je de sokken niet bij elkaar in een bolletje?? ( ik heb niet alles doorgelezen hoor)
Ik heb hier mandjes… Ik vouw ondergoed niet eens meer op… Ik zet de mandjes op een rijtje en gooi het er gewoon in. Sokken verfrummel ik tot een bolletje.
Prop je de sokken niet bij elkaar in een bolletje?? ( ik heb niet alles doorgelezen hoor)
Ik heb hier mandjes… Ik vouw ondergoed niet eens meer op… Ik zet de mandjes op een rijtje en gooi het er gewoon in. Sokken verfrummel ik tot een bolletje.
Vind bolletjes vreselijkkkkk :mrgreen:
Ik vouw ze in ‘recht’ in elkaar… :inlove:
:lol: Maar je slaat wel het bovenste stuke van de ene sok over de andere… Ik laat er altijd wel een stukje uitsteken. (moet er niet meer werk van maken dan nodig is… )
Wat ik nog vervelender vind… 1 sok over in de was…
Vind bolletjes vreselijkkkkk :mrgreen:
Ik vouw ze in ‘recht’ in elkaar… :inlove:
:lol: Maar je slaat wel het bovenste stuke van de ene sok over de andere… Ik laat er altijd wel een stukje uitsteken. (moet er niet meer werk van maken dan nodig is… )
Ik vouw ze ook in elkaar, maar trek van binnen de sok recht zeg maar..
Jeetje, wat moeilijk om uit te leggen.. :mrgreen: