Hi ik zit hier met een vraagje.Door ziekte van een oma (waar geen verbetering in komt)moeten we met spoed op zoek naar een plekje op een kdv voor Britt.Nou is dat gelukkig gelukt en hebben ze bij ons in de buurt plek.Nou is dat tegenwoordig stukken beter geregeld dan een paar jaar geleden toen Thomas op het kdv zat. Maar nu las ik dat na aanvraag het zo’n week of 8 duurt voordat je de opvangtoeslag krijgt.Dus als Britt bijvoorbeeld in februari al naar het kdv zou gaan dan zou dat betekenen dat we dan nog geen opvangtoeslag krijgen.Weten jullie ofdat er daar regelingen voor zijn bij een kdv of moet je dan de eerste periode wel de volle mep betalen en krijg je dat na ruim een jaar terug van de belastingdienst?
Morgen ga ik op gesprek en rondleiding bij het kdv maar was benieuwd ofdat jullie dit weten?
Alvast bedankt!
Ja goeie vraag.
Ik weet het niet…
Wel hoorde ik van een vriendin dat ze maanden gewacht heeft tot ze de geld eindelijk kreeg. Dus ja, ik hoop ook dat het niet maanden duurt…
Ik zit in het gastoudercircuit en moet zeggen dat ik redelijk snel de opvangtoeslag ontvangen heb. Ongeveer 4 weken zat er tussen, en het was met terugwerkende kracht gestort. Dus ik heb uiteindelijk 1 termijn moet overbruggen.
Ik heb véél langer op het werkgeversdeel van mijn man moet wachten. Maar gelukkig is dat nu verleden tijd.
Hoestie trouwens verder en wat je mama nu precies?
Ja kheb van de belastingdienst te horen gekregen dat het “absoluut” binnen 8 weken gestort is.Daar gaan we dan maar van uit.
Ik stuur je vanavond wel ff een pb over mijn mams Loekie,of anders even op msn.Britt is beetje ziek,DIAREE :sick: Spugen vannacht dus ik ben weer weg.
Het duurt zes tot acht weken voor de aanvraag verwerkt is en je krijgt dan met terugwerkende kracht geld
Maak er maar 12 weken van…
Afgelopen week binnengekregen.
meteen voor de maand Januari en februari.
Vind het erg snel, want heb hem in begin januari al aangevraagd.
Ben er dus blij mee
Ik heb alle papieren voor kinderopvangtoeslag eind november ingevuld en heb in januari ook netjes mijn geld gehad (trouwens nooit een schriftelijke bevestiging gehad :think: )
3 weken geleden de aanvraag gedaan…woensdag hadden we een brief van de belasting en gisteren stond het al op onze rekening.Heel erg snel dus…gelukkig.Zo hebben we helemaal niks hoeven te overbruggen.
Waarschijnlijk is het nu wat rustiger dan aan het eind van een jaar…denk ik.
vorige week aangifte gedaan
deze week dinsdag stond het op de bank (jan. + feb.)
gisteren de brief…
:dance: :dance: :dance: :dance:
DUS: nu aanvragen, heb je het volgende week binnen!
In november aangevraagd en nog steeds niets gevangen . We doen het nu al voor de 2de maand met 600 euro minder. Mijn spaarrekening heb ik maar geplunderd.
Maar het kan dus wel sneller zie ik :think:
Als ik jou was zou ik dan maar eens gaan bellen Arianne want ze zeggen bij de belastingdienst als je ze belt dat het absoluut binnen 8 weken geregeld moet zijn.
Succes
@Corry wrote:
Als ik jou was zou ik dan maar eens gaan bellen Arianne want ze zeggen bij de belastingdienst als je ze belt dat het absoluut binnen 8 weken geregeld moet zijn.
Succes
Ik heb al 2 keer aan de telefoon gehangen :roll:. Ze zeggen het erg druk te hebben en hopen dat ik eind deze maand eindelijk mijn geld krijg :wall:. Ik bel aankomende woensdag gewoon weer, ik hang elke week aan de telefoon totdat ik mijn geld krijg :P.
Ohja en dan zeg ik er meteen bij dat andere sneller geholpen worden!! Vraag me af hoe dat kan :think:.
Belachelijk zeg…tis toch te bezopen voor woorden dat iemand die het 2,5 maand later indient eerder binnenheeft…tsss ja echt je vrienden de belastingdienst :mrgreen:
En??
Al wat gehoord Arianne??
De 20ste moet het op de rekening staan :dance:.
En owee als het dan nog niet gestort is :twisted:, dan ga ik wel even op visite :P.
Zooooo dat werd tijd zeg…Hadden ze tijd over dat ze het even tussendoor doed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nou inderdaad :lol:
Oke, mag ik even schreeuwen!!! :wall: :wall: :wall:
Ze hebben dus weer niet uitbetaald :?. Ik krijg nu per maand 600 euro minder als waar ik recht op heb. Dit is de 3de maand. 1800 eur weg spaarrekening .
Hubbie gaat ze morgen even door de telefoon trekken :twisted:
Kolere zeg…toevallig had ik het er maandag met een collega over die dus ook al in december haar toeslag had aangevraagd en nog niks had.Nou had zij het via de post gedaan en niet via digidee en dat schijnt te schelen.Ze werd gek toen ik zei hoe snel ik het al had.
Succes morgen met het bellen van “je vrienden”