Hoe schil jij je aardappelen?

Bambi, dat in schil koken… Heb je daar speciale aardappels voor nodig? Kan dat met alle aardappels? En wat doe je na het koken met de schil? :oops: :oops: :oops:



Huisvrouw van niks :mrgreen:

Hmmm, krieltjes, die MOETEN in de schil gekookt, jammie. En volgens mij kun je het beste nieuwe aardappelen in de schil koken, omdat die schil nog heel dun is en alle eiwitten daar in zitten.

@Anita wrote:





Huisvrouw van niks :mrgreen:




Ik kook ze niet voor niks in schil :mrgreen:



Ik was ze goed. Ik heb geen verstand van aardappelen maar ik koop altijd de aardappels die er het schoonst uitzien (want anders moet ik ze alsnog schillen). Maar wat voor :think: Geen idee. (Ff gekeken maar heb nu aardappels van de J*mbo, vastkokend). Ik kook trouwens bijna nooit aardappels, vlees en groenten maar verwerk ze, met schil en al, in een maaltijdsalade of maaltijdsoep. De schil eten we dus gewoon op.

Als je ze in schil kookt is de schil er heel makkelijk af te pellen hoor, als je dat wilt.

Ach, die aardappel heb ik ook. :shock:



Toch es proberen dan!



Bambi vertel eens over die aardappelmaaltijdsalade :think:



Wat gaat daarin dan?





Ik dwaal af, maar deze huisvrouw van niks wil graag supermakkelijk de zwangerschap doorkoken :shifty:

Dat kan zijn aardappelblokjes, erwtjes, mais, kaasblokjes of feta of zo of met ham of spekblokjes of tonijn uit blik. Tis eigenlijk meer een combi van wat er in huis is en dat met mayo en kruiden :oops: Ik vind dit overigens veel lekkerder dan W. Misschien de zwangerschap??

Ik google ook vaak op een paar ingredienten die toevallig in de koelkast liggen en kijk of ik er een lekker recept bij kan vinden.

Vanavond wordt het overigens linzen-tomatensoep met aardappelblokjes en brood :dance: (Vind ik ook veel lekkerder dan W. :mrgreen: )

Sorry, erg off topic intussen…

Maakt niet uit, het gaat nog steeds over aardappels, en ik ga jouw tips opvolgen, ik ben reuzebenieuwd :mrgreen:

Grappig al die reacties! Toch leuk om te zien dat de meesten toch nog een mesje gebruiken!

Voor de aardappels gebruik ik een mesje of het moeten van die hele mooie grote schone frietaardappelen zijn dan gebruik ik wel de dunschiller.



Voor de komkommer en wortelen gebruik ik wel een dunschiller (kaasschaaf kan ook heel goed hiervoor gebruikt worden).

Ik gebruik een gewoon schilmesje.

Ik heb na die jaren schillen wel een dunschiltechniek ondekt dus mijn schil is behoorlijk dun hoor.

zal ik eens wat geks zeggen :oops: :lol:





ik vindt aardappelschillen juist harstikke leuk om te doen :oops:



Heb vroeger jaren in internaten gewoont en daar moest ik dan meestal 5 kg schillen draai me hand er niet voor om.



Toen ik eenmaal op mezelf ging had ik me eens vergist was zo aan het schillen dat ik de zak ineens leeg terwijl we maar met zijn 2tjes waren :lol: tja gewenning

Ik gebruik een dunschiller en daarna snijd ik de aardappels met een mesje door midden. Zo haal ik ook de rare plekken eruit.

Bevalt :thumbup:



Vriendlief gebruikt een mesje om te schillen vind dunschiller een onding.



Tis dus maar wat je gewoon bent.

het liefste niet :mrgreen:



Maar gebruik een dunschiller en daarna een mesje om ze te bewerken

Toen ik nog thuis woonde met een dunschiller maar heb is een heel stuk van mijn duim afgesneden daarmee heb er trouwens nog een litteken van en sindsdien doe ik het met een mesje en dat gaat ook goed.

Uhmmmmmmmmmmmm, de laatste drie weken heb ik geschilde aardappels gekocht :oops: , maarre normaal met een gewoon mesje :wink:

Met een dunschiller,kan niet anders anders gaat mijn pols in staking! :smiley:

ik met aardappelmesje

@Nathalinde wrote:

@prinsjeJason wrote:
Dunschiller,maar ligt er wel aan welke :mrgreen:

Kan maar met 1 soort dunschiller aardappels schillen :?

Het gaat heel snel :mrgreen:



Ik schil eerst alle aardappels wat ik nodig heb,daarna pak ik een mes en doe ze doormidden.

Dus ik ben niet veel meer tijd kwijt :mrgreen:


Precies zoals ik het ook doe!


Ik ook :mrgreen:



Rinse vind (is ook wel een beetje zo) de dunschillers een beetje roestig worden en dacht laatst een nieuwe gekocht te hebben die erop leek. Want hij weet heel goed dat ik die andere die we hebben niet wil gebruiken (vind hij wel prettiger)

:wall: Lijkt die dunschiller kwa uiterlijk wel hetzelfde, maar is het mesje erop hetzelfde als van zijn dunschiller. Als ik eraan denk, zal ik binnenkort zelf maar een nieuwe kopen :roll:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Oja, heel af en toe, zomers voor de bbq bv. Kook ik de aardappels wel in schil.

En met een mesje kan ik niet goed overweg. Een appel wil ik er nog wel eens mee schillen, maar dan snijd ik die appel wel eerst vast in 4en. Klinkt misschien erg onhandig, maar na de eerste kan ik vast eten tijdens het schillen :mrgreen:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@ilsederooy wrote:

zal ik eens wat geks zeggen :oops: :lol:





ik vindt aardappelschillen juist harstikke leuk om te doen :oops:



Heb vroeger jaren in internaten gewoont en daar moest ik dan meestal 5 kg schillen draai me hand er niet voor om.



Toen ik eenmaal op mezelf ging had ik me eens vergist was zo aan het schillen dat ik de zak ineens leeg terwijl we maar met zijn 2tjes waren :lol: tja gewenning




:smiley:

Tja het heeft wel iets meditatiefs…

Toch doe ik het meestal met bio-aardappels met dunne schil, wassen en de pan in.

@Jenni wrote:

@liek wrote:
Ik koop de aardappels altijd geschild :oops:

Ik moet er wel bijzeggen dat we niet vaak aardappels eten en een zak bij ons anders voor de helft wordt weggegooit.




Phieuw, ik ben gelukkig niet de enige… ik koop ze ook geschild :smiley:



Maar áááls ik eens aardappelen schil, doe ik het met een mesje.






en hier is nr 3 die haar aardappels geschild koopt :mrgreen:

oke soms zit er nog een schilletje om, maar dan hoort het ook: country-aardappeltjes of pofaardappels

meestal zijn het krieltjes om te bakken, zelfs voor stamppot koop ik al geschilde aardappels :oops:



aardappels zijn een beetje een jeugdtrauma voor me :shock: gewoon teveel van moeten eten vroeger