Hoe schil jij je aardappelen?

Vroegah, stond er een zak aardappelen van 25 kilo in de schuur. Daar moest ik met een aardappelmandje heen (bestaan die nog), vullen met aardappelen (grootste uitzoeken, de kleintjes kosten tijd), en naar de keuken om voor 6 man piepers te jassen. Met een schilmesje. Nou, geloof me, met een dunschiller krijg ik ze niet dunner of sneller geschild. Dus ik ga voor het ouwerwetse schilmesje (en ik heb heimwee, ik wil ook weer een aardappelmandje!!!)

Met een mesje … weer herontdekt, want toen ons zoontje er nog niet was, aten we vrijwel nooit aardappels.

Haha, grappige toppic!

Maar ik gebruik een dunschiller!

Gewoon een simpel schilmesje… heb geneens een dunschiller in huis :mrgreen:

Ik vermoord mijzelf bijna met een dunschiller…wat een ondingen. Hier dus een mesje.



Carenza, hahaha! Ik zou zo een aardappelmandje voor je willen kopen, maar bestaan die nog wel :mrgreen:

gewoon met een mesje bij mij blijft het schil altijd in de dunschiller hangen en dat vind ik zo irritant :twisted:



Dus doeik het gewoon met een schilmesje

Als ik de haartjes van mijn armen af wil halen, dan pak ik wel mijn scheermesje… ik schil aardappels met een gewoon schilmesje. Ik kan dus niet met een dunschiller overweg, heb er dus ook geen in huis.



Maar dan heb ik toch een vraag: als je met de dunschiller bezig bent geweest en je moet dan alsnog een schilmes pakken, dan ben je toch net zoveel tijd kwijt? En je hebt 2 vuile mesjes ipv 1! [ zegt iemand die een bloedhekel aan afwassen heeft en daarom dus een vaatwasser heeft staan.] :wink:

Ik koop de aardappels altijd geschild :oops:

Ik moet er wel bijzeggen dat we niet vaak aardappels eten en een zak bij ons anders voor de helft wordt weggegooit.

Wat een grappige poll :smiley:

Ikzelf gebruik een dunschiller. Zo is het me vroeger als puber door mijn moeder geleerd. Mijn vader gebruikt een gewoon mesje, dus voorhetzelfde geld had ik naar mijn vader gekeken.

De dunschiller bevalt prima. Voor het uitsteken van de pitjes gebruik ik wel een aardappelschilmesje. Ik ben bang dat het een bloederige toestand wordt als ik de aardappels zelf ook met een mesje schil :oops:

Dunschiller,maar ligt er wel aan welke :mrgreen:

Kan maar met 1 soort dunschiller aardappels schillen :?

Het gaat heel snel :mrgreen:



Ik schil eerst alle aardappels wat ik nodig heb,daarna pak ik een mes en doe ze doormidden.

Dus ik ben niet veel meer tijd kwijt :mrgreen:

:mrgreen:

Wie er ooit een dunschiller heeft uitgevonden weet ik niet maar ik kan er helemaal niks mee.



Nee dat is niet waar…ik help er een komkommer mee uit zijn jasje :wink:



Aardappelen schil ik met een molenmesje. Het enige mesje dat ook echt scherp blijft en niet in de vaatwasser mag.

Met een dunschiller. De stukjes eruit gaat heel makkelijk met het mesje aan de dunschiller. En doorsnijden met een gewoon mesje.

Ik heb een dunschiller van tuperware! Superding! Schilt echt goed.

Ik ken ook andere, die schillen dus vaak niet.

Hij lijkt het meest op de laatste foto van PrinsjeJason.



Dus hier een dunschiller en mesje.

M’n moeder kan het super met een mesje, heb ik jammer genoeg niet van haar geerfd :mrgreen:

Bij mij worden het dan blokjes oid. :smiley:

ik schil mijn piepers :lol: gewoon met een aardappelschilmesje zou niet eens overweg kunnen met een dunschiller zou me echt te lang duren





mijn vriend daarin tegen altijd een dunschiller

Je kunt inderdaad heel dun schillen met een dunschiller … plakjes vel van je vingers :evil: … ik kan er dus ook niets mee. Een gewoon mesje werkt hier prima.



Komkommer schillen doe ik met de kaasschaaf … .gaat supersnel en heel makkelijk.

@prinsjeJason wrote:

Dunschiller,maar ligt er wel aan welke :mrgreen:

Kan maar met 1 soort dunschiller aardappels schillen :?

Het gaat heel snel :mrgreen:



Ik schil eerst alle aardappels wat ik nodig heb,daarna pak ik een mes en doe ze doormidden.

Dus ik ben niet veel meer tijd kwijt :mrgreen:


Precies zoals ik het ook doe!

@liek wrote:

Ik koop de aardappels altijd geschild :oops:

Ik moet er wel bijzeggen dat we niet vaak aardappels eten en een zak bij ons anders voor de helft wordt weggegooit.




Phieuw, ik ben gelukkig niet de enige… ik koop ze ook geschild :smiley:



Maar áááls ik eens aardappelen schil, doe ik het met een mesje.

Hier worden altijd al aardappels zonder schilgekocht. Ik vind aardappels schillen zo’n ellende.

Mijn schoonmoeder deed het al in de vooravond, voor de volgende dag, zeg maar. Dat zou voor mij nog wel te overzien zijn.

Maar ik ben toch te gemakszuchtig voor dat soort dingen :mrgreen:

Ben ik dan echt de enige die ze meestal met schil kookt :eh: :think: Ik vind dat zulk rotwerk, aardappels schillen, maar als, dan met de bovenste (van de foto’s) dunschiller want anders blijft er niets over :oops:

Vriendlief gebruikt de dunschiller als hij kookt.